hits

Slik trener jeg! Fullt treningsprogram!

Da jeg startet trene styrke for en god stund siden, husker jeg selv hvor vanskelig det var komme igang. Selv om jeg kom meg p gymmet, visste jeg ikke hva jeg skulle gjre, og jeg endte opp med trene lenge uten f resultater. Fordi jeg rett og slett trente i "blinde". Ante ikke hva jeg drev med, og fulgte ikke med p progresjonen. lfte tunge vekter var jeg ogs litt pysete for, og dermed endte jeg opp med lfte de samme vektene hver gang.

Men etterhvert kom jeg mer inn i treningen, og lrte mye om styrketrening. Etter at jeg fikk satt opp skikkelig treningsprogram og passet p alltid ha progresjon nr det kom til lftene, har jeg virkelig sett resultater. Jeg har blitt mye sterkere, og kroppen min har blitt mer muskuls og fit enn hva den var fr.

Jeg tipper jeg er langt ifra den eneste jenta som syns styrketrening er vanskelig i starten. S derfor skal jeg dele mitt treningsprogram med dere, snn at det blir litt lettere for dere komme igang med treningen. Slik jeg gjr treningsprogrammet mitt er at jeg gjr alle velsene 8 ganger/repetisjoner og i 3 runder/sett. Enkelt huske, og i tillegg har det virket veldig bra for meg. Programmet jeg gjr er et helkroppsprogram som betyr at man trener hele kroppen p en kt. Veldig effektivt og smart! I starten kan det vre smart for dere trene dette to ganger i uken, til det verste av stlhet har gtt over, og man har blitt litt mer vandt med programmet. Etterhvert kan du begynne gjre det tre ganger i uken mandag-onsdag-fredag for eksempel.

Det er ogs viktig lre seg teknikken i velsene godt fr du begynner legge p noe vekter. Google hver og en velse og sett deg inn i hva man skal gjre, s kommer treningen til g veldig bra! Denne kten tar som regel ca 45 minutter.



Slik ser mitt styrkeprogram ut:

Oppvarming:

Utfall med rotasjon 5 repetisjoner per ben * 1 sett

Strekk til by 5 repetisjoner * 1 sett

Setehev 5 repetisjoner * 1 sett

Skulderbladarmhevinger 10 repetisjoner * 1 sett

kt:

Kneby - 8 rep * 3 sett

Brystpress p skrbenk - 8 rep * 3 sett

Roing med manual - 8 rep * 3 sett

Biceps med manual - 8 rep * 3 sett

Situps p skrbenk - 8 rep * 3 sett

Eselspark - 8 rep * 3 sett

Legdown - 8 rep * 3 sett

Lykke til med treningen! Fortell meg gjerne hva du liker trene i kommentarfeltet!

Flg meg p facebookog instagram

36 kommentarer

jeg er generlt veldig drlig til trene, men kanskje jeg skal prve din trenings metode;)

Jeg synes styrketrening er hplst fordi det finnes ingen treningsstudio i nrheten og jeg har ikke tilgang til utstyret jeg trenger..

ar1elmarie: Ja kanskje det gjr susen! Lykke til :-)

Anonym: Hmm. Hvis du ser p YouTube kanalen min s har jeg lagt ut en video der jeg viser hjemmevelser som du kan gjre uten utstyr :-)

Du la ut ein treningsvideo - og eg bruker den! Eg har nettopp begynt, og skal fullfre den tre ganger i uka. Det er: kneby, planke, eselspark, armhevinger og leg raises. Tre sett. Vil det gi meg resultater etter hvert?

Du gir meg motivasjon duuu❤️❤️

Og forresten: eg byttet om p rekkjeflgen. Har det noko si?😁 beklager at eg sprr s mykje!

Selv elsker jeg trene tunge baselft, ikke mer enn 3-5 repetisjoner p hvert sett.

har du noe vekter p situps og eselspark? leg down tar du sakte ned?

Jeg er drlig p navn snn er det mulig f bilde eller video av velsene?

Kan du lage et matprogram over en uke eller mned osv? og flere sunn oppskrifter? :D elsker bloggen din stina <3

Hva er de forskjellige velsene? Hvordan gjr man dem?

Eselspark?

Legdown?

Strekk til by og armhevingby greine? Ahha veit ikke hva noen av de er og vil prve ut programmt😉

Heisann!

Jeg sliter noe voldsomt med fle meg bra nok til g med hler hvor enn det mtte vre. Jeg er 168 cm hy, og fler jeg blir 2 meter med hler p. Har du noen tips? Kunne du fks vist fram hvilke hler du bruker? Samboeren min er 179 cm hy, og jeg vil jo ikke vre hyere en han heller :s

Yey, takk :D

har du vekter p situps og eselspark? manualer eller hva i tilfelle? tar du sakte ned bena p legdown?

Jeg liker best kondisjonstrening pga stillesittende jobb, men jeg har vendt meg til gjennomfre 'hele pakka' :-D Jeg er 164 cm og veier 45 kg, fettprosenten p kroppen er som du skjnner veldig lav eller ingenting, den m jeg leter lenge etter, ha ha.

Hei, jeg trener aldri styrke. Jeg gr ikke p noe idrett men jeg danser veldig mye. Ca. 40 min hver dafg Er det sunt og bra? Er det like effektivt som styrketrening? Jeg er 14 r, 1,70 cm og 49 k. Har jeg en normal vekt? Hper du vil svare :)

Bruker du vekter i for eks kneby osv? Om du gjr kan du skrive hvor mange kg du bruker p hver?

Hei! N har du skrevet styrketrenings-programmet ditt, men jeg lurer p om du ogs trener kondisjon? Hvor ofte lper du og hvor langt lper du hver gang?

btw Du er goals <3 <3

h, gleder meg snn til kunne trene igjen. :D Heldigvis bare to uker til og da skal jeg starte med litt styrke og masse jogging i turstien. :-)

Hva er de beste rumpevelsene synes du? Har kneby og har tidligere hatt glute bridge og hip thrust, men nsker prve noe nytt siden det er litt problemer med finne mange nok store vekter i diamenteren

Veldig gy nr du deler treningstips! Du er flink <3

Hei :) Lurer bare p hvordan du klarer veie s lite som du gjr, samtidig vre s sterk? Er det p grunn av at du er s lav?

Vil selv gjerne g ned i vekt, samtidig som jeg vil f mere markerte magemuskler, og muskler i bde bein og armer :) Hva er ditt tips til hva jeg burde gjre ? :) ( Er 176)

Hadde vrt supert om du kunne lagt med bilder som instrukser p hvordan man gjr velsene :)

Stina💜 Stina Har du We heart it?

Jeg er en stor fan hper p svar💗💗

Problemet mitt er at jeg aldri vet hva velsene jeg gjr heter..

Hahah

Jeg trener for det meste 3-5 ganger i uken, mer om det er tid til overs og programmet mitt er to-split. Jeg pleier variere repetisjoner og sett etter hver 5 uke: "lettere vekter" slik at man klarer 8-12 reps med 4 sett og tyngre vekter med 3-6 reps og 5-6 sett. Merker alltid stor fremgang mellom de periodene og det er gy. Plutselig s lfter man de tyngre vektene p den lette perioden. Favoritt velsene mine er kneby, dips, benkpress, pull ups, nedtrekk og hip-thrust.

Styrketrening er virkelig gy nr man fr det til!

Veldig rart sprre om, men kan du ta en titt p treningsbrukeren min p instragram. Jeg syns det hadde vrt veldig morsomt og satt stor pris p det. Hvis du skulle gidde: @fitnessmaddekk :)

Takk for svar! Jeg skal sjekke det ut:-)

De youtube (trening) videoene dine. Om eg tar den der du snakker engelsk, og trener den 3 ganger i uka. (3sett) Vil eg f resultater?

Martine: Det er gy det! Da blir man fort sterk nr man gjr det p den mten :-)

Evelyn: Som jeg skrev i innlegget, anbefaler jeg deg google hver velse. Da fr du full oversikt over hva slags velse det er :-)

benedicte: Hmm.. Du kan eventuelt bruker hler som er av den lavere sorten? Selv bruker jeg ekstremt hye hler (13 cm ca) s det er ikke s mye hjelp i vise frem mine. Hehe! :-)

Anneth: Det er absolutt mer enn nok trene slik du gjr :-) ikke stress med det! Nr det kommer til vekten din er ikke det noe jeg nsker kommentere, da jeg ikke er noe lege.

Cassandra Lysgrd: Masse lykke til nr du starter opp igjen :-D

Jlb: Takk takk sta! :-D

Mathea: Det har jeg! Heter stinablogg der :-)

Jeg er en stor fan Stina!

Jeg bruker og skrive ut bilder av

Deg og henge dem opp p vegger.

Jeg liker den naturlige sminken din!

Jeg har lurt p en ting veldig lenge

No. Har du en Kjreste??

Jeg hper p et svar hilsen Mathea 9 r

Skriv en ny kommentar