Stina tester: Korsett

Den siste tiden har det florert mye bilder av jenter i korsetter på instagram. Selv ble jeg veldig nysgjerrig på denne trenden, og bestilte et korsett fra eBay og fikk det i posten for et par dager siden. Har allerede rukket å teste det ut litt. Behagelig å ha det på, er det virkelig ikke. Men det blir spennende å se om jeg får smalere midje av å bruke det! Det gjør det i alle fall mye lettere å ha god holdning mens jeg jobber på pc’en. Så det er et stort pluss! 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Har hørt at flere av Kardashian jentene, spesielt Kim, bruker korsett flere timer om dagen for å få smalere midje. Om det stemmer eller ei, er usikkert. Men det kan i alle fall forklare hvorfor Kim K. har så formfull kropp og så smal midje. Hmm.. Hva tenker dere? Er korsett bare tullball, eller kan det fugere?

 

 

46 kommentarer
    1. Finnes flere videoer av folk som viser resultatene sine på Youtube, men for at det skal gi maksimal effekt må man nok ha korsettet på mer eller mindre 24/7. Selv når man sover. Hvis ikke ”eser” kroppen ut til det normale igjen.

    2. Det går lett an og få smalere midje, men etter min research å dømme må man ha på seg sykelig stramt korsett velig mange timer for og hvertfall HA en viss smal midje til vanlig.. Elsker selv å bruke korsett 🙂 men det eg har nå er litt for stort for og få smalere midje av.
      Ekstremistene sover jo med korsettet…

    3. Hei, jeg vet man får smalere midje av å gå med korsett, men her kommer mennet, det øderlegger ryggvirvler, ribbein og deformerer rygg og nakke. Så det anbefales overhode ikke. Ønsker bare ditt eget beste, elsker bloggen btw.❤️❤️❤️

    4. Om man ser på disse fine damene fra mange 100 år tilbake har de noen sykt smale midjer. Før i tiden strammet de korsettene så hardt at de knakk ribbein. Den du bruker er nok ikke så stram men kansje funker til en viss grad.

    5. Har du silikon? Sett på hvert av bildene du ligger ut hvor det er kløft.. eller er du bare heldig? hehe

    6. Du ser smashing ut! men korsett kan faktisk presse sammen innvollene om man bruker det over lengre tid (som kardashian familien).

    7. Jeg har selv brukt korset og det funka for meg.. jeg gikk fra å være 70 cm rundt midjen til 63 cm. Brukte den bare ca 1 time hver dag. Gikk også ned i vekt i den perioden så det hadde nok også mye å si men tror nok korsetten hjalp veldig :).. Har ikke brukt den på lenge nå men midja har holdt seg.
      Kan jeg få spørre deg hvor mange cm du har? 🙂

    8. Jeg tror korsett fungerer, det gir jo litt mening om det funker, men også hvis det ikke funker. Haha
      Stilig at du prøver det ut så vi kan se om det funker på ordentlig, eller om det bare er no tull.
      Elsker bloggen❤
      -Siri

    9. Lest på instagrambrukeren din at du og pelleK er blitt kjærester eller’no👍🏼
      Når ble dere sammen egentlig? Jaja søte sammen er dere💖
      Elsker hele deg❤️

    10. Hei!
      Det er alltid gøy å prøve noe nytt 🙂
      Men forskere sier at det presser sammen innvollene og får de til å bevege seg oppover som kan få alvorlige konsekvenser.
      MEN jeg tror (håper) ikke at det kommer til å skje med deg fordi man må ha den på veldig ofte over lang tid for at det skal skje!
      Husk å bruke det smart, og ikke for ofte.
      Lykke til videre, jeg håper at du kan oppdatere oss på hvordan det går med korsettet etter hvert.

    11. Det heter waisttrainer eller noe sånt..:) og det fungerer, men du mæ bruke det ekstremt mange timer i døgne og helst sove me den + at det kan ødelegge organer..

    12. Jeg hvet ikke om det stemmer men jeg har hørt at korsett kan klemme sammen innvollene dine og ødelegge deg innvendig. Men bare noe jeg har hørt. Elsker bloggen din virkelig stort😍😍

    13. Jeg har hørt at korsett kan klemme sammen innvollene dine og ødelegge deg innvendig. Men bare noe jeg har hørt. Elsker bloggen din virkelig stort 😍 😍

    14. Hva skal du med det? Virker som du har et forvridd kroppsbilde:( Du trenger da ikke smalere midje. Så tynn og fin du er:)

    15. har en slik selv, å merker stor forskjell etter bruk av den på trening:) og man må jo bruke den ofte nok for å få rresultater, men om det er varig er jeg i tvil på, vi får se:)

    16. Kjøpte det samme korsettet på ebay selv, og det er nok ikke som de kjendisene bruker, mitt utvidet seg ganske fort å ble dermed ubrukelig. Merket en liten forskjell og det har fortsatt ikke etset ut, men for å få full effekt må du nok innvestere i et nytt et fra en annen leverandør.

    17. Nekter å tro at korsett er noe ergonomisk bra, ser for meg at det ødelegger skjelett og organer.. Da ville jeg heller prøvd ett body toning kit;) det hadde hvertfall kjempe effekt for meg, og er ikke farlig for kroppen, i tillegg til at det er en behagelig behandling, og avslappende 🙂

    18. Hei Stina!
      Nå syns jo jeg at du ikke i det HELE tatt trenger det. Du er tynnere enn meg på elleve år………

    19. Bruker man korsett over tid, blir kjernemuskulaturen kraftig redusert i kraft og styrke. Støtten i korsettet erstatter for støtten i muskulaturen i rygg og buk.

    20. Jeg har hørt att viss man bruker korset dør man fortere.men det fins noe som holder Inn magen og retter opp ryggen og i tilleg holder skuldrene litt tilbake den er veldig effektiv og gir en god holdning👍

    21. Korsett funker som bare det. Men bare over lengre tid, og om du strammer det litt mer rundt midjen med jevne perioder. Men det korsettet gjør er at det “deformerer” ribbeina så det er mulig å få en mer timeglassfigur. Sjekk masse dokumentasjon på dette fra “back in the days” da korsett var vanlig blant snobber.

    22. du kan faktisk oppleve det omvendte av hva du vil… for da er det ikke magen din som holder ting inne -men korsette, noe som kan gjøre at du får større mage fordi kroppen slutter å gjøre det selv.

    23. Hei kan du legge ut resultatbilder om en stund?😊👍🏻
      Og hvordan går det med laser på hårene på beina? Virket det?
      Håper på svar❤️

    24. Hei, jeg har brukt korsett i to år nå. Ikke et slikt korsett du har, men til ryggen min siden jeg har skoliose. Den er laget for å rette opp ryggen min, og jeg fikk smalere midje av den, men da brukte jeg den 22 timer hver dag. Så om den har noe effekt hvis du går med den kortere vet jeg dessverre ikke. Du får ha lykke til, Stina!❤️😊

    25. Innvollene dine blir veldig skvist av dette!
      Søsteren min brukte det mye for noen år siden, pga det har hun flere problemer med kroppen idag – spesielt smerter i mage området. Pass på, det ødelegger kroppen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg