Jeg var sykelig brun

Å se hvordan jeg så ut da jeg var 17 år, gjør at jeg får helt sjokk. At det gikk ann å være så brun? Altså, hva var det jeg egentlig tenkte med? Greit at dette var på en tid hvor alle gikk rundt og var supertæne og fulle av melanotan (meg selv inkludert), men fordet da. Når jeg ser hvordan jeg ser ut nå ved siden av hvordan jeg så ut før, ser jeg jo utrolig blek ut. Men samtidig vet jeg jo at jeg har litt farge, og er gyllen i huden. Jeg syns det er så mye finere å heller være litt naturlig i hudfargen. For så brun som jeg var før, det var ikke mye lekkert!

Det er noe helt annet å være brun hvis det er hva du naturlig er. Men når er hvit jente blir så brun som jeg var, så ser det bare dumt ut! Og for ikke å snakke om hvor farlig det var! Herregud, jeg tok jo solarium flere ganger i uka, og svidde huden. Helt til den dagen i dag får jeg fortsatt svi for dette. Jeg har nesten alltid tørr hud over hele kroppen, og gjett om de rynkene kommer til å komme tidlig på meg!

Nei folkens, nå som det er sommer vil jeg anbefale dere å moderere litt med solingen. Det er helt i orden å ville være litt brun, men husk å gjør det gradvis og bruk solkrem som har både UVA og UVB og høy SPF, så dere beskytter huden. Tro meg, det er ikke gøy å ende opp med dårlig hud som konsekvens av soling. 

20 kommentarer
    1. Hei Stina! Du lignet veldig på svenske Anna-Lisa før,hun som var med i siste sesongen av Big Brother:) Hun er søt og det er du også;)

    2. Heldigvis blir man eldre og flere hakk smartere. Syns den fargen du har nå er veldig fin og kledelig 🙂

    3. Har selv gått på Melanotan, og det som kanskje er det verste med det er at man ikke innser selv hvor brun en blir. Jeg også bilder fra tiden jeg gikk på det og det er helt sykt at jeg den gang syntes det var fint. Fint du har med bivirkningene man kan få i ettertid. Flere jeg kjenner har fått MANGE(!) slike brune prikker (føflekker) over hele kroppen, andre har fått pigmentflekker og de uheldigste blir ikke lengre brun uansett hvor lenge de ligger ute i solen. Er vel bare flaks at jeg ikke har opplevd noe av dette.
      Men en har lært av dette også – godt er det! 🙂

    4. Du er veldig pen, men syntes du fortsatt er litt vell overbrun altså….. Srry, vil ikke mene vondt- bare syntes jenter over 15sminker seg mere og mer år etter år, å noen ganger blir det veldig mye…❤️

    5. Syns hvertfall ikke du skal ta til deg kommentaren over her, om at du “fortsatt er litt vell overbrun altså”.. Herregud, Stina er helt perfekt slik hun er nå 🙂 Selv er jeg litt brunere enn Stina, men hun har perfekt farge til både kropp og ansikt, så det ser naturlig og pent ut.
      Stina: Jeg hadde en slik periode da jeg var 18-20 (jeg er 23 nå). Det var helt grussomt…! I 2 år prøvde jeg å bli mest mulig brun, og det så jo ikke ut.. Når jeg ser tilbake på bilder av meg selv, så blir jeg helt satt ut! Hvordan kunne jeg synes at det var pent liksom, haha. Godt vi lærer! 🙂

    6. Du var søt, men ja, alt for plastic brown hah. Har selv vært der. Fy faen, hva skjer med at vi ikke ser det selv før lenge etterpå? Følte meg såå kul der og da, men ser tilbake og får mest lyst til å bare synke ned i jorden….

    7. Husker den perioden der, ja! Når jeg ser tilbake på gamle bilder i dag og ser hvordan noen av venninnene mine så ut, så er jeg veldig takknemlig for at mamma aldri lot meg verken ta solarium eller bruke foundation som var flere toner mørkere enn min egen hud. Var kanskje ikke så glad for det der og da, siden det var det som var “inn”. Men herregud, så glad jeg er nå for at mamma satte foten ned! x)

    8. Hei
      Jeg liker den naturlige og fine utstrålingen din. Det å ligge i solarium i flere timer i uka for å se ut som en som bor i syden året rundt ser ikke så bra ut når vinteren kommer og folk ser ut som de er på tur til å dø fordi de blir likbleke på siden av de som tar solarium.
      Men gikk ikke du på noe du kalte “barbiedop”?
      Stå på med det du gjør for du er ett stort forbilde for mange!!
      Ps: digger attituden din😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg