Slik gjør du garderoben klar for våren!

Nå er våren endelig her, og sommeren er rett rundt hjørnet. Det vil si at det er på god tid å legge vekk vinterklærne og dra frem sommerklærne. Jeg liker best å legge vekk vinterklærne helt, sånn at jeg ikke trenger å bli lei av å se de igjennom sommeren. Da føles de nesten som nye når jeg henter de opp igjen da vinteren kommer. 

Men, siden du først skal legge vekk vinterklærne, kan du like gjerne gå godt over garderoben din, og gjøre den skikkelig klar til våren. Her er mine tips for hvordan jeg gjør klar min garderobe! 

– Tøm garderoben – 

Ta ut absolutt alt av garderoben (og da mener jeg alt) og legg det på sengen. Deretter gjør du ordentlig rent i skuffer og overalt der det måtte være støv og skitt. Det blir ofte mye støv fra klær, så her er det viktig å gå over skikkelig så du får en ren og fresh garderobe.

 

– Prøv på og kast – 

Prøv på alle klærne, og kast / gi til veldedighet de klærne du ikke lengre liker. Kanskje har du noen plagg du kan selge på finn.no, og tjene noen ekstra kroner?

– Selfie – 

Siden du allerede prøver på klærne, kan du like så godt ta noen selfier med hvert av plaggene. Jeg glemmer ofte hvordan klær ser ut på, og siden jeg ikke alltid orker å prøve de på, er det smart å ha bilder liggende på telefonen eller pcen. Er du ekstra smart kan du godt sette sammen noen antrekk som du kan ha i tilfelle du har dårlig tid en morgen, eller ikke aner hva du skal ha på deg. 

– Organiser – 

Da er det på tide å legge klærne inn i skapet igjen. Her er jeg supernøye på at klærne henger riktig. Alle klær skal henge etter farge, der det går fra lysest til mørkest. Jeg henger også sånn at det starter med enkle singletter deretter tynne gensere og til slutt tykke gensere. Alle kjoler henger sammen i skapet, så jeg enkelt kan velge når jeg trenger en kjole. Buksene har jeg et lite “hack” på hvordan jeg gjør som dere kan se på bildet under. Det er smart så man ser hvordan alle buksene ser ut, og man slipper å grave i buksehaugen. Har spart meg for mye, og da mener jeg mye rot. 

Sånn, da er vi klare for vår og sommer! Herlig med skikkelig organisert garderobe! 

 

Har du gjort klar garderoben for våren?

 

– Følg meg gjerne! – 

♥ Instagram: @stinablogg

♥ Snapchat: stinablogg

♥ Facebook: HER 

 

10 kommentarer
    1. Genialt med buksene!! Jeg har et veldig lite klesskap, og har en hel hylle til bare bukser, og alt er bare stappet inn. Men nå ser jeg hvordan jeg skal få system i jeansene når jeg bare får den ekstra kommoden helt på plass 🙂 Made my day!

    2. Ja, gjort den litt klar. Har faktisk vært nede i boden allerede med mesteparten av vinterklærne 🙂 Digg! 😀 Fyller også opp klesskapet med litt nye klær. Venter litt med å få inn de plaggene som skriker mest sommer.

    3. Er vel snart på tide at jeg også får rydda og sortert litt i vårtøyet slik at det er klart til å brukes 🙂
      Det gledes at det nå er vår ute og begynner å bli varmt 🙂
      Har brukt det geniale bukse systemet ditt! Det er helt genialt ! Thank you 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg