Ukens spørsmål #74

Misunner kroppen din! Er det en spesiell diett du spiser utenom treningen?
– Hehe, gøy å høre! Jeg følger ingen diett, og det har jeg heller aldri gjort. Hadde aldri taklet å måttet ha strenge regler på hva jeg skal spise, og hele tiden måtte kontrollere matinntaket. Å veie mat og telle kalorier er virkelig ingenting for meg! Men jeg prøver å ha et generelt sunt kosthold med mye kjøtt og grønnsaker. 

Jeg er 12 år, og sliter med uren hud. Har du noen tips til hva jeg skal gjøre?
– For det første vil jeg bare si at det er ekstremt vanlig med kviser når man er i den alderen. De alle fleste får kviser på den tiden i ungdomstiden, så det er ikke noe å stresse over. Men det kan hjelpe å være flink til å rense sminkekoster regelmessig, skifte putetrekk ofte, bruke kremer og ansiktsrens som passer til hudtypen din, rense huden morgen og kveld.

 

Har du noen andre jobber i tillegg til bloggen?
– Nei. Det er kun blogg, youtube, instagram jeg tjener penger på. Jeg er utrolig takknemlig over at så mange mennesker leser bloggen min, og gir meg muligheten til å leve av noe jeg elsker å jobbe med! 

 

Hvis du ville kunne du bare ha holdt på med YouTube?
– Nei det tror jeg ikke. Jeg elsker å blogge så det er det jeg liker best å jobbe med. Men jeg elsker også YouTube, så kombinasjonen av begge er det jeg liker best. Syns det er veldig greit sånn som det er nå, da jeg lager videoer en gang i uken til bloggen.

 

Har du noen tips til noen proteinkilder som ikke er kjøtt?
– Bønner, linser, nøtter, frø, havremelk, tofu, soyabaserte produkter, kikerter.  

 

Hvor er antrekket fra?
– Skoene er fra Nelly og playsuiten er fra lookbookstore!

Hvor kjøper du mest klær på nettet?
– Pleier å kjøpe mye på Nelly og ellos. Men siden jeg bor i sentrum av Oslo liker jeg best å kjøpe klær i butikker.

 

Jeg lurte på om du har noen gode skoletips? Jeg vet du ikke lenger går på skole, men om du husker noen tips som hjalp deg gjennom skoledagen, kunne jeg virkelig trengt det. Sliter litt med moviasjonen. 
– Det som hjalp meg mest er å finne en måte å gjøre tingene man lærer om, interessant. Det er også viktig å vite hva man kan bruke de tingene man lærer til. Det hjelper mye på motivasjonen! For eksempel hvis du skal lære engelsk på skolen, burde man tenke over hvor mye man kommer til å trenge det. Hver gang man er i utlandet må man som regel alltid snakke engelsk. Du kan ikke dra på sydentur uten å kunne det engang. Og en annen ting jeg anbefaler deg er å følge godt med i timen. Da trenger du ikke pugge så mye hjemme, og man får bedre tid til å være med venner .

 

Hvor høy er du egentlig? 
-Jeg er 160cm høy(lav?). 

Har du vært på jobbintervu før? Hva spurte arbeidsgiveren deg om, og hvor lenge (sånn ca) varer et sånt intervju?
– Jeg har vært på minst 4-5 jobbintervjuer, i forskjellige type jobber. Så ja det har jeg! Det er veldig forskjellig hva slags spørsmål man får. Men generelt ønsker de å vite hvordan person du er, om du har god arbeidsmoral, og om du er kvalifisert til jobben. For eksempel i et intervju til en klesbutikk fikk jeg spørsmål om hvordan jeg håndterer kunder, om jeg er flink til å møte opp presis, om jeg er ryddig og rask til å rydde i butikken, osv. Arbeidsgivere ser etter noen som kommer på jobb i tide og som er profesjonell og flink i jobben. Det er litt forskjellig hvor lang tid er jobbintervju tar, men 15 minutter er en generell ok tid.

 

 

Jeg har begynt å blogge for en stund siden, og lurer på om hvordan du kan ta bilder av hele kroppen din uten å få andre til å ta bilder av deg hele tiden? 
– Som regel tar jeg alltid bildene til bloggen selv. Liker best å gjøre det selv, fordi da blir bildene slik jeg vil ha de. Pleier å bruke en fjernkontroll og stativ for å knipse bildene. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

31 kommentarer
    1. I’m in love with your blog!😍 Neida, eller joda?😂 Du er kjempeflink å ha varierte og gode blogginnlegg! Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe dag inn og dag ut?? Har du ikke avogtil lyst å bare gi opp alt?

    2. Hei Stina!
      Jeg lurer på om du og Noobwork (Joakim) skal reise på den turen rundt i Norge?
      Og om du syns det er rart at jeg er 12 år og er 10cm høyere en deg?
      Har du noen motivasjons tips til trening, sliter med og komme inn i rutiner og sone ting?

    3. Jeg har en tipsbruker på instagram og nå har jeg en giveaway. Jeg lurer på hva jeg burde ha i neste giveawayen. Ikke bare sånn neglelakk…det blir så kjedelig

    4. Hvordan tjener du penger på instagram?
      🙂 jeg spør ikke om hvor mye du tjener fordi det er jo en privat sak.. Men vil bare si det i tilfelle du mistolker meg!:) jeg er 13 år å jeg elsker bloggen din:) leser den hver dag:) jeg sliter med at jeg er veldig lav for alderen:( alle andre er myeeee høyere enn meg.. Har du tips?

    5. Proteinkilder som ikke er kjøtt. Ser du nevner mye bønner og andre belgfrukter. Syns heller du skal legge mer vekt på egg (spesielt eggehvite), melk og melkeprodukter. Syns også du skal sjekke ut proteinpulver, har aldri lest at du går på noe sånt, men det er absolutt (!!!!!) å anbefale om du vil gå all in.

    6. Kan du lage et innlegg over hva du spiser i løpet av en dag, eller en uke? Hadde vært gøy å se! Kunne også trengt litt inspirasjon til nye matretter 🙂

    7. Hvordan lagde du det prosjektet hvor du tar på en måte et nytt deksel på pc-en din eller papir eller hva det nå var. Synes det ble kjempefint!
      PS : håper du kan gå innom bloggen min en tur, der heter jeg herminearabbit blogg.no

    8. Hei💕 kan du lage en ny video om motivasjon til å trene eller skrive noen tips?😊 er veldig glad i å trene men sliter litt me motivasjonen😊😉

    9. Bra svart! Lurer på korleis du lager startbildene på videoene dine? Og korleis du får bruke det bildet på youtube, jeg får beskjed om at youtube bestemmer uansett… Ta gjerne en titt på yt-kanalen min bare å søke påIda Vinda! Takk på forhand! Du er en super blogger!

    10. Spørsmålet mitt er: jeg pleier å trene tre ganger i uka. Også lurte jeg på om man absolutt skulle ha litt kakao er det best å drikke det før eller etter trening????

    11. Bare et lite tips til mat med proteiner som ikke er kjøtt: cottage cheese, mager kesam, skyr, gresk yoghurt, ost, proteinpulver og ikkje minst EGG 🙂

    12. Hei, jeg har bare lagt merke til at du aldri går med skjørt😊 er ikke sikkert det er sånn,men vis det er, er det en spesiell grunn til det?

    13. Hei stina!
      Jeg lure på hvordan du kommer på så mange ideer?
      Og
      Tips om hvordan jeg kan ta kule bilder til en blogg gratis uten å vise fjeset?
      Elsker deg Stina❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg