Hvor lenge kommer jeg til å blogge?

Veldig ofte får jeg spørsmål av lesere og kjente, der de lurer på hvor lenge jeg skal jobbe som blogger. For hvor lenge kan man leve av noe som nesten ingen ser på som en jobb? Jo, det skal jeg si deg. Så lenge jeg vil. Å leve av blogging er noe kanskje 20 personer gjør i Norge, til tross for at det finnes over 300’000 aktive blogger. Jeg er en av de 20 heldige. Eller, heldige høres mer ut som jeg har vunnet i lotto. Å leve av blogging derimot, kommer av hard jobbing over mange år. 

Jeg har allerede blogget i over 6 år, og jeg gleder meg til å fortsette i mange år til. Hvordan bloggen min kommer til å være i løpet av tiden aner jeg ikke. Men jeg vet bare at det å blogge er noe jeg virkelig brenner for, og så lenge man brenner for det, er det alltid et hav av muligheter der ute. Jeg har lyst til å gjøre så mye med denne bloggen. Reise rundt i verden, skrive en bok, gi ut en egen hair extensions kolleksjon, og mye mer! 

Jeg tror at man må tørre å tenke litt nytt, og ta sjanser. Det gjelder uansett om man vil være blogger, eller åpne en restaurant. Selv har jeg alltid hatt en liten frykt for å ha en jobb jeg ikke liker. Man bruker tross alt minst 40 timer i uka på jobben, og i løpet av året bruker man ca 30-40% av tiden man er våken på jobben. Av tiden som er igjen går mye bort til å lage middag, kjøre til og fra jobb, osv. Derfor  har jeg alltid strebet etter å ha en jobb som jeg elsker, så jeg ikke bruker halve livet mitt på å ha det kjipt. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med det her, annet enn å gi dere et lite innblikk i mine tanker om fremtiden. Og kanskje også pushe noen av dere der ute, til å legge litt mer effort i å få en jobb dere elsker. For tro meg. Jeg har hatt mange forskjellige jobber i mitt liv, og det er så viktig å være i en jobb man elsker! 

10 kommentarer
    1. Hei Stina! Ville bare si at jeg syns du har fortjent dette så sykt! Som du sier, det er ikke mange som klarer å leve av bloggen, men det at du har jobbet deg opp til det over flere år beviser bare hvor mye du fortjener det! Jeg får så mye motivasjon av deg og innleggene dine!
      Jeg bor også i Sandefjord, og det hadde vært skikkelig gøy å møtt deg en gang 🙂

    2. Å sånn jeg elske slike innlegg😘 Har lurt veldig lenge på om du kommer til å fortsette å blogge å det gjør du❤️ Har vært en fan siden første innlegg🍉 Glad i deg Stina❤️❤️😍

    3. Det er ikke alle som får de jobbene man vil ha pga ikke alle har like mange valgmuligheter. Men å ha en jobb man ikke vil ha/ikke liker en periode er heller ikke det verste. I den perioden lærer man mye om seg selv og vokser av det, hvis du skjønner hva jeg mener. Så å ta del i ulempene i yrkeslivet og livet ellers, bidrar til å lære seg selv å kjenne på en annerldes måte fremfor å gjøre noe man liker hele tiden. Så å ha drittjobber av og til kan også bidra til noe positivt. Så det er ikke bortkastet. Det er det jeg prøver å si:)

    4. Elsker virkelig bloggen din Stina<3
      Blir i så godt humør hver gang du legger ut nye innlegg og må si jeg får inspirasjon fra deg også 🙂 fortsett som blogger i mange år 🙂

    5. Jeg syns du har skrevet et veldig fint innlegg Stina 🙂
      Selv er jeg utrolig glad for at jeg har en jobb som jeg bare elsker og jeg stor trives 🙂
      Har en fantastisk kollega og jobber i en liten familiebarnehage 🙂
      Jeg har 10 minutter til jobben med buss fra her jeg bor, så skal virkelig ikke klage 🙂

    6. Vil du skrive en bok? Husker jeg rett så hater du jo å lese bøker? Jeg vet at det ikke er det samme, men du må jo likevel lese boken du skriver da? Hehe uansett, jeg elsker bloggen din!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg