Min flaueste mensen historie!

// annonse

Å være jente og ha mensen, er ikke alltid like lett. Noen ganger oppstår det veldig flaue situasjoner, som man gjerne ville vært foruten. Jeg er ganske sikker på at de fleste av oss jenter har noen flaue mensen historier på lager, og nå skal jeg fortelle en av mine flaueste. For 2-3 måneder siden så var Per Fredrik og jeg på hotell, og jeg fikk mensen. Flink jente som jeg var, hadde jeg selvfølgelig glemt både tampong og bind. Så Per Fredrik måtte stikke ut og kjøpe for meg. Det var flaut nok i seg selv.

Men det verste var når han kom tilbake med et merke på bind jeg aldri før har sett, og som føltes helt annerledes enn hva jeg var vandt med. Så det endte med at jeg gikk hele dagen og var livredd for at det skulle gå galt! Heldigvis gikk det bra. Men gud som jeg skulle ønske at jeg hadde hatt et bind som jeg faktisk visste at holdt mål, og som jeg kunne slappet av med. Så jeg hadde sluppet å gå rundt og stresse hele dagen!

Dette innlegget er sponset av Libresse ultra thin, triple protection, og det er et bind jeg faktisk kan anbefale. Håper Per Fredrik leser dette innlegget, så han vet hva han skal kjøpe neste gang. Haha! 

Grunnen til at jeg liker dette bindet er fordi det har triple protection, som betyr; forsterkede sidebarrierer (kjekt så det ikke kommer lekkasje på sidene), en kjerne som raskt absorberer, og forsterka lekkesjebeskyttelse bak. Selv om man er jente og har mensen, må man jo kunne leve litt fordet. Dra på stranda, shopping, skolen, og kunne bruke hvit bukse selv om man har mensen! 

Akkurat nå har Libresse en veldig kul qiuz på sine nettsider, HER, der du kan ta en test for å teste ut hvor fearless (fryktløs) du er! Selv ble jeg en fear fighter, som ikke er redd for å skille meg ut! Ta gjerne quizen du også, og se hva du blir! PS; om du tar quizen er du med i trekningen av en opplevelse av verdi 5000,- kr! 

Selv om min historie er super flau, syns jeg det er viktig at vi klarer å snakke litt mer om mensen. Derfor oppfordrer jeg dere til å dele en flau mensen historie i kommentarfeltet, gjerne anonymt om du ønsker det! 

 

37 kommentarer
    1. Jeg begynte å blø i gymtimen på undomskolen en gang, og vi hadde pardans så jeg kunne ikke gå på på do heller. Veldiig kleint

    2. Jeg kommer ikke på noe spesifikt. Men har jo skjedd at det blør igjennom og man blir brått MacGyver for å hindre at noen ser det. Hehe
      Er jo litt romantisk når gutta må kjøpe bind eller tamponger. Spesielt om de kommer tilbake med noe godteri også, uten at du har bedt dem om det. Samboeren min har til og med sånn bindkort på kiwi, haha! Jeg har ikke det sjøl en gang, hehe!
      Ha en fin søndag! ;D

    3. Det var vel ikke så ille. Vil du høre min flaueste? haha.
      Jeg fikk mensen og vi var tomme for bind hjemme. Dette var vel i 7 klasse tror jeg, så jeg hadde nettopp fått min første mensen også, så jeg visste jo ikke helt hvor mye som kom. Men uansett; siden vi ikke hadde mer bind hjemme, tok jeg bare litt papir. Jeg skulle ut og spille slåball med noen folk, så noe måtte jeg jo ha som beskyttelse. Vi var ute i flere timer og da jeg kom hjem igjen så jeg DEN blodflekken på buksa. Herregud, jeg ble så sykt flau. Ingen hadde sagt noe, men det var helt umulig å overse det, så alle hadde nok sett det.

    4. dette er så jævlig flaut men jeg deler det fordet. Jeg var på håndballtrening, så oppdaget jeg at jeg fikk mensen rett før jeg gikk inn i hallen, så jeg tok masse papir. Så klarer papiret å dette UT av skjortsen mens vi trente! herregud, DET var flaut det. Historien din er jo ikke i nærheten,hahah.

    5. Din historie var ikke så altfor ille, men skjønner at syns det var flaut. Min er ganske flau, men jeg syns det er morsomt å fortelle om da: Jeg hadde overnattet på en liten øy på sommeren, og dagen etter skulle vi dra hjem. Samme dagen fikk jeg mensen, men det merket jo ikke jeg. Jeg badet og hadde det fint. Det var en glovarm dag, og da vi var tilbake på stranda fra øya tok jeg på meg en beige shorts og en hvit topp over de våte klærna og skulle gå hjem til huset vårt(som var ca ti min fra stranda). Jeg gikk forbi sikkert over hundre mennesker på stranda og andre mennesker på veien hjem. Da jeg kom hjem så jeg DEN flekken på shortsen, som var umulig å ikke se. Såååå, over hundre mennesker må ha sett meg og det verste var at selv om jeg ikke kjente dem, så visste mange hvem andre var, fordi det ofte var de samme på stranda. Heldigvis er det 3 år siden nå🙈😂

    6. Jeg gikk på ungdomsskolen og skulle på senteret med noen venninner og mamma. Vi hadde satt oss I bilen og kjørte til senteret og når vi skulle gå ut av bilen ropte venninnen min høyt at jeg hadde blødd igjennom buksen. Ble sykt flau og sint på venninnen min for at hun ropte det høyt. Jeg løp inn på det nærmeste toalettet på senteret for å bytte bind, men hadde dessverre ikke en annen bukse jeg kunne bruke og måtte gå rundt på senteret med buksen som var dekket av blodflekker.

    7. en gang jeg var på hytte i hemsedal med storfamilien… gikk je
      g tom for bind fordi jeg blødde mye mer enn vanlig!! jeg tenkte bindet kunne holde et par timer til… men nei… etter frokosten så jeg en rød flekk på stolen jeg satt på, og det var en stoff-stol, altså ikke noe jeg kunne vaske vekk!!! jeg satt stolen ved enden på bordet der folk ikke satt, fordi vi fylte ikke opp hele bordet… huff… etter frokosten hev jeg på meg skiene, kjørte ned til butikken og kjøpte masse natt-bind!!! etter det begynte jeg på p-piller for å slippe mensen, da hadde jeg fått nok!! etter en stund funket ikke det lenger, så nå går jeg på p-sprøyten, ikke hatt mensen på 1,5 år!!! så mye hater jeg mensen :p 😂

    8. Eg satt hjemme hos kjeresten og spiste middag med heile familien+ besteforeldrene. Så skulle meg og han gå så seier jenta på 6 år at eg hadde ein flekk mellom beina og det var sinsykt flaut!!

    9. For ikke så lenge siden sov jeg hos en venninne og det var en uke før jeg egt skulle fått mensen, men når jeg våknet hadde jeg blødd i gjennom og det var hjemme hos pappaen hennes! KLEINT

    10. Første gang jeg fikk det var jeg på leirskole, ingen butikk i nærheten, bare en kiosk som solgte godteri. Ute i mange timer vær dag uten toalett eller noe. Jada det var 4 ganske grusomme dager -_-

    11. Jeg hadde nesten akkurat fått mensen og skulle være hos ei venninne på valentinsdagen for å spise is. Så kom faren og moren til venninna mi inn på rommet og så en stor flekk i senga. De trodde det var venninna som hadde blødd neseblod, men jeg fattet en mistanke om at det var meg. Jeg gikk på do for å se og det hadde rent over. Da jeg skulle høre med venninna mi om jeg kunne låne et bind, var det mat og hun satt ved bordet. Jeg hadde ikke boe annet valg enn å late som ingen ting og sette meg på knærne. Etter middagen hadde begge beina mine sovnet og jeg sjanglet bort til venninna mi. Hun hadde oppdaget at det var blod på stolen jeg satt på og jeg ba henne si ifra til moren hennes. Etter det fikk jeg helt skrekk og begynte å bruke to bind(!) noe som ikke var så behagelig.

    12. Har blødd igjennom på skolen to ganger på lyse stoler… håper ingen har sett at det er meg! Den ene gangen var på tentamen og jeg er glad jeg hadde joggebukse 😛

    13. Så ikke hva som var flaut med den historien, tror det bare var noe du la ordet flaut på, for å skrive dette innlegget. Har ikke hørt om mange 20+ åringer som bruker bind heller. Hmm.
      J

    14. Jeg har vel aldri opplevd noe spesielt flaut. Jeg har merket engang jeg var på et kjøpesenter at tampongen begynte å bli full. Før jeg viste ordet av det merket jeg at det begynte å renne blod nedover låret mitt, noe som var veldig ubehagelig og flaut.Jeg kjappet meg ut sentret, inn i bilen og hjem… Takker meg selv for at buksevalget den dagen endte på ei svart bukse.

    15. Vi var på ferie i syden i fjor sommer, og jeg og broren min måtte dele dobbeltseng fordi det ikke var plass til to enkelt senger i rommet vi sov i. Jeg våknet en morgen og ante fred og ingen fare, før jeg oppdaget en blodflekk på det HVITE lakenet. Senga så ut som det japanske flagget.. Som om ikke det var jævlig nok i seg selv, måtte jeg gå til butikken for å kjøpe tamponger siden jeg ikke egentlig skulle få mensen da, så hadde ingentkng med meg. Tror du ikke jeg klarte å blø igjennom den blå shortsen min mens jeg har på butikken :))))))))))

    16. Jeg har aldri opplevd noe flaut med mensen, for jeg passer hele tiden på at jeg har med meg bind hvis det nærmer seg elns 😀

    17. Jeg gikk i 5 klasse. Var da allerede i gang med puberteten.Jeg hadde noe forferdelig magekrampe på slutten av skoledagen, men tenkte aldri det skulle være mensen. Jeg husker jeg hadde rosa joggebukse på, ikke akkurat løs en. Da vi gikk ut av klassen, merket jeg mange så rart på meg, noen sto å pekte, fniste. Så kommer min bestevenninne og sier jeg må gå ut på badet. Så flaut at jeg skulle ønske det kunne bli glemt!

    18. Utrolig bra gjort av deg at du vill hjelpe jenter med dette, og veilede dem (eller oss da) Kommer ikke på en fløu historie for øyeblikket, men ville bare fortelle deg at du er ett stort forbilde uansett hva du legger ut. Bloggen din ar blant mine top 3 blogger som jeg leser. Du er superkul og en stor inspirasjon😊 Fortsett videre med bloggingen din… Du hjelper oss med forskjellige problemer😅
      Jeg lurte bre på om du kunne lage en video der du viser oss (steg for steg) hvordan du gjør det når du skal legge ut ett nytt innlegg. (hvordan du gjør det liksom, det med å legge til bilder, bildekvalitet, bilderedigering, tekstendringer osv…)
      Hilsen Tina Buvarp☺️

    19. Min flaue historie var i slutten av 7- klasse. Jeg fikk mensen for første gang i helgen og brukte bind. Men natt til mandag hadde jeg ikke blød noe, så jeg tok ikke på meg noe bind. Jeg satt på en lys stol i klasserommet og vi skulle ut i friminuttet. Jeg reiste meg å så på stolen, den hadde en stor blodflekk på den. Vinnien min kom bort og så blodflekken og sa sitt deg ned og vent til alle er gått. Så vi ventet til alle hadde gått ut av klasserommet. Så tørket vi opp blodflekken og vi måtte gå til helsesøster for å spørre om bind for ingen av oss hadde det var så flaut å gå bort til henne fordi alle lurte på hvorfor jeg hadde en stor blodflekk på buksen min, og hvor vi skulle. Da sa vinnien min at jeg hadde fått mensen for første gang og at vi skulle til helsesøster for å få bind. Det var verdens kleineste dag.
      Hilsen en som alltid skal ha med seg bind eller tampong hvor hen hun gå🙊

    20. Hva heter bind som Per har kjøpt til deg? haha!
      Jeg pleier å kjøpe en storpakning og ha et par bind i alle vesker/sekker i tilfelle 😛

    21. Hahah det flaueste var vell at jeg ikke turte og si noe til mamma, så jeg gikk rundt et år og brukte bare papir, brukte bare papir som tamponger og de trusene jeg blødde igjennom kasta jeg bare haha og når mamma spurte om jeg hadde det sa jeg bare “nei” AHHAAH

    22. Jeg gikk i femte og jeg hadde fått mensen og
      Vi hadde gym men heldig vis var jeg ikke med
      Det var to jenter som heller ikke hadde gym
      Så fikk hun ene meg til og gå og sitte et annent sted
      Når jeg gikk til bake var det en stor rød flekk på
      Benken jeg begynte og grine og alle så på meg
      Så sa mangen jenter det videre til nesten alle på
      Skolen det var det verste av alt
      Elsker bloggen din stina😍😘😍💋

    23. Det var første dag på ny skole, og jeg trodde ikke at jeg hadde mensen …. Dessuten pleier jeg ikke å blø så mye, men akkurat da rant det nedover beina mine, og stolen ble full av blod også stinket jeg …. Bra førsteinntrykk altså 😂

    24. Jo, jeg var på fest med none Jenter og gutter og plutselig begynte menses og jeg hadde en vit busker, takk til Selina for at du sa ifra før jeg bøyde Meg Ned for og plukke opp en Kop som var på Bakker, det var nesten så alle så det men en time senere sat jeg I soften og noen så det men bare stine og Helene så heldigvis at ingen så det💧🤐❣

    25. Når jeg var 12 så var jeg i syden så fikk jeg mensen menst jeg sov og jeg hadde jo ikke bind så kjæresten min gikk ut å kjøpte❤️Takk og pris. Men det hadde jo kommet i sengen som jeg delte med min KJ så pinlig😂Men Finn var bedre😍 ~ Ava

    26. Jeg hadde vondt i magen og korsryggen så jeg gikk på do, skjønte ikke at mensen var på vei men jeg hadde mye utflod i trusa så tok på et truseinnlegget! Samme kvelden skulle jeg dusje tok av meg trusa og bare “WOOW” Neida jeg så blod og fant ut at mensen var på besøk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg