Slik får du i deg mer vann!

Er det en ting som er utrolig viktig. Så er det å få i seg nok vann. Får ikke kroppen nok vann blir man trøtt, huden blir tørr, man ser gusten ut i ansiktet, kroppen organer fungerer ikke som det skal, og mye mer. Vann er rett og slett livsnødvendig. Men, det er ikke alltid at vi er flinke nok til å få i oss nok vann. Derfor skal jeg gi dere noen tips som kan hjelpe dere til å få dere mer vann i løpet av dagen!

– Bruk vann som tørstedrikk. Altså, er du tørst, ikke kast i deg en halvliter med Coca Cola, men heller vann. 

– Ha en mugge med vann i kjøleskapet, gjerne med litt sitron / lime eller andre frukter i, så du lett kan forsyne deg.

– Test ut temperert vann. Ofte klarer jeg å drikke mer vann dersom det er lunket. Ja, det høres kanskje ikke så godt ut ved første tanke. Men test det ut! Det er helt genialt om du er veldig tørst!

– Alltid ta med deg en vannflaske når du går på tur. Bruk gjerne et vannbelte så du slipper å bære vannflasken.

– Alltid ha en vannflaske ved siden av pcen. Hver gang du ser opp for å tenke, tar du en slurk med vann. 

– Drikk et glass vann mellom hver kaffekopp. 

– Alltid ha en flaske med vann i vesken. Da er det mye lettere å drikke vann. Ofte om man må kjøpe vann ender man heller opp med en brus. Så derfor er det viktig å være forberedt, så man slipper unødvendig inntak av brus.

– Lag fruktvann. Sleng oppi noen av dine favorittfrukter og bær. Et par kombinasjoner ser dere på bildene i dette innlegget. Lime og jordbær, og appelsin med blåbær er geniale kombinasjoner. La det stå i kjøleskapet i et par timer / over natten så smaker vannet supergodt! 

 

Drikker du nok vann?

33 kommentarer
    1. Ja, jeg passer alltid på og drikke vann. Jeg blir helt slapp vis jeg ikke får nok vann i meg😉Elsker bloggen din Stina💕😍

    2. kan alltid bli bedre på å drikke vann! det er jo så bra! jeg elsker vann med sitron i , så pleier alltid å putte et par sitronskiver i vannflasken jeg tar med på skolen !

    3. Hei stina er ikke så god på å drikke vann men lurer på om det er godt med jordbær oppi ?❤️
      Elsker bloggen din ❤️

    4. Jeg pleier AV OG TIL ha en vannflaske på skolen/etter skolen, men når jeg har vann så må det være kaldt. Om det er lunket så vil jeg ikke ha mer av det. Jeg må prøve ha bær elle noe i vannet, for det hørtes veldig godt ut 🙂 Ellers så er jeg ikke så flink på å drikke vann, nå må jeg skjerpa meg 😀

    5. Korleis renser du huden din? Gjekk gjennom sjønnhet listen din på bloggen din og leste mykje nytt. Takk for alt det nye eg lærte! Men kan du svare på spørsmålet mitt?

    6. Så mange og gode tips! Jeg må bli mye flinkere til å drikke vann ja, er veldig dårlig på det! Er ikke en unnskyldning, men jeg drikker mye Cola pga mye kvalme da jeg sliter mye med magen, Cola er dessverre ofte det eneste som fungerer da. Skal begynne å ha vann ved siden av meg når jeg sitter på pcen! Tusen takk for tipsene 🙂
      Ha en flott kveld videre!

    7. Det er veldig kjedelig! 🙁 Jeg blir dessverre ikke tatt seriøst hos legen.. Men har funnet ut av erfaring at jeg ikke tåler melk eller mel og har ganske sensitiv mage. Håper på å få skikkelig svar og det er kjedelig å bli møtt med “du er vare nervøs eller stresset” hver gang jeg er hos legen. Tusen takk! Jeg vil bare si at jeg elsker bloggen din og videoene dine, du er et fantastisk forbilde!

    8. Veldig gode tips!
      Men når man drikker lunkent vann må man ta kaldt vann i en gryte/vannkoker.
      Hvis man tar lunkent vann fra springen kan man bli syk 🙁

    9. Hei. Før slet jeg med å drikke for lite vann. Da fikk jeg hodepine nesten hele tiden. Takk for tipsene. Du er verdens beste blogger og en fantstisk jente! Klem fra Solveig😊🤗

    10. Velig bra innlegg! Er selv veldig dårlig til å drikke vann, men har nå lastet opp en app som tar min høyde og vekt i betraktning og sier hvor mye vann jeg må drikke, og minner meg på at jeg må drikke vann 🙂

    11. Supert innlegg! Er så viktig å drikke nok med vann 🙂 Har allitd en vannflaske i nærheten, da blir det så mye lettere å få i seg mer vann 🙂 Håper du får en super mandag 🙂

    12. Supre tips!
      Klarer faktisk ikke å drikke rent vann kaldt, det må være lunkent! Men hvis det har smak som pære eller sitron så går det ann å drikkes kaldt. 😛

    13. Jeg drikker en del, men burde bli flinkere. Tipsene var nyttige. Jeg pleier å ha en flaske vann ved senga, så når jeg står opp drikker jeg for å bli mer våken. Kan du lage et innlegg om hvordan stå opp tidligere. Jeg blir bare liggende i senga etter å ha skrudd av alarmen🙏🏻? Blogged din hjelper meg masse I hverdagen. Du Er forbilde mitt.

    14. Jeg går selv under denne “kategorien”.. Er svært dårlig på å få i meg nok vann, men i de siste dagene har jeg drikket masse 🙂 så nå gjelder d bare å opprettholde den gode rutinen jeg har hatt nå.. Tipsene var veldig brae! Skal lese igjennom de noen ganger slik at jeg alltid husker det 🙂

    15. Jeg drikker vann på skolen til middag unntat på fredag
      Elsker bloggen din jeg har en egen
      Blogg å. Den etter Tiara44.blogg.no❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg