Min bucket list så langt!

Det er mange fordeler med å ha blogget i så mange år som jeg har gjort. Èn av de aller morsomste er at jeg kan mimre tilbake på alle tingene jeg har gjort og opplevd, som jeg har dokumentert her på bloggen. Denne bloggen har nesten vært en slags dagbok for meg i alle disse årene. Siden jeg elsker å oppleve ting, og alltid har masse ting jeg vil gjøre som er på min bucket list, vil jeg i dag heller se tilbake på alt jeg allerede har opplevd. Hvilke ting som jeg har kunnet krysse av på bucket listen min allerede. 

So here we go! 

 

– Se Eiffeltårnet – 

Dette er vel kanskje noe alle har på sin bucket list? Vel, det skjønner jeg godt. For Eiffeltårnet er sååå fint! Hele Paris er en helt skjønn by. Til tross for at man ikke skjønner hva noen sier, og det er umumlig å finne frem. Haha! 

– Reise alene til utlandet – 

I fjor sommer reiste jeg på tur til Berlin helt alene. Det var den aller første gangen jeg har reist til utlandet på egenhånd. Husker jeg var skikkelig spent, og også litt nervøs. Men gud så gøy det ble! Grunnen til at jeg dro dit var for å være med et bloggoppdrag jeg hadde fått av Nettavisen. Heldigvis var det flere svenske bloggere jeg ble kjent med, så det gjorde det litt mindre skummelt. Men, for en opplevelse av selvstendighet jeg fikk. Det har hjulpet meg i mange situasjoner etterpå. Spesielt siden jeg flyttet helt for meg selv bare noen dager etter at jeg kom hjem fra Berlin. 

 

– Dra på jentetur til utlandet – 

For snart 2 år siden reiste Victoria og jeg på to jenteturer til utlandet sammen. Vi reiste først til Portugal, så til Ios. Turene ble fylt med masse minner og morro. Pluss en hel haug med soling og alkohol. Hehe!

 

– Lære å surfe – 

Da Victoria og jeg var i Portugal lærte vi begge å surfe. Den herlige følelsen av å kunne leke seg i vannet med et surfebrett, glemmes aldri! 

– Besøke vingård – 

I Portugal reiste vi også på tur til en vingård som tidligere var eid av den kongelige familien. Herregud så fint det var der! Fikk nesten lyst til å gifte meg der!

– Besøke London –

Å dra til London har jeg alltid hatt lyst til å gjøre helt siden jeg var liten. Den store byen, all shoppingen og alle tingene man kunne oppleve. For en by!

– Besøke Madame Tussaud – 

Mens jeg var i London måtte jeg selvfølgelig innom og se på en av verdens morsomste attraksjoner, Madame Tussaud. Sykt creepy hvor ekte voksdukkene så ut. Ble faktisk litt usikker flere ganger, om det var ekte mennesker eller dukker. 

– Dra til Disneyland – 

Som en stor fan av hele Disney, og spesielt Disneyprinsessene var det å dra til Disneyland en stor opplevelse. Selv om jeg dro dit i voksen alder var det fortsatt like stas som om jeg skulle vært 10 år. Hehe! 

– Være russ –

Å være russ er kanskje ikke noe veldig uvanlig om man er norsk. Men jeg syns definitivt det fortjener en plass på bucket list fordet! Russetiden var så utrolig morsom, og jeg hadde de beste klassekameratene å feire den med! Vi ble en så spleiset gjeng at vi fortsatt stadig vekk har reunions og samles!

Jeg har fortsatt masse ting som jeg vil gjøre i fremtiden. Blant annet disse tingene;

– Besøke Japan og oppleve asiatisk kultur.

– Reise til India og besøke Taj Mahal og oppleve indisk kultur. Spesielt smake på all den fantastisk gode maten!

– Reise til NY og shoppe + besøke alle de kjente stedene. 

 

Nå vil jeg gjerne høre hva dere har gjort allerede, som er på deres bucket list! 

13 kommentarer
    1. jeg skal faktisk til India om 9måneder. Da skal jeg bo der i 6måneder for å lære meg språket. Skal bo i den gamle byen Varanasi, og det er jo en ganske fattig og lite moderne by. Så på min liste står Goa, det sies å være den vakreste, og tryggeste, delen av India 🙂

    2. Heei Stina 🙂
      jeg har et ønske, kunne du ha laget et innleg om temaet “vegetariane” ?! jeg har tenkt litt å jeg har veldig lyst til å bli vegetarianer 🙂 lizm om hva man spiser, trening…osv. Og kan man spise egg, melk, brød, ost? og btw you slay guuuuurl 😍🙌🏽 Tusen takk x

    3. Du er så heldig som har opplevd så mye. Selv har jeg enda maaaange punkter på bucketlisten min som bare venter på å bli krysset av. Men noe har da også jeg vært så heldig å få oppleve. Surfing i Australia, sett Operahuset, lekt med kenguruer, snorklet i Great Barrier Reef (hvor jeg også var så heldig å få svømme noen få meter unna en skilpadde), sett Eiffeltårnet, vært i Disneyland i LA, sett Hollywoodskiltet, slappet av i en hengekøye på Fiji og shoppet i HongKong.
      Neste på lista troooor jeg vil være å hoppe i fallskjerm, selv om det høres (og ser) veldig skummelt ut.. Likevel tror jeg det vil være en helt fantastisk følelse etterpå. Jeg har også veldig lyst til å reise både til Japan og India, rett og slett fordi begge plassene byr på så mye kultur, så forskjellig fra det vi er vante til. Og selvfølgelig har jeg et stort ønske om å dra til NYC (hvem har vel ikke lyst til å dra dit?).
      Synes det er veldig gøy å lese bloggen din, Stina! Du har så varierte innlegg, og dette er noe jeg liker veldig godt. Stå på! Jeg er ikke så veldig flink til å legge igjen en kommentar, men jeg er nesten daglig innom bloggen din, og jeg blir like inspirert hver gang.

    4. Hei, jeg har begynt å lese bloggen din nå i det siste og setter stor pris på at du blogger såpass mye. Er en ganske aktiv jente som liker å høre om gode men sunne ting og så videre. Noe jeg har gjort som har vært på min bucketlist er faktisk det å dra til India og se Taj Majal. Reisen er lang men det er vært det.
      I følge en kokk på en resturante der er jeg barbie. Vet ikke helt om det var godt ment da men jeg har jo lyst hår.
      xoxo, meg

    5. Mål jeg har nådd:
      – Vært i Frankrike, sett Eiffeltårnet.
      – Disneyland 😀
      – Vært i London
      – Snakka med Isac Elliot, M&M
      – Vært på konsert med venninna mi hos Isac Elliot og Ariana Grande
      – Sett frihetsgudinnen.
      Det er foreløpig det. Men når man er 14 har man ikke opplevd alt enda, hehe.

    6. Heldig som har reist så mye! Jeg vil også veldig gjerne til Asia, det er så utrolig mange spennende steder man kan besøke der. London har jeg også lyst til å besøke en dag, samt andre byer og land i Europa 🙂 Jeg har vært i New York i mnd i fjor, så den byen kjenner jeg veldig godt nå 🙂 Nydelig sted! Skal du besøke den byen ville jeg ha utforsket de litt mindre kjente stedene, smågater, parker osv!

    7. Jeg har vært i London, Sunny Beach (Bulgaria), Spania, Filippinene, og skal til Belgia i sommer:-) Så jeg har fått krysset av en del fra min egen bucket list, men det gjenstår selvfølgelig en del, bl.a. å reise til Paris, USA, og å besøke Disneyland! Btw, hvilket Disneyland var fu på?

    8. Mål nådd:
      -dra til legoland
      -begynnt med kampsport
      -opptre på en sene tre ganger på to månder
      -shoppe i hellas
      Mål ikke nådd enda:
      -dra til paris
      -bo på hotell på hawaii
      -fått et nytt rom (rommet ser ut som et oppkast)
      -shoppe i london
      -møte Stina i Oslo
      Jeg elsker deg Stina!!!
      Du er favoritt bloggeren min!
      Jeg har sett nesten alle youtubevideoene dine!
      Jeg skal til Oslo den 15.-18. April,
      og håper og få møte deg der!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg