DIY: Leppeskrubb

Nå er det virkelig på tide med en DIY-torsdag igjen! Er dere ikke enige? Flere av dere har sendt meg masse snaps og kommentarer, og sagt at dere har savnet DIY torsdagene mine. Grunnen til at jeg ikke har hatt det på en stund, er fordi jeg ikke har vært helt inspirert. Og for å komme opp med DIY prosjekter, må man jo være ganske inspirert! 

I går kom jeg over en genial idè på Pinterest. Nemlig leppeskrubb! Så i dag testet jeg den ut, og jeg sier bare WOW! Den var helt amazing for tørre og sprukne lepper! For å lage den trenger du kun to ingredienser, som du mest sannsynligvis allerede har i matskapet; Olivenolje og brunt sukker. Olivenoljen gir masse fuktighet og mykhet til leppene, og kornene i sukkeret skrubber vekk all den døde huden.

For å lage skrubben tok jeg 4 ts brunt sukker og 1,5 ts olivenolje oppi en skål opp rørte det sammen. Når alt var blitt en litt seig masse hadde jeg det oppi en krukke jeg kjøpte på Clas Ohlson tidligere i dag, for 25,- kr. Ta litt og litt av skrubben og skrubb leppene. PS: Det kan være smart å stå over en vask når du gjør dette, for det er lett å søle med sukkeret! 

Tips: Lag litt ekstra leppeskrubb og ha jentekveld med venninnene dine! Test ut leppeskrubben, legg en ansiktsmaske, spis god snacks, og kos dere ♥

 

13 kommentarer

Siste innlegg