Tips: Sunn frokost på 1-2-3!

I dag skal jeg gi dere et lite frokost tips! Denne retten har jeg fått helt dilla på den siste tiden, både fordi den er sunn, men også fordi den er så god! Most avokado på grovbrød! Det tar kjempe kort tid å lage, og er genialt til frokost. Den metter også ganske lenge, så det er veldig bra hvis man skal på skolen eller jobben.

Det jeg gjør er at jeg deler en avokado i to, og tar ut steinen. Bruker en kniv til å skjære avokadoen i små biter, mens den fortsatt er i skallet, og skviser den ut oppå en brødskive. Så bruker jeg en gaffel til å mose den oppå brødskiven, og avslutter med å skvise en kvart lime over hver brødskive. Brødet jeg bruker er dansk grovbrød, som jeg kjøper på Rema 1000. Ha gjerne et par jordbær og en halv apppelsin ved siden av, så får du i deg ekstra mye vitaminer! 

Håper det smaker ♥

8 kommentarer

Siste innlegg