Nå har det gått for langt!

Okey jenter, nå har konturering gått for langt. Den siste tiden har jeg sett legg- og puppekonturering poppe frem overalt på instagram, og helt ærlig så er det for drøyt. Ansiktet kan jeg virkelig forstå at man vil konturere. Fordi der sminker man seg, så for at ansiktet ikke skal se flatt ut etter foundation er påført er man nødt til å konturere. Men LEGGER og PUPPER? Altså, what the actual fuck? Hva er greia?

Som om ikke sminken tar lang nok tid allerede, så skal man plutselig begynne å sminke leggene og puppene sine også?! Nei vettu hva. Det er på tide å sette en strek over dette. Å konturere leggene og puppene er helt tullball. Hvis du vil at leggene dine skal se slanke og muskuløse ut, bør du legge ned sminkekosten og heller ta deg en tur på gymmet. Og hvis du er så ivrig på at det skal se ut som du har store pupper, sleng heller på en god push up bh. Men for guds skyld, å begynne med konturering på kroppen blir å dra den for langt. 

 

Hva syns du om å konturere leggene og puppene?

43 kommentarer
    1. Nå blir jo konturering brukt mye i sammenheng med modellverden. Viste du at det går mange timer å konturere modellene med forskjellige nyanser selvbruning før et Victorias Secret show? 🙂 Dessuten har artister som Rihanna brukt konturering for å få frem sitt aller beste før konsertene sine (mage, kragebein osv). Det er jo uansett det konturering handler om, få frem sitt beste!

    2. Å kjære vene! Dette er vell å dra det litt for langt!? Kan ikke folk bare dra seg til treningssentrene og se hva en god BH gjør med kroppen fremfor å “fake” til seg en kropp som man faktisk ikke har, eller rett og slett bruke det som er naturlig å gjøre, altså ta deg en tur på SATS og invester i en god BH! Der så enig med deg Stina at dette er tullball!

    3. Puppene og brystkassen forstår jeg veldig godt når der kommer til stoppløsekjoler. Om du bare sminker fjeset blir det veldig fort flatt der, er heller ikke alle kjoler som er like fint med bh! Pleier du aldri å feks bruke solpudder på brystkassen om du har en stor utringa topp/kjole?:-)

    4. Jeg gjør ikke dette selv, men hver så snill- la folk gjøre det de vil. Er ikke rart folk sliter med dårlig selvtillit når andre folk rakker ned på hva de gjør. Mye bedre at de sminker seg hvor enn de har lyst for å føle seg bra, enn å legge seg under kniver for å totalt forandre utseende sitt.

    5. Jeg synes det er veldig mye å skal konturere hele kroppen. Synes puppene og leggene er og gå for langt. Synes egentlig bare man skal konturere ansiktet:)

    6. Folk contourerer nakke og hender også. Countour kan være både fint og et smart triks for å piffe seg opp litt ekstra, men som med alt annet blir det ikke noe bra når det blir for mye….

    7. Jeg er faktisk helt enig med deg her. Dette har gått alt for langt og jeg syntes egentlig bare det begynner å bli for ¨teit¨. Det holder virkelig med å sminke ansiktet, men om jeg skulle begynte å sminke frem puppene mine, etter fulgt av markert mage også nedover mot leggene. Nei takk!! Det er for dumt, og om noen av mine venninner noen gang skulle ha gjort dette – ville jeg ledd av dem. Sminken hører hjemme i fjeset, ikke på resten av kroppen.
      Ha en fin dag videre <3

    8. Hva er problemet med å konturere puppene hvis man har småe pupper. Hvis folk føler seg bedre med å gjøre det, da burde de få gjøre det. Akkurat som folk som tar silikon, pusher puppene opp til haka, og konturerer nesa si mindre. Skjønner poenget ditt. Men ser egentlig ikke problemet. Du sminker deg for å føle deg bedre sant? Konturering av nese, bein og bryst er ingenting i forhold til de som legger seg under kniven for den minste ting.

    9. Dette er drøyt! Konturere pupper og legger!? Kan ikke folk våkne til live å være fornøyd med kroppen sin?

    10. Husker jeg brukte solpudder for å fremheve puppene mine da jeg var liten, men nå kunne jeg aldri gjort det igjen. Ser på det som bortkastet solpudder, fordi det er det rett og slett ikke vits å bruke det på.

    11. Å konturene armene å nakken er å en ting btw. Neste blir sikkert rompa! Sykt unødvendig, ikke rart folk føler på kroppspress.

    12. Tror det er egentlig mest bare for å vise hva det faktisk kan gjøre. Sikkert noen som gjør det til å gå offentlig også, men tror mye av det er bare for å vise og evt. photoshoots feks. 🙂

    13. Jaja, har no sett dei som brukar å konturere magen og. Å sminka til seg six-pack vert enda verre, spesielt når ein ikkje er i nærheten av muskler. Blir litt feil i forhold til dei som faktisk trener. Til slutt må ein vel spørje om ein har så fin kløft, eller om den forsvinn om ein dusja…

    14. Duu? 🙂 Har noen spørsmål angående extensions, sover du med det eller tar du det av og på deg hver dag? 🙂 Hadde blitt veldig glad om du svarer! <3

    15. Konturerer gjerne puppene når jeg skal ut på fest, tar ikke nødvendigvis lang tid (: Ellers er konturering av kropp mye brukt av de som driver med cosplay og bikinifitness o.l, og det er vel bare en naturlig del av showet. Men at noen skulle gidde gjøre dette til daglig har jeg vanskelig for å tro haha, som om vi ikke bruker nok tid på sminke, hår og klær, også skal plutselig hele kroppen sminkes også…

    16. Synes det er like tåpelig med fake negler, fake langt hår og fake vipper. :/ de fleste er fineste når de har lite sminke men det er helt opp til folk.

    17. Synes bloggen din er flott, men dette er noe jenter gjør for bedre selvtillitt. Ikke alle vil trene/kan trene og ikke alle har store bryster, og en enkel måte er da å sminke det på. Ser på dette som samme måte å sminke ansiktet, man pynter seg og sminker områder man ikke er helt fornøyd med for at det skal se bedre ut. Ansiktet er flott som det er, men mange dekker til ujevnheter med sminke. Om man ønsker å gjøre dette på legger, armer, hals, hva som helst, så må de få lov til det. Hvis det kan øke en jentes selvtillit, hvorfor ikke? Selv mener jeg ingen burde fikse på noe, men om det får de til å føle seg bedre er det bare å sminke seg i vei.
      Men bloggen din er flott! Men ha litt i bakhodet at de som ikke er så trent/har store bryster synes kanskje denne type sminking er bra og hjelper de med å øke selvtilliten.

    18. Jeg ser virkelig ikke problemet! Sminke er noe man gjør fordi man synes det er gøy, uansett hvor på kroppen det gjøres og hvordan. Jeg synes for eksempel at falske negler er det rareste som finnes, men har full forståelse for at det er noen som har en viss interesse og glede ut av det. Selv om lange falske negler kanskje er det mest uhygieniske som finnes. Eller kanskje jeg skal synes det er teit fordi man kan jo spare til lange negler selv. Eller langt hår…forstår du hvor teit det er det du sier? Jeg elsker å leke med sminke, jeg spiller også fiolin, og begge deler gir meg den samme følelsen av å slappe av og kose seg, koble ut rett og slett. Gleder meg til det blir varmere vær, for da skal jeg teste konturering av bena. Ikke fordi bena mine er stygge, men fordi sminke er en hobby. Så vær så vennlig å hold slike teite meninger for deg selv, det er bare så utrolig unødvendig!

    19. Hei Stina!
      Jeg så det var over 400 kommentarer på blogginnlegget ditt om hair-extetins så da er det enklere om jeg spør her tenker jeg, hehe. Jeg har lenge hatt planer om å bestille tape hair fra Luxushair, og lurte veldig på hvor du får satt det på og hva frisøren din heter + prisen hun skal ha for å sette det på? Jeg bor i en liten by der hvor ingen setter på tape hair, men skal dra inn til Oslo for å sette det på tenkte jeg.

    20. Stina jeg er helt enig med deg at det er veldig drøyt å konturere puppene og leggene
      Foresten synes jeg du er den beste bloggeren☺️

    21. OMGG!!!! Hahah dette er så ekstremt teit Hahahahhahaha.. Må le.. Herregud jeg er heelt enig, det er for teit å begynne å sminke puppene og lårene sine wtf liksom.. Ansiktet er et sted der det er vanlig og fint å gjøre
      Men herregud folk overdriver så sykt for tiden omg!!
      Bra innlegg Stina😋

    22. OK, NÅ ER DET NOK SYNS JEG, herregud som du sa ansiktet 👍🏼 , men pupper og legger 🖕🏻👎🏼 jeg syntes det er tullete, jeg er 13 men jeg kan ganske mye mer en folk tror, så jeg kan en del om sminke og sånt, og dette er veldig tullete

    23. Det eneste jeg tenker når jeg ser sånt (spesielt bein contour) er HVEM FAEN GIDDER DET?? Altså hvem har tid og tålmodighet for det der?? For å ikke snakke om hvor upraktisk det er med sminke på bein. Kommer jo til å smitte av når du sitter og kommer bort til ting. Jaja, to each their own haha

    24. Hvis man skal kunne ta den rare gørra i ansiktet hvorfor ikke beina og puppene også, det er ikke rarere enn fjeset egentlig, bare tenk over det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg