DIY: Verdenskart!

Da jeg satt på flyet hjem fra Bergen i helgen fikk jeg en morsom idè! Nemlig et DIY verdenskart! Siden jeg elsker å reise rundt i verden, er det gøy å ha et kart som viser hvor jeg har vært, og som gjør meg sulten på å utforske flere steder. Så langt har jeg kun vært rundt i Europa, så det er ekstremt mye igjen å se! Jeg kjenner reisegleden vokser inne i meg bare jeg se på kartet! 

Det er veldig enkelt å lage kartet, og du trenger ikke så mange tingene. Det eneste du trenger er et kart (jeg kjøpte mitt i en bokhandel), papp som er stor nok til å dekke kartet, lim, kniv, linjal og noen tegnestifter. 

Begynn med å legge kartet over pappen, og legg noe tungt i hvert hjørne.

Deretter påfører du lim på halve kartet og legger det over pappen igjen. Så gjør du det samme på den andre siden. Pass på at du ikke bretter kartet! 

Deretter skjærer du vekk overflødig papp og kart. Bruk en linjal så linjene blir rette. Jeg skjærte vekk oversikten over flagg. 

Sett inn tegnestifter på på de plassene du har besøkt.

 

Voila! Og du har et verdenskart klart til å fylles ut! 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg