Er det mulig?

Noen dager blir jeg bare så oppgitt over meg selv. Altså, er det mulig? Til vanlig pleier jeg å stå opp kl 07:00. Da får jeg mest mulig ut av dagen, og selv om jeg drikker en stor kaffekopp om morgenen for å våkne, føler jeg meg så mye bedre utover dagen. Da føler jeg at jeg ikke kaster bort dagen, og jeg blir så mye mer effektiv. Men noen dager, som i dag, er det som om hjernen min skrur seg helt av. Da alarmen ringte skjønte jeg ikke engang at det var en alarm.

Jeg skrur alltid på 40 alarmer med 5 minutters mellomrom. Og i dag klarte jeg å være så diva, at jeg halvveis i søvne tenkte “nei, den sangen der står jeg virkelig ikke opp til”. Haha, er det mulig? Tydeligvis hadde jeg helt lik ringetone på alle alarmene mine, så jeg sov meg godt igjennom de, og våknet HALV TOLV! Det merkelige var at jeg la meg ganske tidlig i går, så jeg forsov meg ikke fordi jeg hadde lagt meg for sent. Men rett og slett fordi det var feil alarm ringetone. Tror jeg da. For alt jeg vet kan det hende at kroppen min virkelig trengte noen ekstra timer..

Men siden dette skjer ganske ofte, vil jeg spørre dere om litt råd. Dere har alltid så mange gode råd å gi meg, så derfor elsker jeg å spørre dere. Har dere noen gode råd for å stå opp tidligere? Noen ekstreme ringetoner som man bråvåkner av? Noen lure triks som dere bruker? Jeg husker en gutt jeg var sammen med for noen år tilbake, alltid hadde koblet alarmen sin til musikk anlegget, med en helt insane ringetone, så man våknet med et brak og helt sinnsyk høy puls. Første gangen det skjedde husker jeg at jeg hoppet opp og trodde at det var brannalarmen. Haha! Men det fungerer jo litt dårlig å gjøre når man bor i kollektiv. Kan ikke vekke hele kollektivet akkurat! Så derfor tar jeg heller imot deres råd og tips! 🙂

66 kommentarer
    1. 1. bli flyvertinne og stå opp 0330❤️ *elsk*Men seriøst, legg vekkerklokken et sted så du fysisk MÅ stå opp for å kunne skru den av 😉

    2. Hei 😀 jeg pleier alltid å legge telefonen på andre siden av rommet, så jeg må stå opp for å få skrudd den av, og alarmtonen min har jeg lastet ned på itunes, så er en ordentlig glad sang så det er nesten litt morsomt å våkne!
      Håper det kanskje kan hjelpe deg, er så fælt å ikle få noe ut av dagen, selvom det er godt med noen ekstra timer innemellom 🙂
      God klem <3

    3. bruker alarmtonen på iphone som heter “trille”! Jeg pleier å ha et glass vann stående, føler jeg blir mer våken av å ta noen slurker 🙂

    4. Du kan jo legge mobilen på andre siden av rommet, så når den ringer, må du nesten stå opp for å slå den av 🙂

    5. Hei!
      Jeg har en ringeklokke (Som er kjøpt på IKEA).
      Det går ikke an å ikke våkne av den for å si det sånn😂 den anbefales på det sterkeste😊
      Også er den veldig retro og kul😊
      Og den har IKKE sekundviser, så den er ikke irriterende med den tikkelyden❤️
      Ha en FANTASTISK dag videre❤️
      ~Signe❤️

    6. Hei, sliter også med å komme meg opp om morgenen men har funnet ut noe lurt. Viss du legger mobilen/vekkeklokka langt unna sengen din slik at du må reise deg for å sku den av kan du ikke bare dra deg så lenge du vil, da våkner du når du når du må reise deg for å skru den av 🙂

    7. Jeg har på den mest bråkete ringetonen jeg fant på iphonen, og sørger for å ha lyden på høyeste nivå. I tillegg bruker jeg å legge telefonen litt ekstra langt unna senga, slik at jeg må stå opp. Da unngår jeg også at jeg ligger å surfer på instagram til langt på natt, haha:P

    8. Jeg har aldri en forferdelig alarm! Selv om høye og irriterende lyder gjerne gjør at jeg våkner, så gjør det meg også i dårlig humør! Jeg passer heller på å alltid ha noe vann stående ved senga slik at jeg kan drikke litt og dermed våkne mer opp med en gang… Det kan også være lurt å legge alarmklokka/mobiltelefonen slik at du må reise deg opp for å skrue den av…(men ikke så langt vekk at du ikke hører den). Selv om du sikkert har hørt disse tipsene før, så håper jeg de hjelper deg!:-)

    9. kjøp deg sånn alarm klokke med lys som stadig vekker deg til sterkere og sterkere lys. rolig oppvåkning og alarmen går til slutt 🙂

    10. Du burde prøve å ta forskjellige toner på alle alarmene dine det funker på meg alltid! 🙂
      Du har fantastisk blogg!

    11. Du burde å prøve å legge alarmen litt vekk fra senga, sånn at du må reise deg å skru den av, det virker hvertfall på meg💗
      Kan du vær så snill å lage en video der du snakker litt om piercing og sånt? Og når du syns man burde ta piercing i navlen foriksempel?💗

    12. legg alarmen så langt bort at du må flytte på deg, og ha bare på en alarm, siden du har på så mange alarmer våkner du mange ganger, og det er bedre å sove 1time lengre enn å bruke den på alarmer med 5 min mellomrom 🙂

    13. Beste tipset er vel å bare finne den mest irriterende ringetonen du har.. En du ikke orker å høre på! Og som noen andre sier, legg telefonen på andre siden av rommet. Da må du jo i tillegg stå opp for å slå den av. Og da er du jo alt oppe 🙂 Et annet tips er å kaste dyna når man våkner.. Ingenting er bedre enn å ligge under varm dyne, men den varme dyna er en stor unnskyldning for å ikke ville stå opp! Hehe, du har vel sett på filmer hvor folk ikke vil stå opp, også kommer det noen og drar dyna av dem.. Vel, det funker alltid 🙂

    14. Har hørt at det finnes vekkeklokker som kjører rundt, som du må løpe etter for å få skrudd av. Jeg for min del ville vel egentlig ikke likt det da, haha. For min del hjelper det at jeg har hatt den samme ringetonen så lege at jeg missliker den så sterkt at jeg bare må få den av. Jeg bruker mobilen som jeg legger på en hylle over sengen som gjør at jeg må sette meg opp for å skru den av, og samtidlig skrur jeg på lyset 😉

    15. Teknikk magasinet har en sånn aktivitetsklokke som jeg har veldig lyst på, som også skal vekke deg med en vibrasjon. Skal vist funke veldig bra, og man våkner rolig 🙂 Jeg hater å brå våkne, så det bør være perfekt til meg i hvertfall! 🙂

    16. Noe jeg liker å gjøre er å ha på en alarm 45 min før jeg faktisk skal opp. Da våkner jeg litt av den først og når jeg sovner igjen da så rekker ikke kroppen å falle i dyp søvn før neste alarm ringer. Da våkner jeg mye lettere pluss at jeg føler meg mye mer uthvilt 🙂 funker fett for meg, hilsen ei som alltid har hatt problemer med å komme meg opp tidlig!

    17. Gjennom natten er kroppen din i en “syklus” – det vil si at du bruker ca 1time på å komme i dyp søvn, hvor du er i ca 1 time før du på nytt er oppe igjen i halvsøvne. Da er det lurt å beregne ut fra timer hvor du er i denne bergogdalbanen når alarmen ringer. Du har kanskje merka at du vokner og er ganske våken men velger å bli liggende. Da plutselig sovner du igjen å det er vanskelig å stå opp på en stund. Dette er jo seøvfølgelig veldig individuelt om hvordan kroppen går opp å ned på dette, så lurt å finne det som passer en best 🙂 lykke til!

    18. Jeg er så langt ifra morgenmenneske som man får det til! Jeg bruker Theme sangen til GoT som alarm og den har funka så langt. Kommer i godt humør, selv hvor jævlig kjipt det er å må våkne å stå opp. skal sies, jeg slumrer også i 2 timer før jeg står opp!!

    19. En sang som heter “Pink fluffy unicorn dancing on rainbows” får deg virkelig våken og glad på samme tid!!

    20. Jeg har alltid ein nattlampe på bordet mitt, så med en gang jeg våkner skrur jeg på lyset da blir jeg veldi våken

    21. Ta mobilen eller ringeklokka på et bord langt unna sengen din, sånn at du må reise deg opp av sengen for å skru den av👍🏻💕

    22. som alle de andre har skrevet, legg tlf langt unna sengen din når du legger deg å ta på irriternde og stygge alarm lyder. Noe som kan være greit er om du klarer å legge deg med gardiner oope for når du våkner er d lyst på rommet ditt å da våkner man lettere av det. D gjør jeg vartfall. lurt å drikke vann med en gang du våkner litt og jeg vet om en sånn roll on under eyes ting fra garnier som meg har. Den gnir du under øya så svir det litt å da blir du mer våken. Men først må du klare å våkne da for å orke å ta den på:) bare noen tips!!

    23. Mitt tips er og starte med alarmer i god tid, og heller ha 15 minutt pause mellom hver alarm. Hvis man har alarm på hvert femte minutt blir hjernen vant til alarmtonen, og man våkner derfor ikke like lett av det. Hvis man deriomt har alarm hvert femtende minutt, rekker ikke hjernen å bli vant til lyden, og derfor våkner man lettere. Det funker i allefall for meg 🙂

    24. Heii Stina👌💕Alle har en lyd de avskyr en tone
      som er irriterende!!!Jeg pleier å legge alarmen min et sted jeg i rommet litt unna senga.Og jeg har på en alarm tone som jeg må skru av så da må jeg jo gå ut av sengen uansett😂 klem og lykke til

    25. Heii💕
      Ja, huff, det var forferdelig å høre…
      Det jeg pleier å gjøre er å få meg selv til å “glede” meg til å stå opp om morgenen. Så på kvelden setter jeg et par deilige, myke og fluffy tøfler ved senga. I tillegg har jeg en spilleliste på spotyfy med gode morgensanger som jeg spiller av for å komme meg opp av senga 🙂
      Altså gled deg til hver morgen!
      Håper dette hjelper ❤️ Kos deg masse

    26. Kjenner meg veldig igjen! Jeg har store ambisjoner hver eneste kveld om at jeg skal klare å stå tidlig opp, og setter gjerne opp ti alarmer på en halvtime. Men det ender med at når den første ringer, slår jeg av alle sammen i samme slengen og forsover meg. Har også prøvd å legge telefonen slik at jeg må ut av sengen, men det rare er at jeg da våkner noen minutter FØR alarmen går av, lurer på hva klokken er og henter telefonen og går tilbake til sengen, haha! 😀
      Mitt tips er rett og slett å finne den jævligste lyden du har hørt, ha lyden høgt på og ligge den like ved sengen.. Man kan jo også få kjøpt en alarm som har hjul som triller avgårde når den går av, slik at du må springe etter den, haha 😀 kanskje verdt å prøve ut?!

    27. Ha litt vann ved siden av sengen i et glass eller noe, sånn at du kan ta vann i fjeset på morgenen❤❤
      Du kan også ha som alarm til vekkerklokke den alarm ltlyden som heter alarm. Det er brå!
      Elsker bloggen din!❤❤❤❤
      Husker du meg på snapchat? Heter Tatta2❤

    28. Det her får ivallefall meg opp, men jeg vet ikke om du kan skaffe deg det.
      I hele vinter sov hunden min med meg på rommet. Så når hun måtte veldig på do som var rundt 07:00/08:00 da begynte hun ha slike meg i fjeset eller pipe på en pipeleke, hun kunne også finne på å hoppe opp i senga. Det er den ultimate ringe klokke.
      Eller legg telefonen/alarmen langd unna der du sover, sånn at du må opp av sengen☺

    29. Hei,Mitt tips er å faktisk ha en behagelig tone på alarmen men heller legge den et sted der du må opp å gå for å skru den av

    30. Elsker bloggen❤️
      Jeg forsov meg mye før.. Men her er noen ting som hjelper meg
      1. Glass med vann
      2. Skriv en lapp på døra med noe du må gjøre.. ( kjøpe egg elns😂) da føler ihvertfall jeg at jeg må stå opp
      3. Hiv puten din på gulvet når du står opp.
      4. Ha en alarm 30. Min før du begynner hvert 5 min
      6. Ikke spis sent på kvelden før, da vil du kanskje ha mat om morningen
      7.legg klar treningsklær, alt fra sokker til flaske til t-shorte.. Da får jeg motivasjon til å stå opp
      8. Si til noen andre i kollektivet at du vil tidelig opp, vist de merker at du sover, kan de vekke deg. Så du hvertfall ikke sover til 12.30😂
      Bare noen, siden du hjelper meg så mye❤️❤️

    31. Jeg må alltid bruke alarm tonen på full lyd. Det er helt jævlig å våkne til og jeg sover med mobilen i senga så den roter seg litt bort noen ganger haha så da må jeg våkne for å få skrud den av før resten av familien våkner før de skal hehe

    32. Haha, kjenner meg så godt igjen. Forsover meg litt for ofte. Hater å stå opp!
      Men ett tips kan være å gå ut av sengen når du registrerer ringetonen, og legge deg ned på gulvet ved siden av sengen? Kanskje det blir lettere å “stå opp”. At det ikke var like deilig å ligge noen minutter til, som fører til at du bare står opp. Hehe 🙂

    33. Har dagslyslampe som slår seg gradvis på om lyser opp rommet mens radioen skrur seg på til riktig tidspunkt:) funker veldig bra på vinteren når det er bekmørkt ute. Kanogså velge å våkne til ulike lyder, f eksfuglekvitter haha. Anbefales

    34. Du kan kjøpe en vekkeklokke som kjører rundt på gulvet 🙂 Det har jeg og den er helt genial. Ulempen er at den får jo ikke kjørt rund når det er masse rot på gulvet da, haha ;P jeg har det og den funker kjempebra siden man må reise seg opp og hente den og da begynner kroppen din å våkne mer+ at man kan velge melodi sånn at den er passa etter hva du liker å stå opp i. De finnes i mange fine og freske farger!! Lykke til og håper at du finner noen smarte tips fra alle kommentarene. 🙂

    35. Jeg pleier å drikke masse vann før jeg legger meg. Når jeg våkner må jeg så veldig på do at jeg ikke har noe annet valg enn å stå opp, hahah. Eneste som funker for meg, siden jeg slumrer i det uendelige. Vann er jo i tillegg sunt, såå hehe

    36. Har den standar vekkeklokke iphone lyden,men legger tlf min med fult med lyd i andre enden av rommet,så når den da ringer må je stå opp for å evnt skru den av,for etter noen min med konstant ringing fra tlf så blir det til at man må opp for å skru den av,for er veldig enkelt når den ligger på natt bordet og når den ringer da så skru den av i halv svime å sove videre: p så mitt tips er rett å slett ha lyden på det høyeste på tlf evnt vekkeklokke,sett det på andre sia av rommet så du MÅ stå opp og skru avx)

    37. Døgn en natt og legg deg tidligere dagen etter, fungerer veldig bra 😊

    38. Det fins alarmer som foreksempel en bil (elns) som står på nattbordet ditt, men når alarmen går så kjører den av gårde og du må fange den for å skru den av. Kanskje du burde få deg en sånnen?

    39. Om jeg har samme ringetone på alarmen en stund skjer det samme med meg, jeg drømmer ofte at mobilen ringer å når jeg tar den bare fortsetter det å ringe , haha… Mitt tips : bytt lyd til alarmen oftere, eller få deg en god gammeldags vekkerklokke men de helt grusomme å intense lydene 🙂

    40. legg tlf inn i et skap eller en skuff, slik at du må opp for å slå den av.
      man trenger ikke tlf sin når man skal sove uansett. ligger på tlf om kvelden og når jeg er super trøtt legger jeg den i et helt tilfeldig skap/skuff slik at jeg må leite rundt i hele rommet etter den dagen etter på,
      men lover deg at det funker, haha
      husk å ha lyden på det høyeste slik at du faktisk hører den 🙂

    41. Huff da.. hadde det bare skjedd av og til var det jo en annen ting. hehe xD
      Jeg våkner med en gang alarmen ringer og jeg har kun en alarm. Bruker bare den standarlyden som ringetone (har iphone btw). Jeg er lys våken som regel sånn i 8 tiden. hihi. Har igrunnen ikke noen tips dessverre. Jeg er bare født morgenfugl, men selvfølgelig er utrolig deilig å sove lenge å da av og til, men som du sier liker jeg også å få mest mulig ut av dagen hver dag 😀

    42. Sangen jeg bruker er Welcome to NEW York av tyler swift pga den starter med masse dunkende og brød lyder😊 jeg våkner ivaffal alltid av den☺️

    43. Æ har sånn vekke klokke som kjører rundt på gulvetmå lager masse lyder å man må gå/ springe etter den. Den våkner jeg altid av! 🙂

    44. Jeg har en vekkerklokke
      Fra IKEA 😆
      Den er veldig moderne retro
      Og er sykt irriterende
      Det går bare ikke an å ikke våkne av den😂🔫
      Setter den hele tia på andre
      Sia av rommet sånn at jeg må stå opp
      For og kunne stoppe den😂🔫

    45. Last ned Sleep time, der kan du velge mellom noen forskjellige toner, eller bare vibrasjon (som er veldig behagelig å våkne til), du kan også stille den til å vekke deg mellom f.eks. 8 og halv ni, da vekker den deg der du er mest våken, så det blir mest behagelig å våkne. Den analyserer søvnen din og du legger den bare under puta når du skal sove! Du burde virkelig teste den!
      xoxo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg