Sushi til 1300,- !

Er det en ting som er sikkert, så er det at jeg og Per Fredrik har helt dilla på sushi. Vi spiser det sikkert 3-4 ganger i uken, og gjerne oftere hvis vi kan. I Sandefjord har vi allerede et favorittsted vi alltid drar til for å spise sushi. De har virkelig den beste sushien! Mens i Oslo har vi ikke funnet noen favoritt helt enda.
 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Derfor testet vi ut et sted som vi hadde fått anbefalt, og som tydeligvis var Oslos beste. Nemlig Alex Sushi på Tjuvholmen. Der testet jeg ut noe jeg aldri har prøvd før, nemlig spiscy biffsushi. Det var veldig godt! Bortsett fra at de hadde hatt masse wasabi inne i den. Altså, hvilke steder bruker wasabi inne i sushien? Det har i alle fall aldri jeg hørt om. ​

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så det ble mye demontering av sushien og stuk, men godt var det! Per Fredrik testet ut nigirien dems, og litt andre ting. Obs obs folkens. Ikke kjøp 12 biter nigiri + et par porsjoner sushi til frokost. Da blir fort regningen på 1300,- kr. Hahaha! Ikke helt verdt det for å si det sånn. Men, sushien var helt grei i det minste da. Herregud..!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anyways, nå må jeg komme meg avgårde på postkontoret og hente en pakke med litt spennende innhold. Gleder meg veldig til å lage video om det så dere kan se. Vet jo at det er noe dere har spurt meg om sykt lenge, så snart skal jeg endelig vise dere!

 


 

32 kommentarer
    1. Elsker også sushi! Kunne hatt det til middag, sikkert frokost, lunsj og kvelds, hver dag! Men 1300,-!? Det var litt vel mye ja haha! Heller aldri hørt om at de har wasabi inni sushien, så det var nytt!
      Gleder meg til å se video med pakken du fikk!
      Håper du får en super fin helg!

    2. Hei! Har fulgt bloggen din en stund nå, og må si at jeg finner alltid masse inspirerende jeg kan skrive om selv!
      Når det kommer til prisen på sushien så er dette faktisk helt vanlig hvis du drar på mer eksklusive sushirestauranter. Wasabi er også en ting som faktisk skal være mellom fisken og risen hvis man skal gjøre det på den japanske måten, noe disse stedene prøver å gjøre.
      Håper du har en super dag! <3

    3. Wasabi INNI sushien? Jeg hadde dødd! Hørtes sykt rart ut i mine ører. Selv ELSKER jeg også sushi. Jeg kunne levd på det i perioder. Det eneste minuset er at man ikke kan skryte over utvalget av vegetarsushi i Tromsø, og jeg har heller ikke kjøkken til å kunne lage selv… Enn så lenge! 😛

    4. Hjemmelaget bruker som regel å være det beste! Selv om man kanskje må prøve og feile før det går 🙂 Heldigvis flytter jeg snart til ei leilighet der jeg faktisk får kjøkken, og ikke bare en vask med to kokeplater. Da blir det MASSE sushi!

    5. Hvis jeg ikke tar helt feil, så skal det være wasabi inni sushien 🙂 Men ettersom vi i vesten ikke er så glad i sterk mat, så har de valgt å ta det ut, så vi heller kan ta det på selv. Så på en dokumentar om sushi med Gordon Ramsy. Og de fortalte at det var rett, mens vi spiser sushi helt feil. Men ja, jeg kunne også ha spist sushi hver dag om jeg kunne! SÅ GODT! <3

    6. Hei stina hva gjør du med klær du eks: er får liten, eller som du ikke vil ha.
      Kaster du de eller gir du de bort.
      Synes du er sykt penn stor fan
      God helg..😘😍❤👍💋

    7. Hei Stina! Har dere prøvd å spise sushi på Lilleasia? Den ligger veldig sentralt i Oslo og er den beste sushien jeg har smakt hvertfall 🙂
      God helg!

    8. Sushi er kjempegodt 🙂
      Jeg har ikke testa ut noe sted i Oslo når det gjelder sushi, men har funnet meg en restaurant i Bergen med god sushi 😀

    9. Jeg har aldri spist meg så mett på sushi før som det jeg gjorde der. De lager så utrolig mye spennende og godt! 🙂

    10. Anbefaler Lille Sumo for helt enkel og billig sushi, veldig bra! Det er en ved Klingenberg og en ved rådhuset som jeg vet om 🙂 Foretrekker selv klassisk nigiri og maki, uten så mye fancy tilbehør, og da er Lille Sumo perfekt!

    11. sushi er digg, men det som plager meg litt er at 90% av de som lager sushien i norgen ikke er japanere. de er ofte vietnamesere eller nordmenn som tror de kan lage sushi. og i og for seg er det ikke vanskelig, har gjort det selv. men skal du bli det japanerne legger æren sin i når de kaller seg sushi kokk, så bruker du de første 8 årene på kun å vaske sushi ris, så er det påfølgene mange år med å koke ris før diu får lov til å i det hele tatt skjære i en fiskebit.
      men over til det du sier at det skal ikke være vasabi inne i sushien. så en reportasje fra en plass som ble kalt værdens beste sushi. koster ca 30000 japanske yen bare for å få bord der. der blir det lagt wasabi mellom hver fiskebit og risen, da på nigiri er det vell de heter med risklump og fiskebit på, og de pensler litt soya saus på toppen. for den trenden vi i norge har med å blande ut wasabi i oljen og dønken bitene hører ikke hjemme noe sted og i japanernes øyne ødelegger smaken av hva de prøver å få frem til kundene 🙂
      uansett 😛 til slutt finner dere en plass som er deres favoritt. jeg har spist en del på en nede ved grønnland på veit mot brugata der er det fine priser og store biter, også har jeg spist en del på en liten sjappe på carl berner, der er de veldig kjappe og jeg er fornøyd 🙂 er nok andre plasser hvor det er enda bedre, men da går det på bekostning av pris ofte. for jeg kjøper fort 24-32 biter og da kan jeg heller godta litt mindre kvalitet og bedre priser enn at jeg føler jeg blir rana 😛 1300 spenn kommer jeg aldri i mitt liv til å bruke på sushi hahaha
      ha en fin lørdag og hils per fredrik fra meg, hilste på dere på meny rett før jul, hilste dog ikke på deg, det glemte jeg rett og slett og var frekt av meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg