Slik kan du trene i sommer!

Nå nærmer sommerferien seg med stormskritt. Mange av dere har kanskje allerede planlagt turer til både syden og innland. Uansett hvor du skal i sommer, har jeg laget et lite treningsprogram til deg som du kan gjøre mens du er på ferie! Dette programmet hjelper deg med å holde deg i form på ferie, så det ikke blir så vanskelig å komme tilbake på treningen igjen når sommeren er ferdig, i tillegg til at du også får beveget deg litt ekstra på ferie! 

For dette programmet trenger du ikke noe utstyr, annet enn et håndkle, teppe eller en matte. Du kan gjøre programmet på stranda, på hotellrommet, hjemme i stua, eller hvor enn du måtte være. Her trengs det ingen forberedelser, så nå er det ingen unnskyldning for å droppe treningen! 

Oppvarming: Jogging på stedet i 5 min (eventuelt jogging utenfor)

Økt: 

Squat: 15 repetisjoner x 3 sett
Still deg litt bredere enn hoftebredde med tærne. Sett så hoften bakover mens overkroppen lenes forover, og bøy ned så langt du kommer med nøytral rygg. 

Sideplanke med heving av hofte: 15 repetisjoner x 3 sett 
Stå på høyre albue med strake ben strekt ut kroppen slik at man står i sideplanke. Senk hoften ned mot gulvet og løft opp. Gjenta på motsatt side.  

Eselspark: 15 repetisjoner på hvert ben x 3 sett 
Stå på knær og hender. Strekk et ben av gangen opp bak kroppen, slik at helen og fotsålen kommer så langt vekk fra gulvet som mulig. Fokuser på å strekke baken. 

Planke: 30 sekunder x 3 sett
Stå med albuer og tær i bakken med strak kropp. 

Hipthrust: 10 rep x 3 sett
Ligg på rygg med knærne bøyd i 90 grader. Spenn så magen og rumpa samtidig, og løft hoften oppover. Gå kun så langt opp du klarer uten å spenne korsryggen. Senk så kontrollert ned. 

Skal du trene i sommer?

15 kommentarer
    1. Gode øvelser 🙂
      Jeg må nok trene ja- streng beskjed fra fysioterapeuten (ellers vil hu ikke behandle meg mer- ha ha) 🙂
      Har hatt en time med styrketrneing i dag og gikk 2 kilometer med hundene når jeg kom hjem- det var det jeg orket 😛 he he

    2. Hei! Først ville jeg bare si jeg heter også Stina
      Men dette spørsmålet angår ikke teningen,
      Når kommer housetour?:-)

    3. Jeg skal trene så ofte som jeg kan! Tusen takk for at du delte disse øvelsene med oss!❤️❤️

    4. Hei. Så gode tips til i sommer. Må teste det ut. Men har et lite rart spørsmål egentlig…Men kan du kjøpe å teste bikini fra ebay. Er veldig usikker på om det er bra kvalitet og son?
      Liker også å lese bloggen din siden du har veldig variert lesestoff. 💗💗
      ….Ingrid…

    5. Har som mål å bli i bedre form så i sommer skal jeg virkelig trene. Jeg er ganske ny når det gjelder trening så dette innlegget passa meg bra. I tillegg til dette skal jeg jogge/løpe.
      Men når man trener blir man ikke tynnere da? Fordi jeg er tynn og vil bare bli i bedre form ikke tynnere. Hvordan blir jeg ikke tynnere selv om jeg trener?

    6. Så kjekt treningsprogram!! Ofte har folk vanskelige øvelser, og det blir derfor ikke like gøy å utføre, men du har fått med enkle og effektive øvelser, så tusen takk!!

    7. Trener i sommer jeg, ja 🙂 Hadde planer om å trene i ferien i fjor (i utlandet), men det gikk ikke så bra. Kanskje jeg får lurt inn en treningsøkt i uken eller noe i løpet av ferien.

    8. Hei blir man tynnere av disse tipsene? får jeg skal prøve å bli litt slankere i sommer. Takk for inspirasjon til treningsøkt, skal definitivt teste det ut! Elsker deg❤

    9. Veldig bra treningsprogram!!:-) Jeg bruker dette, bare jeg bytter ut planken med situps, siden jeg får vondt i ryggen av planken, og bytter ut hiptrust med armhevinger eller dips for å få trent armene også:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg