Klar for Bergen i morgen!

Som jeg såvidt nevnte i et innlegg for noen dager siden, skal jeg til Bergen i helgen. Jeg reiser med fly opp dit i morgen, og blir der frem til søndag. Skal besøke en venn som bor i Bergen, så det blir veldig koselig. Har aldri vært i Bergen, så jeg håper på at det blir bra nok vær til å ta litt seightseeing. Hehe! 

Jeg er som alltid helt i siste liten når det kommer til pakking. Føler jeg har reist så mye det siste året, at jeg har stålkontroll på dette nå. Men jeg får vel sette igang med pakkingen nå! 

Haha, den følelsen når kofferten er nesten større enn meg! Men så lenge den er rosa er det helt i orden! 

Har du vært i Bergen før? Har du noen anbefalinger / tips til hva jeg burde få med meg mens jeg er der?

61 kommentarer
    1. Fløibanen er gøy viss det ikke er så mye kø! Utsikten som venter på toppen er nydelig og du kan se utover hele Bergen.

    2. Tror du må ta med vinterjakke og regntøy 🙂 hilsen en som har bodd i bergen hele sitt liv. Sommeren er over for i år!

    3. En tur på fjellene Ulriken eller Stoltzen helst (trapper hele veien) passer nok perfekt for deg som er treningsinteressert 😀 Om det er fint vær er utsikten på toppen også ganske fantastisk!

    4. Hei 🙂 Jeg bor i Bergen, og stikkordene mine for sightseeing i Bergen er Fløyen og Fjellveien, Bryggen, akvariet på Nordnes, gammel trehusbebyggelse i Fjellsiden og på Nordnes, Ulriksbanen og enda mer. Sentrum er heldigvis ganske kompakt, så du kan få sett mye på en dag! Ikke la deg skremme av det mest sannsynlige dårlige været, det er en del shoppingsentre i sentrum og bydelene rundt (f.eks Fana og Åsane). Håper du får en fin tur, skal si hei om jeg ser deg! 🙂

    5. Bergen er kjempe fin! Vist du vil ha litt trim mens du er der, anbefaler eg Stoltzekleiven som er ca 800 trappe trin rett opp. På toppen er det kjempe fin utsikt over litt av Bergen. Det er og en grus sti som fører bort til fløyen der det er enda finere utsikt, håper det ikke bare reiner for mye og er tåke. Fra fløyen kan du velge og gå ned igjen eller ta banen ned. Anbefaler den turen virkelig! Du må kose deg kjempe masse!

    6. Hei 🙂 Du burde ta fløyen og se på akvariet, og spise mat på Egon! 🙂 Hilsen ei jente som har vært i Bergen 1 gang.

    7. du bare må skjeke ut fløybanen det er så utrolig fint der jeg er der vært år
      Ha en super!!!!!!!!!!!! god tur elsker deg over alt på jord jeg ønske at jeg var deg du er så snill og verdens fineste<3<3<3<3

    8. Bur litt unna Bergen men skal flytte dit no 😉 fløybanen ville eg tatt, også om du vil trene ville eg gått stolzen

    9. Jeg bor selv imorgen 🙂 Det å ta seg en tur opp Fløyen er en fin tur for å se utsikten over fine Bergen 🙂
      Kos deg og nytt dagene i Bergen, fordi Bergen er en super by <3

    10. Jeg har vært i Bergen ett par ganger, og jeg anbefaler å dra til akvariumet! Det er veldig gøy og masse å se!

    11. Bergen er en super fin by, så lenge det ikke regner 🙂 Er alltid morsomt å ære turist i eget land. Anbefaler fløibanen og akvariet. Akvariet er egentlig like morsomt for barn og voksne 🙂 kos deg masse 😀

    12. Ååååå jeg håper jeg møter deg for jeg bor i bergen💕 men om jeg ser deg kan jeg komme bort å si hei p spørre om å ta Selfie med deg?

    13. Jeg bor i Bergen og elsker det! Finner ikke en vakrere by i Norge når Bergen er på sitt beste! Håper du koser deg mye!! 🙂

    14. Hei Stina! Virkelig digger bloggen din stå på!❤️ Jeg har vært i Bergen 2 ganger, da har jeg besøkt Bergen Akvarium. Jeg personlig liker det veldig godt! Ha en fin tur, klem!

    15. Kos deg masse i Bergen:) hadde blitt kjempe glad ol du hadde tatt en titt på bloggen min også<3 Elsker bloggen, instagrammen og YouTube kanalen din! Du er helt ubeskrivelig perfekt, Stina:))

    16. Har lest tidligere at du hater føtter/tær… Er det sånn generelt eller bare de som ser ekle ut liksom? 🙂 Jeg synes du har så utrolig fine føtter! Søteste tærne<3 Fine velstelte jenteføtter er noe av det beste som er...

    17. Vil annbefale å gå opp Stoltzen! Det er en utrolig god treningsøkt som ikke tar så lang tid! Folk som er i god form bruker ca 15-20 min opp, vil annbefale å ikke gå ned Stoltzen men gå ned slik at du kommer ned ved Sanvikensykehus, da blir turen litt lenger og det å gå ned alle de bratte trappene er ikke så særlig gøy, verken for de som prøver å gå opp eller for deg selv som vil komme ned med armer og bein i behold;) håper du koser deg masse i Bergen! Hilsen en jente som har bodd i Bergen hele sitt liv

    18. Var i Bergen for noen uker siden. Elsker den byen det er så lett å finne frem og jeg anbefaler å se fløybanen, det er så utrolig fin utsikt. Jeg likte med best på torget jeg da, fordi det var så mange morsomme butikker og så utrolig søte bygninger.

    19. Hei!
      For det første, du kommer nok til et typisk kjedelig Bergens vær. Her er Høsten allerede kommet inn og det er trist for alle turister og Bergensere. Kaldt og guffent, men det er ikke å bli redd av. Byen har masse og by på selv om det er regn byer her og der.
      Fløybanen som de fleste i kommentarfeltet har anbefalt er virkelig noe for deg. Er du ute etter en skikkelig treningsøkt ville jeg anbefalt det å gå opp stoltzekleiven som er trappe trinn hele veien opp, som du sikkert har fått med deg. Men her får du to fluer i en smekk, tar du veien ned mot Fløyen og tar Fløybanen ned får du både en god treningsøkt som varer 20-30 min opp Stoltzen og 45 min ned fra Stoltzen til Fløyen. Ta Fløybanen ned hvor du har trent og fått være turist! Eller bare ta fløybanen opp og ned.
      Du skal vel på bytur? Skjekk ut lille lungersvannet, grieg hallen, festplassen, torgamenningen, johannes kirken, maria kirken osv. Mange fine attraksjoner du kan ta med deg på en bytur!!
      Har du lyst å se på haier? Ta deg en tur til akvariet og få oppleve både seler, pigviner, kanskje holde en slange? Akvariet vil jeg dratt på hvis jeg var deg, og i tillegg oppleve Nordnes og bryggen fra en annen side.
      Gamle Bergen og bryggen er det mest verdifulle for hele Bergen, ta deg en tur og opplev Bergen. Kanskje du så Anno på Nrk? Ta deg en tur til der de spilte inn serien og opplev hvordan mennesker hadde det på 16,17 og 1800 tallet.
      Fiske torget osv.
      Bergen har masse å by på! Les deg opp på turist attraksjoner sine sider om Bergen, eller ta deg en tur innom turist huset ved fisketorget for å få inspirasjon på hva DU vil oppleve.
      Håper deg en gøyal og god tur til Bergen. Så håper jeg du får se hvordan jeg og flere Bergensere er så stolte av haha. Kos deg <3 Kanskje vi treffes?

    20. Ååå, jeg er i USA nå, kommer hjem på søndag, skulle ønske jeg kunne møtt deg👌🏼💕 Anbefaler Stolzekleiven (har en personlig rekord på 12,03 sekunder) , Fløybanen, Bergen Akvarium, Bryggen, Åsane Senter, Melkeviken ( Veldig fint sted å slappe av og kanskje bade litt😜… ) Isåfall det er veldig mange steder å dra til i Bergen, Jeg har selv badet litt i Mai, så jeg tror nok ikke det er så ille i Juli💕💗 Håper du koser deg i Bergen, husk å ta med paraply og støvler😂😅

    21. Mye bra shopping i Åsane 🙂 (Åsane Storsenter, Horisont osv) Vil også anbefale Stoltzekleiven og Fløyen! Hadde vært gøy å hilse på deg om jeg så deg, men er i USA nå.

    22. Det er veldig fint i Bergen så om du drar rundt anbefaler jeg å ha med kamera. Jeg bor der og jeg tar masse bilder både av naturen, på den kule kunsten som står utstilt på masse steder(i vert fall i byn) osv… Om du vil på tur bør du virkelig dra til gull fjellet. Der er der fint💞
      Kos deg så mye i Bergen💐
      Ps. Husk at Bergen er kalt regnbyen☀️

    23. Anbefaller deg å ta turen innom gamle bergen, KODE museeumene, spasere nedover torgallmenningen og oppe på Engen. Ta turen på Akvariet, og veldig viktig at du går dit så du får med deg flotte Nordnes. Også for mat ville jeg sjekket ut områdenene mellom Nonneseter og sentrum, samt torgallmenningen og bryggen. For klær ville jeg holdt meg unna senterene, men heller sjekket ut de kule butikkene som ligger på gateplan.
      Ville også opplevd “Escape bryggen” hvis jeg var deg, et morsomt spill, rebus eller hva man kan kalle det for.
      Utesteder har vel venninen din styr på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg