Mine favoritt spise-steder i Oslo – Guide

Før jeg flyttet til Oslo endte jeg alltid opp med å spise på Friday´s eller Egon, rett og slett fordi jeg ikke visste om andre steder å spise. Men etter å ha bodd i Oslo i nesten 2 år, har jeg vært innom mange forskjellige spisesteder, og har funnet mine favoritter. Det hender fortsatt at jeg besøker de standard turiststedene, men det blir sjeldnere og sjeldnere, da jeg vet om så mye annet bra. For å gjøre det litt lettere for dere når dere besøker Oslo og skal spise, skal jeg nå gi dere en liten guide på hvilke spisesteder som jeg liker best i Oslo.

 

– Villa Paradiso, Grunerløkka – 

Her finner du byens beste pizza. Den blir laget på en nydelig tynn italiensk bunn, og blir toppet med masse godsaker. Her er det like koselig å ta en lunsj med venninner på dagen, som det er dra ut på date på kvelden. 


 

– Creperie de Mari, Grunerløkka –

Skal du spise crepe i Oslo, er dette virkelig stedet! Her kan du få alt fra jordbær til snøfrisk og brunost som topping på crepen. Perfekt sted for en god lunsj!

– Olivia, Aker Brygge – 

Olivia er absolutt et av mine stamsteder. Det er det stedet jeg spiser oftest i Oslo, når jeg skal spise ute. De har restaurant både på Aker Brygge og i Hegdehaugsveien. Min favoritt er nok Aker Brygge, spesielt om sommeren. Her finner du alt av pizza og pastaretter, og dette er det perfekte stedet å spise middag med venninner.

 

– Tijuana, Grunerløkka – 

Her har jeg faktisk bare vært en gang med Lykke Sofie, men stedet er fortsatt en storfavoritt! Her finner du skikkelig meksikansk taco og drinker. Alle drinkene er laget ut av tequila, og er veldig gode! Maten er veldig god, og jeg kan absolutt anbefale quesadilla og churros. Ah, det er helt fantastisk! Interiøret og musikken gjør at du føler du er i Tijuana. 

 

– Delicatesen, Aker Brygge – 

Her finner du virkelig byens beste tapas. Her kan du bestille alt av godsaker fra menyen, og spise i timesvis mens du koser deg med masse drinker. Dette stedet er nok mer et middagssted som passer best til kvelden. Så jeg vil absolutt anbefale å dra med noen venninner eller ha date her. Per Fredrik og jeg var faktisk her for ikke så lenge siden, og det var veldig koselig!

Hvilke spisesteder i Oslo liker du best?

 

17 kommentarer

Siste innlegg