Dette hater jeg å lese på blogger

Som blogger er det mange ting jeg ser på andres blogger, som jeg mildt sagt grøsser av. Det er så mange ting som jeg ser at her kunne egentlig bloggeren kommet noe vei, men den gjør altfor mange feil. Noen av disse feilene, og tingene jeg grøsser av skal jeg snakke litt mer om i dette innlegget!

 

Dårlig kvalitet på bilder
– Det verste jeg ser på blogger er når de har lastet opp bildene sånn at de blir bittesmå. Hallo, vi vil gjerne se bildene dine, ok? Enda verre er det når det kun er bilder som er tatt med mobiltlf og som er i ufattelig dårlig oppløsning. Nei usj, det liker jeg virkelig ikke! Bilder skal være store og fine, og ha god kvalitet sånn at man kan blir inspirert og glad! 


 

Personlig
– Det kjedeligste jeg vet om er bloggere som kun legger ut antrekksbilder, og er så motefantatiske, at de ikke klarer å skrive to setninger engang. Klær er fine de, og jeg kan bli veldig inspirert av de, men det er så sykt kjedelig å lese en blogg som ikke byr litt på sin personlige side engang. Hvis jeg ville hatt noe upersonlig ville jeg heller lest Vogue. 

 

Clickbait bitch
– Når bloggere bruker helt syke overskrifter, som ikke engang handler om innlegget kjenner jeg at jeg blir helt oppgitt. Det er en grunn til at jeg ikke leser visse toppbloggere, som alltid lurer leserne inn med å skrive helt syke overskrifter. Sorry mac, jeg liker ikke å føle meg lurt. Derimot om personen skriver spennende overskrifter, som faktisk handler om innholdet i innlegget blir jeg veldig interessert! Mye mer spennende å klikke seg inn på.

Tidligere paradise hotell deltaker
– Alltid like gøy hvert år når alle paradise hotell deltakerne prøver å dra ut sine 15 sekunder med fame, med å lage seg en blogg. For så å ikke helt forstå hvordan en blogg fungerer. Jada, alle er superinteressert i å lese bloggen din som du kun legger ut mobilbilder på, og som har standard blogg.no design. Not really.. Men hvis de faktisk klarer å gjøre det om til en bra blogg med godt innhold er det en helt annen story!

 

De som legger ut ekstremt mange bilder av barna sine
– Gjerne i situasjoner som er uheldige for barna, og som de ikke kommer til å like når de blir eldre. Det er en ting sånn som Caroline Berg Eriksen gjør det, hvor ting er stuerent og barnet hennes blir satt frem i et godt lys. Men å slenge barna sine frem på bloggen, der du snakker om at de dreit ut senga i går natt, eller rett og slett uheldige bilder av barna, er ikke greit. Ser jeg sånt krysser jeg meg ekstremt fort ut av bloggen. Når jeg ser sånt, kjenner jeg at jeg får vondt av hvordan de barna kommer til å ha det når de blir 15 år og det ligger så mange flaue barnebilder av de på nett.

 

Hva hater du å se på andre blogger?

 

 

 

38 kommentarer
    1. Hater når folk legger ut masse dårlige bilder og så skriver de ingenting, hva skal man kommentere da? Føler meg sykt frekk om jeg ikke kommenterer når de har kommentert min blogg. Hehe, Også de som ikke kan skrive riktig, eller skriver om altfor personlig ting, blir sykt deppa av det

    2. Hater å lese innlegg som er skrevet før, på samme bloggen. For å få flere lesere, men er kjedelig for de som leser fast 🙋🏼🤔

    3. Helt enig, og kanskje spesielt med den siste delen! Jeg synes at det er helt idiotisk at foreldre ikke tenker lengre enn sin egen nese. Det gjelder både på blogg, facebook, instagram osv… For all del, bildene er kanskje morsomme og ”minnerike” for dem, men det er det man har fotoalbum til som står i en bokhylle. Man skal ikke poste uheldige bilder av barn, eller statuser for den saks skyld. Synes at det er helt sykt at folk poster info om at barnet spydde opp middagen, har diaré, eller poster bilder der barna er nakne. Jeg liker ikke barn selv, ikke i det hele tatt, men jeg har sympati nok i meg til å bli sint av sånne foreldre. Har alt for mange av dem på vennelista mi på Facebook…

    4. Må bare få fram at blogg er noe personlig og at det ikke eksisterer noen fasit på hvirdan eg blogg er. Det er greit at du kanskje ikke liker det du har nevnt ovenfor, men føler kanskje dette blir et lite “angrep” mot de som ikke er så teknisk flinke eller bryr seg så himla mye om bildet har topp kvalitet. Det er som sagt ikke noe fasit, og folk blr få lov til å både skrive, poste og legge ut de bildene de vil uavhengig om de har det nyeste designet eller den vakreste ungen.

    5. Så enig i den med overskriften, en av mange grunner til at jeg har gått dritt lei av Anna Rasmussen, noe så umodent som hennes blogg skal man lete lenge etter. Det var en gang hun hadde en helt grei blogg, men nå er alt bare klikk og penger.

    6. Jeg er enig i det du sier om “upersonlige blogger”
      Noe av det verste jeg vet er blogger som KUN handler om “Se hva jeg kjøpte på H&M i dag”
      Men jeg synes også blogger som handler for mye om all type klær/mote/sminke/jenteting er dønn kjedelig.
      Jeg er også stor motstander av blogger som føles som en tekstbok. Jeg mener, hvis man ikke kan ha det litt GØY med tekst på bloggen, hva er da meninga med å ha en blogg.

    7. Her er det nok mange som feiler, og er enig med deg i mye. Men et er jo forskjell på hvilket tema bloggen har, hvor streng en er på de forskjellige tingene. Heldigvis har jeg selv rukket å flikke bittelitt på designet fra blogg.no, blant annet ved å få inn en spenstig grønnfarge når du sveiper over overskriften(! I know). Så da er det bare bildene jeg må panikkrydde opp i til du eventuelt kommer innom på besøk. Om et par år 😛

    8. Jeg er veldig enig i det du skrev over, hater det såå sykt jeg å.
      Det verste jeg synes er at folk klager på livet sitt på bloggen sin, >> wææ jeg gjorde dette feil“, jeg burde gjort det, åneei jeg hater livet.. ååå nå er jeg lykkelig. osv.. åhh sykt teit synes jeg, blir såå sur..
      også hater jeg at folk har dårlig kvalitet på bilder. og dårlig overskrift som ikke passer til det bloggeren skriver engang :/

    9. Jeg bruker ofte min mobil til å ta bilder med, og det er mye fordi jeg også blogger fra mobilen. Bildene fra min mobil syns jeg ikke er så fæle
      , blir kun om jeg tar selfie med front kamera til Snappen. Ja jeg har et helt nytt kamera, men jeg er ikke så godt kjent med det enda, men det kommer seg.

    10. Jeg hater å lese BLOGGER SOM SKRYTER AV HVOR PERFEKT LIVET DERES ER Å ALDRI SKRIVER NOE OM NÅR DE IKKE HAR DE SÅ BRA!

    11. Jeg holder meg til bokblogging for da slipper jeg å ta selfies:)
      Selv er jeg glad for at jeg ikke var et barn som vokste opp med internett. Internett var ikke vanlig før jeg var i tenårene. Det finnes heldigvis ingen flaue barnebilder av meg på nett:) Noe jeg er lettet over:)

    12. Jeg takler ikke innlegg der det er tjue bilder av dagens outfit,og atten av de er i AKKURAT samme positur, med det utstnittet, osv. osv. Skal det først postes så mange bilde av samme motiv, er det lov å prøve å variere litt.
      – Der synes jeg du er veldig flink, btw 🙂 hahah
      Og de som kaller et innlegg “bildedryss”, og legger ut ca. hundreogørten bilder, slik at du sitter med følelsen av å aldri komme til enden i innlegget. Joda, poenget med innlegg er bilder, og joda, det er sikkert fint og alt det der. Men å måtte bla nedover i ti minutter før du kommer til noe som kan ligne et kommentarfelt, da styrer jeg unna, as.
      Ellers er jeg veldig enig med punktene dine!

    13. Veldig enig!
      Men, er bloggen din så veldig personlig ?? Noe å tenke over!
      Dette er ikke for å angripe deg i det hele tatt, har lest bloggen din i mange år!

    14. Huff, er mye man kan få fnatt av. Jeg selv liker ikke å klikke meg inn på en blogg hvor det KUN er moteinnlegg og upersonlige innlegg. Noe jeg heller ikke liker så godt er det du skriver om syke overskrifter. Er dessverre mange som baserer bloggen sin på en stor bruk av det… 🙂

    15. hahahah så enig! lukter mammatilmichelle lang vei, fader for en dårlig blogg det er. men nok om det, du er super

    16. Clickbait! Følgte ei toppblogger på snap og hu la ut ofte “Inn på bloggen for å lese vår store nyhet”, gikk jo inn da og ungen hadde fått barnehageplass….. YEY!

    17. Jeg klarer ikke å lese blogger som er ekstremt mange skrivefeil i og er på nynorsk. Jeg klarer heller ikke å lese blogger som er anen ver settninger skrevet på engelsk!!!!

    18. Er ganske enig i det du skriver, prøver selv og unngå disse tabbene 🙂 Men nå har jeg bare blogget i 2 dager da og har ikke en typisk vanlig blogg om sminke osv . Men fortsatt viktig disse tingene du skriver om:)

    19. Er ikke så forferdelig glad i innlegg med tips om helt åpenbare ting. Eksempel: skjønnhetstips man har hørt 100 ganger før, som å ta av sminka om kvelden. “Hvordan spise sunt”, “hvordan drikke mer vann” og “hvordan bevege seg mer”.
      Nå høres det sykt ut som at jeg sikter til deg, så må bare si at jeg elsker bloggen din og har lest den fast i mange år, men det er altså denne typen innlegg jeg liker minst å lese. Men for all del ikke slutt med det, jeg vet at det er jo mang av de andre leserne dine som liker slike innlegg 🙂

    20. Jeg er så enig!
      Det med at folk legger ut bilde av barna sine på nett synes jeg de burde tenke seg om..
      Og så en annen ting jeg hater er når folk ikke kan rettskriving, og skriver nynorsk, det er nesten umulig å lese.
      Selv snakker jeg nynorsk, men hater å skrive det..

    21. Det siste punktet angående barn har jeg ikke kommet over enda, og heller aldri tenkt over. Huff. Der har jammen Fotballfrue vært flink, haha 🙂
      Ellers er jeg også helt enig med kvalitet på bildene, men hvis det er en blogg jeg leser fra før, og som jeg vet tar gode bilder til vanlig, da tilgir jeg dem 😉 Også har vi jo min egen blogg da, med kameraet mitt i en flytteeske i en annen by, så må det bare duge med noen midlertidige bilder… 🙂 Sov godt!

    22. jeg liker ikke at bloggere tar bilder av seg selv når de er nakne og ligger i senga selv om de har dyna over der og sånt så liker jeg det altså ikke i det heletat

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg