Slik sminker jeg øyenbrynene mine! Steg-for-steg!

Nesten daglig får jeg spørsmål om hvordan jeg sminker øyenbrynene mine. Derfor tenkte jeg at jeg kunne vise dere enkelt step for steg, hvordan jeg gjør det fra start til slutt. Jeg har også laget en video du kan se HER. Men vil også vise med bilder, da det er lettere å se litt nærmere. 

For å sminke brynene mine trenger jeg litt produkter. De produktene jeg bruker er en dipbrow pomade fra Anastacia Beverly Hills. Den er lett å jobbe med, og gir et fint resultat. Det går fint ann å bruke andre pomader også, så lenge det er en pomade. Deretter bruker jeg også en øyenbrynspensel, og en øyenbrynskost. For min del er det veldig viktig at penselen gir skarpe og tynne linjer, så det ikke blir rotete tykke linjer. 

1. Start med å fjerne alt av sminke fra brynet, og børst deretter igjennom brynet slik at alle hårene ligger riktig vei. Napp eventuelle overflødige hår.

2. Deretter tegner jeg et omriss rundt halve brynet som er innerst mot øyet.

3. Den andre halvparten av brynet fyller jeg inn godt. 

4. Deretter blender jeg ut linjene, ved å pushe linjene inn mot midten av brynet. Når jeg gjør det på denne måten blir brynet lysere og ikke like påsminket innerst, som gir en pen faded effekt. 

5. Deretter børster jeg igjennom brynet igjen.

6. Så går jeg til slutt over hele brynet og ser om det er noen steder som trenger litt mer påfyll med farge. 


 

Og slik blir da resultatet! 

Sminker du brynene dine?

 

16 kommentarer
    1. Så fint! Ja, det gjør jeg, har så lyse hår at det må jeg nesten gjøre … Pluss da jeg gikk på ung.skolen. nappet jeg nesten alle hårene,, og de har enda ikke vokst skikkelig ut, dessverre! haha! Så ja, jeg må tegne/sminke bryna mine..

    2. Hei! Du er så fin!! Jeg sminker ikke brynene mine men det er såå fint! Jeg vil det men er redd for hva vennene mine skal si.
      Er din største fan!!❤️❤️😍😍 Klem Kristine 12 år!!

    3. hei, blogger selv men er ikke like flink som deg. jeg lurte på om du kunne legge ut en video på youtube som forteller om hvordan du innreder rommet ditt og sånn, det er så fint. kan du også fortelle vor man for tak i alt det. pliss mvh: en stor fan!!

    4. det va fint! men ville anbefalt en anna farge. fargen du bruke e veldig ulik dine naturlige brynshår, dermed ser man kjempegodt forskjell på kor håran e – å kor sminken e. fargen taupe e veldig lett og enkel å bruke. den passe til de fleste, da man på en måte selv bestemme kor mørk/lys den skal være når man bruker den. bare en anbefaling. men selve brynet og formen du lage e kjempeflott!

    5. hei jeg sminker ikke brynene mine men kan du lage en video om hvordan du innreder rommet ditt. det er veldig fint kan du også ta hvor du har kjøpt det pliss.
      Mvh: din største fan.

    6. Men pomaden har jo en helt annen farge enn brynshårene dine? Man vil jo ikke at folk skal se så tydelig hvor det ligger produkt og hva som er ekte hår? Jeg har ganske lik farge på hårene som deg, ganske kald, mørk, og har til gode å finne en farge som passer perfekt. Vet du om Anastasia sine dipbrow pomader finnes i en kaldere farge som ikke er for lys?

    7. Du e veldig flink Stina, men for et par mnd siden tok du en eller annen test på sånn, hvem vi likte å lese osv.. Og då sa du at vi skulle få resultatene tilbake, kor ble de av? <3

    8. Hei Stina ♥ Elsker bloggen din ♥ Men jeg synest du burde ha fargen kanskje litt mørkere, den så litt oransje ut. Men jeg er ingen makeup ekspert! Ikke ta dette som en hat kommentar ♥ Klemz

    9. Ja jeg prøver men det blir alltid så rart. Og takk får alle tips fra bloggen din❤️ Har hjulpet meg mye❤️

    10. Hei Stina! Sminker ikke bryna mine, jeg finner ikke riktig farge, har prøvd glo minerals sitt sett men fargene passer meg ikke. Jeg har mørkt blondt hår. Lurte på om du kanskje kunne lage en video eller skrive et innlegg om hvordan man kan finne brynsfargen sin? Btw, elsker bloggen💋😻

    11. Uken spørsmål: Kan du ha en vlog-week eller noe lignende igjen snart? Er utrolig gøy å se på, men skjønner om det er litt stress nå som dere holder på med huset!:-)

    12. Åh, jeg bare elsker ABH dipbrow. Den er så bra. Bruker den i fargen ‘granite’, altså den mørkeste. Passer bra til svart hår 🙂

    13. Utrolig fint! Hvilken farge bruker du? Jeg har brukt Brow Wiz’en i fargen medium brown lenge nå, men føler den har litt for hard farge for meg. Har tenkt til å prøve brow pomaden og føler den fargen du bruker kommer til å være perfekt for meg siden jeg har veldig varm farge på håret.

    14. Jeg har et tips til deg, Stina. Brynene dine ser veldig røde ut pga fargen du bruker, Og du dekker bare rett over med blyant der du ikke har hår, du burde heller bruke en børste med farge på (du får den i alle slags farger, som bare ser helt perfekt ut!) Da slipper du rød tonen i begge endene på brynene dine 🙂 MEN, jeg elsker deg og bloggen din! Du er fantastisk

    15. Du har bra utgangspunkt i sminke av brynene, men anbefaler deg å ikke forme ut kanten innerst på brynet så kantete. Det ser veldig unaturlig ut, litt sånn påtengnet ut. Jeg bruker akkurat samme biprodukt, men jeg pleier å sminke bra undersiden av brynet helt innerst og dra det svakt opp, for å få en liten fade. Du er så latterlig pen at jeg vil ikke at noe så dumt som kantede bryn skal gjøre at du ser påregnes ut :/ bare bruk så lite produkt som mulig, og blend det ut på innsiden (nærmest nesen). Du kan ikke se så mye kant der egentlig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg