Ukens spørsmål #75

Hvordan tjener du penger på instagram? 🙂 jeg spør ikke om hvor mye du tjener fordi det er jo en privat sak.. Men vil bare si det i tilfelle du mistolker meg!
– Måten jeg tjener penger på instagram er at firmaer kontakter meg og ber meg teste ut produktene dems. Liker jeg produktene, blir vi enige om en pris for at jeg skal poste et bilde på instagram og reklamere for dem. Ganske enkelt og greit egentlig! 

 

Du er kjempeflink å ha varierte og gode blogginnlegg! Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe dag inn og dag ut?? Har du ikke avogtil lyst å bare gi opp alt?
– Så hyggelig å høre! Som regel er det null stress å holde motivasjonen oppe. Jeg elsker å blogge, og dere er så snille og gode mot meg, så det hjelper veldig! Men selvfølgelig er det jo dager da jeg ikke føler meg like inspirert og da er det vanskelig å blogge. Det hender jo at jeg får helt hjerneteppe og skrivesperre, og da blir det umulig å i det hele tatt skrive noe. Men siden jeg har blogget i såpass mange år, har jeg så gode vaner når det kommer til bloggingen, at det er sjeldent det er noe problem. 

Syns du det er rart at jeg er 12 år og er 10cm høyere en deg?
– Hvorfor skal jeg syns det? Selv sluttet jeg, i likhet med mange andre jenter,  å vokse da jeg var rundt 13, så at noen er høyere enn meg når de er 12 år bryr jeg meg ganske lite om. Jeg har virkelig lært å elske høyden min, og nå elsker jeg å være liten og nett. Uansett hvor høy man er så syns jeg at det er viktig å lære seg å elske den høyden man har og ender opp med. Er du høy har den sine fordeler, er du lav har det andre fordeler. Det viktigste er at du fokuserer på de positive sidene ved din egen høyde. 

Har du noen motivasjons tips til trening, sliter med og komme inn i rutiner og sånne ting?
– Selve treningsøktene pleier som regel alltid å gå veldig bra. Men det vanskeligste med trening er som regel å komme seg ut av døra, og på trening. Har du en venninne du trener med, kan dere hjelpe hverandre med å dra med hverandre på trening. Det kan også hjelpe å gå på en arrangert trening, som for eksempel fotball og håndball. Da kan du på en måte ikke droppe treningen. Ellers kan det hjelpe på motivasjonen å sette seg noen mål med treningen. For eksempel å kunne klare å være med å løpe KK mila eller andre slags løp. 

 

Jeg er 13 år å jeg elsker bloggen din. Leser den hver dag:) jeg sliter med at jeg er veldig lav for alderen:( alle andre er myeeee høyere enn meg.. Har du tips?
– Som jeg nevnte litt lengre opp i dette innlegget, er det viktig å lære seg å elske høyden sin. Jeg har nesten alltid vært den laveste i enhver jentegjeng jeg har vært i, og har alltid også fått høre det. Det har vært alt fra “aww, så liten og søt du er” til “herregud, ta noen voksepiller a, din dverg!” sistnevnte har forresten kommet fra en anynom kommentar på bloggen, og ikke en venn. Så jeg vet at det kan være vanskelig å takle det å hele tiden få høre om hvor lav man er. Før hatet jeg å være lav, fordi jeg fikk så mye slengkommentarer for det. Men vendepunktet for meg, var da en modellvenninne som var ca 175cm høy, fortalte meg om hvor misunnelig hun var på høyden min. Jeg fikk jo helt bakoversveis, fordi jeg alltid hadde tenkt at hun hadde den perfekte høyden. Så at hun kunne være misunnelig på at jeg var lav var helt merkelig for meg. Men etterhvert som jeg ble eldre, har jeg forstått at vi alle er skapt så utrolig forskjellige. Noe du hater ved deg selv, kan noen andre misunne. Derfor er det viktig å forstå at man er fin akkurat som man er. Høy, lav, rund eller firkantet, haha. Du er fin som du er! Så lær deg å elske det 🙂 

 

Har du noen tips til nye bloggere?
– Jeg har veldig mange tips. Men hvis jeg skal prøve å ikke svare altfor langt, så skal jeg oppsummere noen av de viktigste tingene. Blogg om noe du interesserer deg for, da blir bloggingen mye morsommere for deg, og du klarer å blogge over tid. Det er også veldig viktig å ikke begynne og blogge fordi du vil tjene masse penger med en gang. Å tjene penger på blogging er noe som tar lang tid. Først må man ha en blogg som er bra nok til at folk vil lese den, så må man ha mye lesere over tid, også må man komme i kontakt med sponsorer som faktisk gidder å betale deg. Dette kan ta veldig lang tid, og hvis du ikke har en geniun lidenskap for blogging, blir det vanskelig å klare seg. Så ja, mine beste tips er; blogg om noe du liker, legg kvalitet i bloggpostene dine, og ha det gøy! 

Har du også strekkmerker som alle vanlige mennesker?
– Argh, hater når man skal referere til strekkmerker som noe som gjør at man er et “vanlig” menneske. Tror folk at alle “vanlige” mennesker har strekkmerker? Er det det som gjør at man plutselig blir “vanlig”? Aff, blir litt oppgitt av slike ting. Og nei, jeg har ikke strekkmerker. 

 

Lurer på hvordan du lager startbildene på videoene dine? Og hvordan du får bruke det bildet på youtube, jeg får beskjed om at youtube bestemmer uansett… Takk på forhånd! Du er en super blogger!
– Sånn det var før, og som jeg fortsatt tror det er. Er at man må være youtube partner for å kunne velge ut startbilde på sine egne videoer. Partner blir man når man enten blir med i et nettverk, eller når man når er visst antall abonnenter. Vet dessverre ikke hvor mange abonnenter det er. Startbildene lager jeg forresten på picmonkey.com. Der har de mange kule skrifttyper å velge mellom! 

 

Pleier du å dra stativ rundt forbi i oslo når du tar antrekksbilder? hvordan får du til dette?
– Som regel pleier jeg bare å ta bildene i nabolaget der jeg bor. Orker ikke drasse med stativ og kamera rundt i hele Oslo. Men hvis venner eller fotografer tar bilder av meg, så tar vi gjerne bilder litt andre steder i Oslo, enn i nabolaget mitt. 

Hei, jeg har bare lagt merke til at du aldri går med skjørt. Er ikke sikkert det er sånn, men vis det er, er det en spesiell grunn til det?
– Det hender jeg går i skjørt. Men det er mest på byen, og bilder av det havner sjeldent på bloggen. Ellers er jeg glad i å gå med skjørt på høsten. Et skjørt med en strømpebukse under er alltid en fin høst-kombo. 

 

Hva kaller du fansen din?
One direction= directioners
Justin biber= belibers.
Stinablogg= …..

Hehe, kaller vel ikke dere for noe. Dette har jeg faktisk ikke tenkt på! Noen av dere som har noen tanker eller idèer?

 

 

Hvor er boksa fra? Var veldig fin
– Ja, ikke sant? Jeg elsker den! Den er fra Cheap Monday. Hullene lagde jeg en kveld da jeg ble litt oppfinnsom, så buksen er ikke helt original! 

 

Can you dub some of your videos in English at the bottom of the YouTube screen for those of us in the USA? How about the first Wednesday each month as dubbed in English day? All I could understand was tacos and pizza and Justin Bieber. I take it you like tacos and pizza but Justin Bieber not so much.
– Hmm. I have not thought that much about this. I don’t really understand how to dub the video. I only know that you can add text. But if I find out how to dub, I might do that in the future. Right now most of my readers comes from Norway, Sweden and Denmark, so there is not very much of a market for this yet. 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

29 kommentarer
    1. Angående siste spørsmålet tror jeg h*n mener teksting.. Jeg tror ikke det går an å dubbe det, men man kan tekste videoene sine i innstillingene på YouTube. Tar ikke så lang tid og åpner for et større publikum 🙂

    2. Hvorfor startet du med blog og kan du hilse til Therese?
      Hadde blitt superglad om du tok med dette i neste spørsmåls runde. drit stor fan av deg Stina.

    3. Hei, jeg elsker bloggen din!!
      Lurer på hvordan du finner, eller får buksene til å passe i beina. Jeg er 157 cm, ganske liten og finner ingen bukser i verden som passer både på lengde og form. Så hvor kjøper du mesteparten av buksene dine? 😀

    4. Elsker bloggen din! Og YouTube kanalen selvfølgelig. Jeg har nettopp fått Mac og er litt ny på alle sånne ting, kunne du vær så snill å lage en video hvor du viser hvordan du redigerer bildene dine på iMovie?

    5. Tror ikke folk mener at for å være et vanlig menneske må man ha strekkmerker, men at det er ganske vanlig å ha det. Jeg har alltid vært tynn og heller aldri vært noe spesielt usunn, men jeg har allikevel strekkmerker. Dette kommer av at jeg vokste veldig mye på kort tid. Strekkmerker er ikke alltid synonymt med overvekt, men rett og slett fordi man vokser og huden ikke alltid rekker å henge med. 🙂

    6. Hei! Hva tar du i de forskjellige baseøvelsene som benkpress, markløft, knebøy, militærpress og pullups? 🙂

    7. til neste runde: er du ikke redd fiór at noen skall stjele kamerate ditt når du stiller det opp for å ta bilder?

    8. Hvor lang tid tok det å få så mange lesere, og hvordan fikk du så mange?
      Er 13 år og har veldig lyst til å trene, og få litt mer fast form på kroppen. Har du noen tips?
      Håper du svarer på spørsmålene, for er utrolig fan av bloggen din.

    9. Det heter jernteppe, ikke “hjerneteppe”. Skummelt mange som ikke vet det. Et jernteppe ble brukt på teatre om det ble brann på scenen/salen, og sperret alt. Derav uttrykket.

    10. har du tips til studieteknikker? Jeg syntes det er såå vanskelig å konsentrere meg om hva jeg leser (spesielt i naturfag, for da må jeg lese rundt 50 sider når det er prøve….)

    11. Kan du lage flere vlog videoer? Ååå, va så kjekt å se på de du har laga og se hvordan din hverdag er 🙂

    12. Hei Stina, bare lurer, men bruker du 2xu thigst når du trener( har bare aldri sett deg med det)😊😙

    13. Hei Stina.
      Jeg ville bare si at jeg syns det var veldig gøy at du svarte på spørsmålene mine og at du er den BESTE bloggeren i hele VERDEN!!!!!!!!!!!😍😍❤️❤️😘😂😝✨

    14. kordan får du eit såverom kosligt?
      mitt er kjedeligt og eg vil forfriska det litt har du tips til meg??

    15. Hei Stina
      Har du tenkt til å gjøre sånn at vi kan sende påst til deg? Isåfall, når?
      (Jeg ELSKER bloggen din BTW)

    16. Hei Stina<3
      Jeg lurte på om du er/har vært medlem i blogg klubben til blogg.no? Bare lurer siden du får penger av bloggingen din.
      Elsker deg Stina!!
      ps. Du er min rolle modell<3

    17. Hei!Det er sånn at jeg trener ganske mye,Men den eneste måten jeg finner på å trene magen på er Knebøy og Situps?!???Så vis du har noen måter å styrke magen på?Ps. Elsker bloggen din:)

    18. Hei, jeg ville bare svare litt på det du skriver angående strekkmerker.
      Jeg synes det blir litt rart at du mener at strekkmerker ikke er vanlig. Da er det jo heller ikke vanlig å ikke ha det? Man trenger ikke være tjukk for å ha strekkmerker, man kan jo få det pga former som pupper og rumpe.
      Ikke misforstå, jeg er vel en str normal small/medium kan man si, men fremdeles så har jeg ikke noe strekkmerker. Men jeg lurer på, synes du ikke noe er vanlig? Det virker som du synes det er mest vanlig å ikke ha strekkmerker, i motsetning til å ha det. Jeg reagerer litt på dette, rett og slett fordi så mange, tynne, normale, litt større mennesker skriver at de har det, uavhengig om man er tynn eller tykk.
      Mange av vennene mine blant annet er tynnere enn meg, og skulle ønsket seg former som jeg har -men til tross for at det er slik, har flere av de strekkmerker enn meg selv. Tenkte bare å høre litt hva du syntes om dette.
      Jeg tenker selv at det er vanlig å ikke ha det, men det er også vanlig å ha det. Men måten du skriver på bloggen, får du det til å virke som at det er unormalt å ha det.
      Håper du forstår “spørsmålet”. Ikke frekt ment, vil bare høre din mening 🙂

    19. Hei stina,jeg er 13 år og lurer på om du kunne hjelpe meg med video eller noe råd for å bruke sminke på hverdagen.Jeg bruker ingenting og kun kvisekrem og jeg har så mye urenheter.Tips på hva slags sminkeprodukt du
      anbefaller en 13 åring?
      Håper du svarer og hjelper jeg ser opp til deg!”

    20. Hei! Jeg er like høy som deg og sliter med å finne korte bukser. Ender alltids opp med å klippe de opp. Tips til fine bukser der jeg slipper det? Dette gjelder også treningstights!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg