Summer must haves!

Nå som sommeren er rett rundt hjørnet, tenkte jeg å vise dere noen av mine “summer must haves”. Altså ting jeg alltid er helt avhengig av om sommeren! Forhåpentligvis får du noen tips til ting du bør alltid ha med i vesken eller strandbagen! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bikini. Gjerne 15 forskjellige i diverse farger og mønster. Jeg elsker å bruke bikini både på stranden, i parken når jeg skal sole meg, eller rett og slett under en halvveis gjennomsiktig genser med en highwaist shorts til. Den perfekte sommer looken!

– Solkrem. Etter å ha vært litt vel glad i solen fra ung alder, har jeg allerede ødelagt huden min ganske mye. Derfor er det ekstremt viktig for meg å bruke solkrem med veldig høy faktor både i ansikt og på kroppen. Anbefaler dere å gå for en litt dyrere og bedre variant i ansiktet, så den ikke tetter igjen porene og gir dere kviser. På kroppen kan du bruke en litt billigere variant. Selv bruker jeg SPF 30-50 i ansiktet, og SPF 20-30 på kroppen. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Face mist. Ok, den her er bare helt himmelsk. Jeg bruker alltid face mist i løpet av dagen når jeg jobber, og trenger litt fuktighet og en forfriskende dusj mot ansiktet. Ekstra tips er å sette den i kjøleskapet, så den blir ekstra kjølig og forfriskende. Om sommeren er det genialt om du begynner å bli veldig varm i ansiktet. Denne kan du forresten fint spraye over sminken. 

– Solbriller. For meg er det ekstremt viktig å passe på både hud og øyne når den sterke solen kommer frem. Helt ærlig bruker jeg solbriller om vinteren også, fordi jeg er så lyssensitiv. Men om sommeren er det ekstra viktig. Om jeg glemmer å ta på solbrillene, eller bruker noen som ikke blokkerer solen godt nok, sitter jeg og myser og stramer sinnarynka hele dagen, og da får jeg så utrolig vondt i hodet, i tillegg til tidenes rynke over tid. Så nei takk til rynker og hodepine, og ja takk til solbriller. 

– Spreke neglelakker. Er det noe som er mer lekkert enn solbrun hud (*spraytanbrun hud*) og spreke farger på neglene? Jeg elsker det, og må alltid ha veldig spreke farger på neglene om sommeren. En helt hvit farge er også perfekt når du vil gå for en litt mer nedtonet, men også veldig stylish look. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– High waist shorts. Ok, for de av dere som har lest bloggen min en stund, har dere nok fått med dere at jeg har en stor kjærlighet for disse shortsene. Det er så deilig og komfortabelt å bruke de, versus en stram jeans. I tillegg kan man style de opp og ned, så de passer til både hverdag og fest. 

– Høye hæler. På tide å dra frem sandalettene og pumpsa, og legge uggs’a og støvlettene på loftet. Endelig kan man bruke høye hæler uten å være redd for å gå rett på trynet på glattisen. Selv elsker jeg å bruke hæler både til hverdag og fest. Selv om jeg kjenner at jeg trenger å bli litt mer vandt med å bruke hæler igjen. For det siste året har jeg nesten ikke brukt det. Men det er nok fordi jeg bor i Oslo, og her går man ekstremt mye overalt.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Vann, vann, vann. Om sommeren er det så viktig å få i seg nok væske. Ofte er man ute i solen i mange timer av gangen, og da er det fort gjort å glemme og drikke. Men vær obs på at du må drikke ekstra med vann når du er ute i solen, og generelt der det er varmt. 

– Body lotion. Det er få ting som er mer ulekkert enn tørre legger i shorts eller skjørt. Derfor er det viktig å slenge på litt body lotion når du kommer ut av dusjen, så holder kroppen seg myk og fin.

 

Hva er dine must haves om sommeren?

30 kommentarer

Siste innlegg