Tren magen på kun 10 minutter!

Hvordan har helgen deres vært? For noen dager siden fikk jeg spørsmål av en leser, om jeg kunne vise noen mage øvelser, som man kunne gjøre hjemme. Det kan jeg selvfølgelig! I dette innlegget skal jeg vise dere tre mageøvelser, som man kan gjøre både hjemme og på gymmet, man trenger ikke noe utstyr, og hele økten tar kun ti minutter. 

– Øvelser nr 1. Strake benløft – 

Ligg på rygg med strake ben. Løft bena opp mot taket og senk rolig ned igjen. La bena gå opp igjen når de er ca 10 cm over gulvet. Bøy knærne hvis strake ben blir for tungt. Hvis du vil gjøre det ekstra tungt holder du bena i 10-20 sekunder i bunnposisjonen.

15 repetisjoner * 3 sett

– Øvelse nr 2. Planken –

Plasser albuene i gulvet og rett ut kroppen slik at den danner en rett linje. Knip rumpa og press albuene litt mot hverandre så du stabiliserer enda bedre. Unngå for mye svai i korsryggen.

45 sekunder * 3 sett

– Øvelser nr 3. Flutter kicks – 

I denne øvelsen velger du selv om du vil legge overkroppen helt ned på gulvet, eller lene deg på albuene slik jeg gjør. Kryss bena annenhver gang. Desto lavere du senker bena, desto hardere blir øvelsen. 

15 repetisjoner * 3 sett

15 kommentarer
    1. Hahah…..Fikk plutselig lyst til å legge meg ned på stueteppe og prøve, noe jeg forresten kommer til å gjøre nå:D

    2. Hei, kjempefin form og øvelser 🙂
      Jeg utdanner meg faktisk som personlig trener, og jeg er sikker på at du gjør øvelsene finere enn meg, haha!
      Et lite tips: Joggesko er unødvendig da man trener inne, det gjør faktisk de fleste øvelser vanskeligere! Da ser kanskje også folk at man ikke trenger dyrt treningstøy for å komme i form 🙂

    3. Hei, jeg må bare spør (veldig rart spørsmål), men bruker du avføringsmiddel elns for å holde magen i så god form? 😊 Forresten, så digger jeg bloggen din!!

    4. Prøvde meg på den øverste øvelsen men klarte såvidt 10 haha..
      Det strakk sykt.. Hva er grunnen til det?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg