Slik blir du mer aktiv i hverdagen!

Trening for meg handler om mye mer enn kun de øktene man gjør på gymmet. Det er så utrolig viktig å holde seg aktiv i hverdagen også, og ikke bare 2-3 ganger i uken når man er på gymmet. Har man en sittestillende jobb eller man går på skole, er det viktig å holde seg aktiv når man kan. Snik inn noen ekstra skritt her og der, og vips så vil du merke at du får mye mer overskudd i hverdagen!

Som en liten hjelp på veien kan du bruke “helse” appen som er på de aller fleste iPhones. Den måler automatisk hvor mange skritt og meter du går hver eneste dag. De fleste av oss har jo med telefonen overalt uansett, så da kan man bruke den som et ekstra treningsverktøy. Selv har jeg som mål å gå 10’000 skritt hver eneste dag. De er også det antallet med skritt som er anbefalt av verdens helseorganisasjon.

Jeg hopper gjerne av bussen/trikken litt tidligere for å få inn noen ekstra skritt. Jeg går alltid til butikken. Og hvis jeg har sittet mye stille en dag går jeg en tur på ettermiddagen for å få beveget kroppen. Appen gjør at jeg blir litt ekstra motivert til å holde meg aktiv i hverdagen. Anbefaler alle dere å begynne og følge med på hvor mange skritt dere går hver dag, og bevege kroppen mer i hverdagen!

26 kommentarer

Siste innlegg