Slik fungerte IPL hårfjerningen!

// annonse

For en måned siden skrev jeg et innlegg om Lumea Precision Plus. Det er en maskin som fjerner hår på legger, under armer, underliv, ansikt og hvor enn du måtte ønske, i opptil 8 uker! Etter at jeg skrev om maskinen, kom det inn mange spørsmål fra dere, om hvordan den fungerer, om den faktisk holder det den lover, hvor ofte man må bruke den, osv. Nå som jeg har brukt den i litt over en måned, tenkte jeg at jeg kunne skrive et oppfølgingsinnlegg, der jeg svarer på spørsmålene deres! 

Hvordan fungerer den?
– Maskinen sender varmeimpulser til hårrøttene, som gjør at håret løsner, og hindrer nytt hår i å vokse ut.  

 

Hvor ofte må man bruke den?
– I starten må man bruke den annenhver uke, de første fire eller fem behandlingene (obs; hyppigere behandlinger fører ikke til raskere eller bedre resultater). Etter det må man bruke den hver fjerde – åttende uke, avhengig av hvor raskt håret kommer tilbake. 

Hva ble resultatet ditt? Fjernet den alt håret?
–  Nå har jeg gjort 3 behandlinger, og jeg merker stor forskjell allerede! Håret vokser ut mye saktere, og nå trenger jeg kun å barbere leggene og under armene en gang i uken. På underlivet syns jeg ikke den har gitt like sterke resultater. Men jeg merker også stor forskjell der! PS; det er først etter 4-5 behandlinger at resultatet virkelig merkes. 

 

Hvordan bruker man maskinen?

1. Når du skal bruke maskinen første gang er det viktig at du tester på et lite hudområde, og venter 24 timer for å kontrollere at du ikke har fått noen hudreaksjoner. 

2. Før du bruker maskinen må du barbere området du vil bruke maskinen på.

3. Skru på apparat, og velg intensitet (hvilken intensitet finner du i brukermanualen). 

4. Plasser apparatet mot huden slik at hele sikkerhetsringen er i kontakt med huden, og trykk ned. Når lampen lyser grønt, trykker du på knappen for å sende ut et lysblink.

5. Repeter denne prosessen på hele det ønskede hudområdet. OBS; det kan være smart å bruke en hvit øyeblyant for å markere hvilke steder du har behandlet.

OBS; Dette er bare en kortversjon av hvordan man bruker apparatet. Jeg anbefaler deg å lese hele bruksanvisningen godt før du bruker apparatet 🙂

 

Kan jeg bruke maskinen?
– Under finner du en oversikt over hvilke hudtoner, og hårfarger som maskinen passer til. 

 

Gjør det vondt å bruke maskinen?
– Jeg syns ikke at det gjør vondt i det hele tatt! Man kjenner det blir litt varmt, og det kan stikke bittelitt. Men langt ifra noe smerte! 

 

Hva gjør jeg om jeg ikke er fornøyd med den? 
– Hvis maskinen ikke virker innen 120 dager, får du pengene tilbake! 

 

Interessert i å teste ut maskinen? Da kan du trykke HER for å kjøpe den. Der finner du også mer informasjon om produktet, og en film som viser deg hvordan du bruker produktet 🙂

7 kommentarer

Siste innlegg