Ukens spørsmål #91

Hvor lenge har du å Pelle vært sammen?
– Vi begynte å date i begynnelsen av september, og ble offisielt sammen 12. desember. Så er snart 4 måneder siden vi begynte å date, og en måned siden vi offisielt ble sammen!

Jeg lurte på om du kan lage flere treningsvideoer og gjerne når du trener magemusklene. Og hvis du lager den videoen om du kan fortelle hvordan du fikk sixpack om hvordan du har trent og fått det til?
– For det første vil jeg absolutt ikke si at jeg har noe sixpack. Litt definerte magemuskler ja, men ikke noe sixpack altså. Ikke enda i alle fall, hehe! Men ja, jeg kan godt lage en video der jeg viser hvilke øvelser som er best for å trene magemuskler. Men det som også er viktig å tenke på, er at det hjelper ingenting å ta 1000 situps hver dag for å få six pack. Man er nødt til å ha en lav fettprosent for at musklene skal vises. Så det er kombinasjonen av å gjøre øvelser for magen, og kondisjon som gjør at magemuskler kommer frem.

Jeg lurer på hvor mange ganger i uken eller måneden du trener? 
– Det kommer litt ann på. Men jeg prøver som regel å få til 2-3 økter i uka. Det er det som passer best for meg!

Har PelleK (Per Fredrik)? sett deg uten sminke?
– Haha, ja mange ganger! Vi har jo sovet hos hverandre mange ganger, og jeg sover jo ikke akkurat med sminke. Syns det ville vært ganske rart hvis vi skulle vært sammen så lenge uten at jeg hadde vist meg uten sminke.

Hvem av de andre toppbloggerne ser du mest opp til?
– Hmm.. Det må nok bli de bloggerne som tørr å si mest! Sophie Elise er definitivt den bloggeren i Norge med mest baller, og det skal hun ha for! Liker også pilotfrue da jeg syns det er gøy at hun tørr å si ting ikke andre tørr å si.

Var det et spesielt innlegg som gjorde at leserne steg betraktelig, eller har det bygget seg opp igjennom tiden?
– Det har bygget seg veldig jevnt opp igjennom årene. Selvfølgelig har det vært innlegg som har gått ganske virale, men det er vanskelig å beholde de leserne som kun klikker seg inn på et viralt innlegg. Så det er nok heller det at jeg har blogget nesten hver eneste dag de siste årene, og har jobbet sprenghardt med å levere gode blogginnlegg som har gjort susen. Vet det er altfor mange der ute som tenker “hvis bare en blogger linker meg, eller hvis jeg skriver ett innlegg som blir populært, kommer jeg til å få masse lesere”. Ja, da får man masse lesere den dagen, men dagen etter er man glemt igjen.

Hvilken farge er ditt naturlig hår?
– Ganske likt det jeg har nå. Kanskje en tone eller to lysere bare!

Jeg lurte på om du kunne lage en video der du prøver forskjellige turntriks. For eksempel hvor fleksibel du er, eller å slå hjul eller noe annet. Siden du trener så mye så bare lurte jeg på om du var veldig fleksibel.
– Hehe, det tror jeg kunne blitt en lættis video! Jeg er ikke veldig fleksibel, og klarer ikke å stubbe kråke engang. Så nei, selv om jeg trener mye er jeg virkelig ikke fleksibel!

Har du tips om hvordan du kan holde deg vekke fra brus og godteri?
– Hmm.. Det beste er å finne noe du kan bytte det ut med. Skal du se på film er det ganske kjipt å droppe snacks i det hele tatt. Så da er det bedre å bytte det ut med litt sunn snacks. Under kan du se en video der jeg viser 5 forskjellige snacksretter du kan teste ut!

Føles det ikke ensomt å bo i en leilighet alene? Jeg selv, blir livredd med en gang jeg hører en eneste lyd når jeg er alene hjemme.
– Jeg er veldig mye med Per Fredrik hjemme hos han, eller hos meg, så jeg rekker nesten ikke å bli ensom engang. Men før jeg møtte han var jeg mye alene i leiligheten uten at det ble noe problem. Man må bare være flink til å ta kontakt med venner. Invitere en venninne over en tur for eksempel. Også har jeg masse naboer rundt meg i blokka, så jeg føler meg ganske trygg egentlig!

Hvordan ser en vanlig hverdag ut for deg? 
– En vanlig hverdag ja… De fleste dagene mine er som regel forskjellige. Men mine dager består mye av research til innlegg, skrive innlegg, ta bilder, gjøre styling, redigere bilder og video, spille inn videoer, oppdatere sosiale medier, svare på kommentarer og mails, trening, osv. Ganske mye forskjellig egentlig!

Kan du lage en morning routine video?
– Morning routine har jeg laget før, du kan se den nyeste rett under!

Siden du handler mye på eBay lurer jeg på du betaler mye i toll? Jeg er veldig usikker på og handle der om jeg får en stor regning på toll
– Så lenge man kjøper noe til under 350,- inkludert frakt er det tollfritt. Når jeg kjøper ting på ebay passer jeg på at kjøpene er under den prisen per selger. Som regel har de fleste ting gratis frakt, og da kan man lett dele opp kjøpene i flere omganger så det blir tollfritt. Skal du kjøpe noe til over 350 kan du gå inn på tollkalkulator og regne ut hvor mye du må betale for moms og toll.

Har du noen tips til hvordan jeg kan spare penger, og evt hvilke jobber jeg kan søke på? Er 15 år ♥
– Selv fikk jeg min første jobb da jeg var 15 år og gikk i 10. klasse. Det var som telefonselger. Måten jeg fikk jobben på var å ringe rundt til alle mulige bedrifter og spørre om de hadde noe som helst ledige jobber, og wips så fikk jeg jobb som telefonselger. Den beste måten å få en deltidsjobb på når man er ung, er å ringe rundt til alle mulige bedrifter som er i nærheten av der du bor. Gjerne i butikker og lignende. Spør om de har noe som helst ledige stillinger, og når sjefen er på jobb. Så skriver du en cv og søknad og stikker innom da sjefen er på jobb, så de får hilst på deg, også leverer du cv og søknad.

Husk at man ikke kan velge og vrake i jobber når man er ung, så det kan hende du må begynne med jobber som du kanskje ikke liker. Selv har jeg jobbet med alt mulig forskjellige fra kassadama på kiwi, servitør, kokk, telefonselger, ansatt i klesbutikk, hjelpepleier og til ferskvaremedarbeider. Det viktigste er å starte tidlig. Kommer du som 20 åring med null arbeidserfaring er det veldig vanskelig å få jobb!

Hvilket kamera bruker du?
– Jeg bruker Canon eos 650d. Når det er blurry bakgrunn er det fordi jeg har på 50mm 1,4 linse. Bruker også Olympus Pen e-pl7

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”? 

43 kommentarer
    1. Hei,jeg er en jente som bare er 13 år,og lurer på om du har noen tips til hvorfan jeg kan spare penger?

    2. Hei, dette er fjerde gangen jeg spørr om dette så håper på svar. Hvor kjøpte du kamerastativet og utløserknappen

    3. Kan du si hva som er minsteprisen an skal ha for et blogginnlegg, dersom en bedrift tilbyr deg en avtale når du er ganske nybegynner?

    4. Hva synes du om merkeklær og typ x2 tights?
      Når bør man begynne å spare mye for å kjøpe merkeklær og er det virkelig vits å ha X2 tights når man går på barneskolen liksom?
      Merkeklær… Ikke min smak!

    5. Hei! Jeg er en jente på 13 år og lurer på hvordan jeg skal blir sunnere? Og flinkere til å trene oftere?

    6. Ofte henger jeg meg veldig opp i kalorier og begynner og telle, er det noe du også gjør/har gjort før? Har du noen tips til hvordan jeg ikke kan henge meg sånn opp i det?

    7. Hei, for en god stund siden sa du i en video at du hadde kjøpt deg noen neonlysene neglelakker, har du fått testa ut disse? Hvordan var de?

    8. Hvilken vgs gikk du?
      Hadde du noen veninner som du kjente godt fra før av på samme vgs som deg, eller var du alene og fikk andre venner? ( hadde betydd så mye om du svarte på denne)❤

    9. Du er klar over at hjelpepleier er en utdanning ikke sant? Hvis du ikke har tatt fagbrev kan du ikke kalle deg hjelpepleier.. Dersom du er ufaglært heter det pleieassistent.

    10. Hei, lurer på hvilke hudrens du bruker og hvor man får kjøpt den? Sliter en del med kviser og hudormer så vil gjerne vite om den er god og effektiv:)

    11. Kan du ha en video om hvilke produkter av både sminke
      Og klær som er stilfullt og billig for folk som ikke har råd til merke produkter

    12. Når du lager video blogger kan du ha linker under til de stedene man kan kjøpe antrekkene du har på?

    13. Spørsmål:
      Hva synes du om Anna Rassmussen??
      – har lurt på dette ganske lenge.. når du bruker sånne falske vipper, når du skal ta av dem kaster du dem rett i søpla haha eller bruker du dem om igjen??? 😀

    14. Jeg har bare et tips til eBay,
      søk på “kigurumi” så er jeg sikker på at du
      finner en du liker:)

    15. Hei Stina❤️
      Lurte bare på om du kunne ha et meet up i Mandal eller Lyngdal jeg vet at det er langt for deg å rese men jeg har sååååå lyst til å treffe deg❤️❤️
      Btw I❤️Y and your blogg❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg