Denne boken motiverer meg!

Dere som har lest bloggen min en stund, vet jo at jeg aldri har lest en hel bok i mitt liv. Jeg har prøvd meg på mange forskjellige bøker, men jeg har aldri syntes det har vært noe interessant å lese de. Jeg føler at jeg ikke får så mye ut av å lese en klissete kjærlighetsroman, eller Harry Potter. Da kan jeg heller se filmen og slappe av. Jeg liker å lese for å faktisk lære noe. Og i går da jeg var på flyplassen i Bergen, fant jeg en bok som jeg ikke har klart å legge fra meg. 

Boken heter “bli best med mental trening” og er skrevet av Erik Bertrand Larssen. Selv syns jeg at det er veldig spennende med coaching og motivasjonsvideoer, og ser ofte på det på youtube. Det gir meg styrke til å gi det lille ekstra på jobb og i hverdagen. Boken til Bertrand gir deg et skikkelig spark i baken, og får deg til å ville gjøre noe mer med livet ditt. Slutte å tenke “hva hvis”, men heller gå ut og faktisk gjøre noe.

Jeg begynte på den i går kveld, og har allerede lest igjennom hele boken. Selv om boken er på 250 sider, er den fascinerende lettlest. Eller lettlest vet jeg ikke om den er, men den fanget meg så godt at jeg virkelig ikke klarte å legge den fra meg før jeg var ferdig med å lese den.

Uansett om du vil bli en proff idrettsutøver, en god mor eller gå ned i vekt, er det viktig med motivasjon. Denne boken gir deg virkelig det. Den får deg til å sette ting i perspektiv, sette deg mål, tenke over hva du bør gjøre annerledes i livet og hvordan du kan forbedre deg mentalt. Hvem har lyst til å sitte og se tilbake på livet sitt om 50 år, og tenke “hvorfor gikk jeg ikke for drømmene mine?” “hvorfor oppnådde jeg ikke mer i livet?”. Jeg har ikke lyst til å sitte med de tankene hverken om 10 eller 50 år. 

Hva motiverer deg?

13 kommentarer
    1. Den boka kjøpte jeg i fjor, men har aldri fått starta å den.. Hater å lese men kjøpte den på anbefalling av flere folk jeg kjenner! Burde vel åpne den snart…

    2. Jeg leser sjeldent bøker da svært lite fanger min interesse, men “Bli best med mental trening” og “Helvettesuka” av Erik Bertrand Larssen har jeg hørt mye godt om. Jeg har lenge ønsket å kjøpe disse bøkene, men har dessverre ikke fått gjort det enda. Jeg tror begge bøkene ovenfor kan hjelpe meg videre med treningen, for ekstremt mye sitter i hodet!
      Ha en super uke 🙂

    3. Elsker og lese bloggen din ❤️ Jeg har aldri vært no stor fan av og lese men tror jeg skal få lest den boken 😉

    4. Hei, May, biblioteket har den som lydbok og papirbok, og det er selvsagt helt gratis. <3 Biblioteket <3

    5. Hei! Denne har jeg lest og den likte jeg godt selv om jeg er ingen fan av “selvhjelpsbøker” generelt. Samme forfatter har også skrevet en annen bok som heter Helvetesuka. Den har jeg ikke lest. Men hadde vært morsomt om du hadde lest boka og satt Helvetesuka på prøve i praksis. Tror den er noe for deg siden du er så opptatt av motivasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg