Ukens spørsmål #69

Så langt håret ditt har blitt siden sist du viste bilder uten extensions. Hva gjør du for å få det så langt?
– I know, right? Det vokser så utrolig fort! Tror hovedgrunnen til at det vokser fort er fordi jeg er nøye med kostholdet mitt. Jeg har et proteinrikt kosthold, så det hjelper mye. Har hørt at folk bruker ølgjær og sånne ting også, men tror egentlig bare det er tull å bruke sånt. Spis proteiner og behandle håret ditt bra (så det ikke blir skadet), så vokser det nok fort! 

Kan du begynne med Gate Mote igjen? 
– For dere som ikke har lest bloggen min i mange år, så drev jeg litt med gatemote for noen år tilbake. Da gikk jeg rundt på gaten og spurte folk som jeg likte klesstilen til, om jeg kunne ta bilde av de og legge ut på bloggen. Men ofte var det veldig vanskelig, og ekstremt tidskrevende. Så jeg sluttet med det. Tror nok ikke jeg kommer til å starte med det igjen. Men kanskje en gang i fremtiden! 
 

Hvilken str i kahler omaggio vasene har du? Og hvilken str liker du best? De er kjempefine, skal kjøpe meg slike selv, selv om jeg bare dreper blomstene.
 – Den i sølv er medium, og den i rosa er liten. Syns medium størrelsen er finest, og passer best til blomsterbuketter. Mens den lille blir litt mer glemt bort. Men den passer jo fint på arbeidspulten min da, så sånn sett er den jo kjekk å ha!

Men hvor har du kjøpt selvutløser fjernkontrollen din? Og hvor mye kosta den?
– Den kjøpte jeg på netonnet.no og kostet 149,- kr. Du finner den HER. Obs, den passer kun til Canon kameraer. Har du et annet merke må du kjøpe en annen fjernkontroll. De har flere fjernkontroller der, så de har sikkert noe som passer til ditt kamera. 

 

Den toppen du har på deg var nydelig! Hvor er den fra? 
– Den er fra Bik Bok. Ah, jeg elsker den! Syns det er helt perfekt på sommeren. Den gjør seg både til fest og hverdags syns jeg! 

Hvor mye tar du i knebøy? Kg? Og i bulgarskutfall?
 – I knebøy er rekorden min 45 kg, som er litt over egenvekt. Så litt stolt av det! Men jeg pleier som regel å trene med mellom 25-30 kg. I bulgarsk utfall har jeg ikke noe rekord, men der pleier jeg å ha 4 kg manualer i hver hånd. 

 

Ble helt forelsket i buksa! Hvor mye ga du for den? 
– Husker ikke helt hva jeg betalte for den, da det er en stund siden jeg kjøpte den. Men den er fra H&M, så den kan ikke ha kostet så altfor mye! 

Heia!! Jeg Elsker videoene og ikke minst bloggen din og jeg har veldig lyst til å sende deg fanpost men jeg har ikke noen adresse å sende til, Så jeg lurte bare på om du har et sted der hvor du tar imot sånt? Mhv Emely <3
– Hei Emely! Akkurat nå har jeg ikke det. Men jeg har tenkt en stund på å opprette en postboks hos posten, som dere kan sende post til. Men vet ikke helt om det er noe dere er gira på? Hva tenker dere? Koster jo litt å opprette en slik boks, så derfor jeg ikke har gjort det enda, men hvis dere ønsker det, kan jeg gjerne gjøre det! 🙂

 

Så flink du er til å lage videoer. Hvilket program bruker du for å redigere videoene dine?
– Takk! Jeg bruker adobe premiere til å redigere alle videoene mine. Det koster rundt en hundrelapp i måneden å ha programmet, men i gjengjeld er det veldig bra program, og når du først har lært det, blir redigeringen veldig mye lettere enn hvis du skulle brukt windows movie maker. Brukte sistnevnte før, og jeg hadde aldri gått tilbake til det igjen. Da hadde jeg blitt helt gal! 

 

 

Hvor er shortsen og Crop toppen din var fra? Og hva kostet de?
– Toppen er fra wow, og shortsen er fra Runwaydreamz. Toppen kostet rundt en hundrelapp, og shortsen er det lenge siden jeg kjøpte, så den husker jeg ikke prisen på. Men tror det var mellom 800-1200 kr for den. 

 

Har du noen gang vært på språkreise? Og hvor har/ville du reiste?
– Det har jeg ikke! Har ingen planer om det heller. Men hvem vet, kanskje en gang i fremtiden?

 

Hei fineste Stina! I en video sa du at det Canon kameraet ditt er veldig bra og tar kjempe fine bilder. Jeg lurte på hvilken du Bruker?
– Jeg bruker Canon EOS 650D. På de fleste bilder bruker jeg standard linsen, men hvis jeg vil ha bilder med bokeh effekt (uklar bakgrunn) bruker jeg 50mm 1,4 linsen. Obs, bildene blir som regel bare fine hvis du stiller inn bildene manuelt. Så anbefaler deg å lære deg manuelle innstillinger dersom du går til innkjøp av et speilreflekskamera. Har laget en video der jeg forklarer hvordan du stiller inn kameraet ditt manuelt, dersom du ikke kan det 🙂 

 

Hva er ditt tips når du er deprimert?
– Det kommer litt ann på hvor deprimert du er, og hvor lenge du har vært det. Har du en dårlig dag, kan det vært hjelpe å gå en tur ute, dra på trening eller ta en kaffe med en god venninne og skravle litt. Har du vært deprimert lenge og du sliter veldig med det, anbefaler jeg deg å oppsøke en psykolog. Da jeg hadde en depresjon for et par år siden, gikk jeg til psykolog og fikk hjelp til å komme meg ut av depresjonen. Jeg gikk til privat psykolog (ikke offentlig), og fikk time veldig fort, noe som hjalp slik at jeg ikke måtte gå lenge og vente på hjelp. Det koster ca 1000,- kr per time, men tro meg, det er det verdt.

Hvis du skal gå til offentlig må du som regel stå veldig lenge på venteliste, ofte opptil flere måneder, noe som ofte resulterer i at du utvikler depresjonen til en enda sterkere depresjon. I tillegg må du søke om å kunne gå til offentlig psykolog, og det er mange som får avslag. Offentlig er en del billigere enn privat, men for å være ærlig, er det ikke verdt å spare noen kroner, hvis det resulterer i mange måneders ventetid. Litt langt svar på dette. Men vil veldig gjerne hjelpe dere som sliter med psykiske problemer. Det er veldig viktig å ta psykiske problemer alvorlig. 

 

 

Hvordan klarer du å dekke over kviser og urenheter så bra?
– Jeg bruker en veldig god foundation og pudder over. Har laget en video der jeg viser hvordan jeg gjør sminken min, som du kan se rett under.

  

Hvordan er det og bo i Oslo?
– Veldig bra! Jeg storkoser meg, og kunne ikke tenkt meg å bodd noen andre steder. Oslo har alt en storby har å by på, samtidig som byen er veldig oversiktlig, og lett å finne frem i. Elsker Oslo!

Er du ofte på starbucks?
– Før jeg flyttet til Oslo, tenkte jeg hele tiden at jeg kom til å bli stamkunde på Starbucks så fort jeg flyttet hit. Men for å være ærlig, er jeg veldig sjeldent på starbucks. Syns ikke kafeene er så koselig å sitte på. Liker mye bedre espresso house. Der er det veldig koselig å sette seg ned med venninner og skravle i flere timer. 

Hvis du måtte byttet navn hva ville du het?
– Hmm. Vanskelig spørsmål! Tror det ville blitt Melanie eller noe i den duren. Men samtidig er jo “stina” meg da. Så tror det hadde blitt vanskelig å skulle valgt et nytt navn.

 

Hva synes du om fan brukere på insagram og på andre sosiale medier?
– Jeg blir så glad og rørt, når jeg ser at noen lager fan brukere av meg. At noen tar seg tiden til å gjøre det, gleder meg så utrolig mye! 

Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?
– Den første gangen jeg flyttet hjemmefra, var jeg 18 år. Da flyttet jeg til Stabekk i Bærum, for å jobbe som kokk. Men flyttet hjem igjen da jeg ikke jobbet som kokk lengre. Den andre gangen jeg flyttet hjemmefra var juli i fjor, da var jeg 21 år og jeg har bodd hjemmefra siden det. Liker veldig godt å bo for meg selv, og jeg er glad for at jeg flyttet ut hjemmefra. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

PS; Legger alltid ut link til nye innlegg på facebooksiden min. Trykk HER for å følge meg på facebook! 

24 kommentarer
    1. Du er så PEN! Fine antrekk 🙂 Hvilken neglelakk bruker du på tærne på det bildet på kjøkkenet? Det så veldig fint ut. Men så har du jo veldig fine og feminine tær da 🙂 Det hjelper! Hehe.

    2. Hva farge/nummer bruker du på bare minerals pudderet du bruker på sminkevideoen du la ut “link” til (i dette innlegget)?
      (Dårlig forklart I know😂)
      Og pleier du å vil ha liiiiitt lysere farge på pudderet enn din naturlige hudtone?

    3. Du veier under 45 kg? Jeg får helt sjokk, var ikke klar over at det var mulig omtrent. Oi.. Hvor høy er du?

    4. Hei Stina! elsker bloggen din, og videoen dine på YouTube!😘
      Jeg lurer på om du kanskje kan lage en night routine? Og kanskje en spørsmålsrunde? Håper på svar! <3

    5. Hei Stina❤️
      Jeg er ikke sikker på om du liker dette spørsmålet? Men du trenger ikke svare om du ikke vil❤️ Men er du å Benjamin sammen???❤️❤️ Foresten har du noen gode filmtips??? Elsker bloggen din👍🏼

    6. La oss si at du våkner en dag også hadde du mistet absolutt ALLE følgerne dine på instagram, snapchat, facebook, blogg osv. Også når du la ut bilder, videoer eller innlegg hver dag i en uke, så fikk du ingen respons. Hvordan hadde du reagert/Hva hadde du gjort?
      Pliiis svar

    7. Hei 😄 jeg er ei jente som ble kjent me deg igjennom joachim ( noobwork) digger bloggen din å har lest den i noen månder nå.
      Jeg vet at du og joachim bare var venner men hvorfor slutta dere å være sammen? Vet at du sier at det ikke er så mye tid osv men virker litt som om det er noe i lufta? Det slutta så brått? Var det noe som skjedde? Fatter vis dette blir litt for mye å svare på 😊

    8. Til info så er ølgjær renspikka B-vitaminer og er GULL for hår, negler og hud..så det er ikke tull nei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg