10 Grunner til å dumpe han!

Når man nettopp har begynt å date noen så er det alltid noen ting som gjør at man tenker “this is the one” eller “han her må dumpes!”. Det kan være at dere har helt like meninger om et tema, og det gjør at man blir skikkelig interessert i personen. Eller personen det kan være at personen skryter så mye av sin egen lønning, at man blir helt kvalm. Jeg tror vi alle har noen dealbreakers som gjør at en gutt blir helt uinteressant, uansett hvor kjekk eller hyggelig han er.

Personlig har jeg en del dealbreakers, og de skal jeg dele med dere nå! Fortell meg gjerne dine dealbreakers i kommentarfeltet. PS; Alle eksemplene er hentet fra tidligere erfaringer, å herregud.

Dårlig hygiene / Han barberer seg ikke
– Hvis en gutt lukter skikkelig svett, eller har fett hår, så blir jeg skikkelig kvalm. Er det så vanskelig å ta en dusj? Og mens man er i dusjen, så er det lov å slenge over med en barberhøvel. Dere gutter forventer jo at vi jenter skal være helt nybarberte. Men dere kommer gjerne med lange og svette hår under armene, som man gjerne får pisket klamt inntil skulderen når man holder rundt deg.. For ikke å snakke om hvor udelikat det er med en hel skog nedentil. Altså, hallo..!?

 

Han skryter av hva han tjener
– Det er en ting å snakke om hva man jobber med, eller diskutere økonomi når man har vært sammen en god stund. Men når han sitter på første date og skryter over hvor sjukt mye shpenn han tjener, så blir det litt vel much. Hvis man må bruker penger for å få en jente til å bli forelsket, har man enten en veldig liten en, eller så har man veldig dårlig selvtillit. Og de jentene som kun faller for pengene, er vel ikke akkurat noe keepers de heller.

 

Han bruker lang tid på å svare på meldinger.
– Hvis han alltid er superrask med å svare på meldinger fra andre, når du er med han, og han aldri svarer på dine meldinger, da er det noe som ikke er helt bra. Det er ok å bruke litt tid på å svare på meldinger hvis man er på jobb. Men hvis man gjør det til en vane å alltid svare sent på meldinger, er det nok fordi han følger et av de eldste (og dummeste) sjekketriksene i boka.

 

Joggis
– Å ha på seg joggebukse er noe som tilhører forhold der man har vært sammen en god stund, og man skal slappe av forran tven en fredagskveld. Det tilhører ikke på andre date når man kommer hjem til personen for å spise en middag.

 

Han vil bare feste
– Jeg har selv datet en gutt som alltid kun ville feste. Hver gang vi skulle finne på noe, måtte vi dra på fest. Vi fikk aldri være alene. Det ble så ille at kompisene hans sov over på sofaen hver gang jeg sov over hos han. Sånt fungerer når man er 18 og ikke vil ha noe seriøst, men når man er moden for noe mer, er sånt kjempe turn-off!

 

Han vil ikke bli eksklusiv
– Når man har datet en stund syns jeg at man skal bli eksklusive. Altså, man skal ikke date/rote/flørte med andre. Dette burde vel kanskje være en selvfølge? Vel, tydeligvis ikke for alle. Noen gutter nekter å gitt slipp på singellivet, selv om de gjerne takker ja til en “kjæreste” i ukedagene!

 

Han snakker nedlatende om andre
– Hvis han er “for god” til å handle på H&M fordi det er kun der arbeiderklassen kjøper klær, eller han slenger ut “å herregud for ei dundre” når er jente som er litt over middels stor går forbi, er han helt uinteressant for meg. Det er veldig bra å ha god selvtillit, men når den selvtilliten er bygget opp på å være nedlatende mot andre, da kan ha finne seg en annen jente!

 

Null ambisjoner
– Jeg syns det er veldig bra hvis en gutt har skikkelige ambisjoner for livet sitt, og at han faktisk vil bli noe. Når en gutt gir blanke i livet sitt, og bare tenker #yolo blir det litt for lite ambisiøst for min del!

 

Han snakker om ekser
– At han hele tiden drar opp hvor flink eksen var i senga, eller hvor flink hun var til å lage mat, er ikke akkurat veldig gøy å høre på. Hvis du er så glad i eksen din, kan du ikke være sammen med henne da?

 

Han maser om sex fra første date
– Hvis en gutt maser om sex fra første date, blir han helt uinteressant for meg. Det går vel ann å bli kjent først, eller hva? Og masing er ikke akkurat veldig turn-on heller!

 

 

– Hva er dine dealbreakers?

 

 

23 kommentarer
    1. Dette hørtes ikke ut som voksne gutter/menn, men heller en “ungdomsskoleromanse”. Mennesker i et voksent forhold snakker med hverandre om problemer oppstår. Om disse greiene over er en grunn til å gjøre det slutt, er begge parter rett og slett umodne.

    2. Ble kjent med en kjempe snill og hyggelig gutt i oktober i fjor. Han var kjempe gira og det virket som det kom til å bli noe mellom oss. Men etter hvert som tiden gikk, brukte han lenger tid på å svare meg og avlyste planene vi hadde lagt dager før. Prater ikke lengre med han, siden han sluttet å ta kontakt. Det kunne gå uker at vi ikke pratet, for det var alltid jeg som måtte starte en samtale. Jeg har ennå ikke kommet meg helt over han heller, og det er veldig slitsomt og tungt. Har du noen tips om hva jeg kan gjøre/tenke for å komme meg over han? Du gir meg så mye inspirasjon, Stina! Digger deg!!

    3. Det går ikke an å sette en fasit på når du skal dumpe han. Men selvsagt, er han et rævhål kan du antageligvis få tak i bedre, og det er tullete og bruke tid på en som ikke er verdt det 🙂

    4. mann folk i joggebukse e sexy 😉 mannfolk som e glatt barbert e som regel rævsleikera eller soss, og d kalles gutta 😉

    5. Det er jo noen gutter som har problemer med at de svetter helt utrolig mye og at det nesten alltid lukter av dem. Jeg synes vi jenter forlanger alt for mye av gutter.

    6. For meg er det ekkelt og veldig jentete hvis en gutt barberer seg under armene:p Hvem gjør det? Og hvilke jenter synes det er sexy? Jeg vil ha en mann.. Ikke at han skal gå rundt å lukte svette, men hår under armene og brystet er noe jeg finner sexy:)

    7. 1. Jeg vet ikke hva du ser på som “menn”, men i mine øyne skal menn lukte menn, de skal ha hår, ikke lukte ren såpe og ikke eie et hår på kroppen. Så hvordan du får det i det hele tatt inn som et punkt på hvorfor mannen bør dumes, syntes jeg bare synd i både deg og vedkommende du møter.
      2. Å være litt “yolo” er gull. Du lever faktisk kun en gang og det å kaste bort livet på kun jobb og rikdom som mål ligger man som 90 åring å angrer på, det kan jeg love deg.
      3. “Han bruker lang tid på å svare på sms” – så bra! Det vil si at han sitter ikke oppslukt av mobilen sin som jenter generelt gjør 24/7. Bra for HAN.
      4. “Joggi” – hvordan kan det i det hele tatt være et punkt?
      5. “Skryter av penger” – hvis han har gjort en god innsats å tjent penger, så hvorfor ikke skryte? – da har han jo nådd ambisjonene du mente var så viktige.

    8. At dere gidder og komme med negative kommentarer mot hva HUN syns er dealbrakers! Lær dere og skjønne at hun skriver hennes meninger. Noen liker hår pp gutter, andre ikke, noen liker classy men, andre slasker. Det er slik det er!

    9. Mener du at gutter skal barbere seg under armene???
      Du har vært utrolig uheldig på guttefronten ja! Kjente meg heldigvis ikke igjen i noe av det 🙂

    10. Syns menn skal få være menn, men selvfølgelig så går det jo ann å prøve og overholde en hvis standard og oppføre seg! Veldig enig i mye av det du sier, men kan likevel legge til to ting som gjør meg kvalm:
      – Gutter/menn som ikke har respekt for foreldrene sine/ eller dine, eller som generelt ikke setter pris på familie.
      – Når de alltid skal gjøre en stor deal ut av de betaler for daten eller at de bruker penger på deg. Hvis jeg må bruke halve kvelden på hvor snill du er som kjøpte blomter til meg, kan du heller la det være.

    11. Jeg liker heller ikke gutter som har masse hår under armene og nedentil.. Da jeg ble sammen med kjæresten min (som jeg er sammen med nå, vi har vært sammen i over 2 år) da hadde han en skog nedentil og lange hår under armene. Det er helt greit hvis man er singel, hehe.. Men jeg fikk heldigvis lov til å barbere han under armene og jeg sa til han at jeg ikke likte masse kjønnshår.. Jeg synes gutter skal ha hår, men det er lov å trimme håra litt 🙂

    12. Jeg synes det er så gøy å lese sånt 😀 tar ikke alt bokstavlig, men det kan gi en pekepinn på hvordan forholdet ligger an, eller utvikler seg 😀
      Personlig er dealbreakers for meg:
      – dersom han ikke tar meg alvorlig på visse temaer, men så snart noen andre sier noe om samme tema, da lyttet han
      – dersom han betaler for middag eller kino, og gjør meg oppmerksom på hvor snill han var, ved flere anledninger
      – rakker ned på meg foran venner
      – mangel på respekt til familien

    13. så jævli overfladisk, slå opp med noen pga demmes egen personlig klestil, come an stina! selvfølgelig vil man at typen ska se orntlig ut på date. men personlig så mener jeg at hvis han er en hyggelig kar, så skal det ikke bety så mye hva han har på seg.

    14. jeg er helt enig i at gutter ikke skal stinke svette, blir kvalm av den lukten. broren min stinker svette hele tiden :S gutter med parfyme er digg! og trenger ikke være glattbarbert, men trimmet og kontrollert!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg