hits

Slik trener jeg!

N har jeg nettopp kommet hjem fra en styrkekt. Det er s deilig endelig vre ordentlig tilbake p gymmet, etter at jeg mtte ta en pause etter natt til 1 mai. Da jeg var s smart g med shorts og sandaler, og endte opp med feber. Haha, jeg har mine yeblikk! Siden noen av dere har spurt meg om hva jeg gjr nr jeg er p gymmet, s tenkte jeg at jeg kunne dele styrkeprogrammet mitt med dere.

Oppvarming

Utfall med rotasjon - 5 reps per ben

Strekk til by - 5 reps

Setehev - 5 reps per ben

Skulderbladarmhevinger - 10 reps

Styrkekt

Kneby - 8 reps * 3 sett

Brystpress p skrbenk - 8 reps * 3 sett

Roing med manual - 8 reps * 3 sett

Bicepscurl - 8 reps * 3 sett

Arnold press - 8 reps * 3 sett

-

Programmet mitt er ganske kort, og har ikke s mange velser. Men det er rett og slett fordi jeg lfter veldig tungt i hver velse, og dermed trenger jeg ikke st p gymmet i 3 timer og lfte vekter. Hvis du lurer p hvordan de forskjellige velsene utfres har jeg laget en video der jeg viser alle velsene.

Hva trener du?

14 kommentarer

Hvorfor trener du ikke splitt program med mange flere velser? Blir du ikke lei de samme velsene? Hvor ofte ker du kilo i kneby ?

-klem

Gyal video, kjenner det kribler i kroppen til jeg kan begynne trene normalt igjen. Har blitt tatt av en senebetennelse, veldig kjipt. Men kos deg videre idag <3

Marthe Sophie

Marthe Sophie

Elsker bloggen din! men kan du lage et snnt innlegg som dette bare at det handler om hvordan du trener hjemme og eventuelt hvor mange rep du tar hjemme??

Kjempebra innlegg!

Har lest bloggen din en stund, og synes du fortjener vre mye lengre opp p topplisten over hele Norge!

Jeg trener dansing 7 timer i uka

Trener du magen din ofte for f magemuskler?:) hvor ofte i uka istilfelle?

Veldig fint at du legger ut slike innlegg hvor andre kan inspireres til trening og aktivitet, men anbefaler at du tar deg en pt time med fokus p teknikk. Anbefaler deg lese deg opp p "olympiatoppen" sin hjemmeside. Flere av velsene hadde veldig drlig teknikk - bl.a. kneby og bulgarske utfall. Dette er heller IKKE tung styrketrening, da du tar altfor mange repetisjoner og for lette vekter. P videoen trener du utholden styrke. Tung styrke er 1-4 repetisjoner (helst 4 eller fler sett) p 95-97 prosent av 1RM (din realive/maks styrke i velsen).

Selv bruker jeg over to timer KUN p beinkta (trener 3 beinkter i uka, og kun bein, ikke overkropp - dette kommer de 3 andre dagene - samt en dag med kun core og cardio i form av kortintervaller). Dette er for f riktig mengde pause mellom velsene (kjrer mellom 4-5 velser pr. beinkt). Her kjrer jeg gjerne 4x4 (4reps x 4sett) med 72,5 kilo p kneby, og 85 kilo p marklft.

St p videre :)

Alts om noe er tung styrke er vel avhengig av hva 1RM, og etter alt jeg har lrt(ikke at jeg er noen ekspert) er 8 reps ganske bra. Hva med at dere i steden for sitte der si at hun har drlig teknikk kan gi henne(og andre) tips ti l forbedre seg!

Som jeg sa er tung styrke 1-4 reps av 95-97 prosent av 1RM. Skal man lfte 95-97 prosent av 1RM klarer man faktisk ikke lfte mer enn 4 reps! :-) Dette er ment som konstruktiv kritikk, og jeg er selv PT :-) 8 reps og ikke fler enn 3 sett er faktisk utholdenhet styrketreningjeg ga ogs tips om g innom Olympiatoppen sin hjemmeside, for der str velsene beskrevet i detalj (av profesjonelle - samarbeid mellom leger, fysioterapauter PT'er osv). Teknikken er faktisk det viktigste man kan lre, og selv som PT fr jeg hjelp av andre PT'er nr jeg skal lre inn nye bevegelser, eller bare m forbedre en teknikk:-) tro meg som har opplevd det - skader kommer ved drlig teknikk (spesielt korsryggen er utsatt ;-)) ha ellers videre enn flott dag!

Jeg ville anbefalt deg filme med ett kamera med innebygd bildestabilisator, det ville hjulpet mye p skjelvingen til personen som filmer.

Ellers, super video, gy se deg trene, hahah!

Kan du skrive ned akkurat hva og hvor nye du spiser hver dag?

Hvordan fr du s fin mage nr du ikke trener den?

Fr - etter bilde :D

Fr - etter bilde :D

Har du mulighet vise hvordan kroppen din var fr? hadde vrt fint hvis vi kan se hvordan magen og rumpen din var fr du begynte trene :) trenger motivasjon.. Og jeg tror ikke trening hjelper, lang i fra squats.

Skriv en ny kommentar