Hjemmetrening på 10 minutter!

Den siste tiden har jeg fått helt dilla på å trene med treningsbånd hjemme. Det er veldig enkelt og effektivt, og man kjenner det veldig godt på kroppen. Jeg har planer om å lage en video etter jul med en treningsøkt på dette for dere. Men imens vil jeg vise dere tre av mine favoritt øvelser, som dere enkelt kan gjøre hjemme. Gjør gjerne hver øvelse 12 repetisjoner x 3 sett, så får du en bra treningsøkt som du kan gjøre hjemme. 

Treningsbånd får du forresten kjøpt i de fleste treningsbutikker og på Clas Ohlson. De fleste av de har liten – medium – sterk motstand som du kan velge mellom å kjøpe. Jeg gikk for medium, og syns det fungerer veldig bra!


 

Biceps 

– Velg mellom å ha båndet under begge bena for mest motstand, eller kun et ben for mindre motstand. Ha bena i skulderbredde avstand, og begynn med armene i den posisjonen som er på bildet. Dra armene mot overarmen, som i en vanlig bicepscurl.

Legger og lår

– Hold et stramt grep på båndet slik at det blir mye motstand. Ha båndet under begge bena, og begynn i posisjonen du ser på bildet. Trekk bena ut og inn mot kroppen.

Mage

– Holde båndet slik som er på bildet. Bruk magen til å gå fra side til side. Båndet vil skape motstand for å trene opp musklene i magen.


 

 

Har du trent med treningsbånd før?

12 kommentarer
    1. Så kjekke øvelser! 🙂
      Har ikke trent med slik strikk før, men bruker en annen mindre type 🙂 Er utrolig mange øvelser en kan gjøre i sin egen stue 😀

    2. Heei, jeg tenkte jeg måtte få dette ut av hjertet. Jeg har fulgt bloggen din i evigheter, og alt det styret du har fått om ditt forhold til mat og sukker er absurd. Jeg er ikke slank selv, jeg har noen ekstra kg på kroppen, men når du forklarer skremmende matvaner, hva sukker gjør mot kroppen så har jeg ALDRI tolket det på en måte hvor jeg burde slutte å spise. Jeg blir så motivert av deg, du motiverer meg til å tenke meg om, og da mener jeg alt, jeg prøver ut dine kostholdstips og treningstips, og jeg føler meg bare bedre og bedre av å lese det du skriver og høre det du sier på vlogsa dine. Jeg synes du skal fortsette, de som rakker ned er bare butthurt, av en eller annen grunn. Keep up the good work, girl!

    3. Sandra man må jo kunne få lov til å vere fornøyd me kroppen sin når man ser ut som Stina, må jo ikke vere lesbisk bare fordi man er pen

    4. De må jeg virkelig prøve hjemme<3 Det hadde vert veldig snilt av deg vis du hadde gått inn på bloggen vår? Siden vi lurte på om det var noe vi måte jobbe med eller om vi mangler noe?♥

    5. Det var mange gode tips!😜
      Men hvordan skal jeg gjøre det hver dag jeg gjør det kanskje 2 ganger så gidder jeg ikke, har du tips til det? Gjerne skriv det😊😄

    6. Burde jeg ta liten eller medium motstand når jeg er ganske nybegynner? Har ikke trent såå mye styrke før, så kanskje jeg bør ta liten motstand? 🙂

    7. Hei. Stina!
      Jeg er ei jente på 23 år, har en god utdannin /jobb med god inntekt, har samboer og er opptatt av helse, kosthold og trening, og føler derfor at jeg kan relatere meg til deg. Dette er absolutt ikke en hatefull kommentar på noen som helst måte. Jeg håper du klarer æ se på dette som konstruktive råd.
      Først av alt må jeg få si noe, og det er at du er veldig pen og har en flott, sunn kropp! Så denne kommentaren er ikke skrevet i den forstand at jeg ikke syns du er ser flott ut eller at jeg er misunnelig. Men jeg skjønner ikke ditt behov for å vise pupper, mage og lår så ofte som du gjør her på bloggen? Har du store behov for bekreftelser på at du er en flott jente? I såfall er det veldig synd og på grensen til umodent, for du er mer en god nok! I 16-17-årsalderen var jeg og mine venninner opptatt av at kløft måtte synes på profilbildet på facebook, og noen ganger var bildet beskjært slik at man så halve panna, men alikevel hele kløfta og vell så det. Dette ser man ofte her på bloggen din. Du støter ingen med disse bildene, iallfall ikke meg, så det er ikke det som får meg til å skeive denne kommentaren, jeg bare lurer på hva motivasjonen og behovet ditt grunner i når du er så voksen som du er.
      I løpet av årene som har gått har i allefall jeg mistet behovet for bekreftelser ang. utseendet mitt på sosiale medier, det er ikke verdt det med tanke på måten andre mennesker ser deg. Man ser ganske så desperat og umoden ut rett og slett.
      Greit nok om man er på stranda eller stiller i bikinifitness, det er naturlige situasjoner. Men det er ikke nødvendig eller spesielt vanlig å trene i en såpass liten sportsbh og boxershorts i sin egen stue. Men jeg tenker du vet hva som er best for deg selv selv, og at du er tøff nok til å godkjenne denne kommentarer. Jeg et rett og slett bare nyskjerri på hva du tenker. Lykke til med fremtiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg