Stina tester: Maskara

Å finne den perfekte maskara er veldig vanskelig. Noen maskaraer ser veldig bra ut på reklamene som går på tv, men da man tester de selv, er de ikke alltid like imponerende. For meg er det viktig at maskaraen gir både lengde og tykkelse på vippene. Også er det viktig at maskaraen heller ikke klumper seg, og at den legger seg jevnt over hele vippen. Jeg har nettopp testet ut tre forskjellige maskaraer, og her er resultatet!

 

– Artdeco, Angel Eyes Mascara – 

Denne gir fin lengde på vippene. Den etterlater en clean look, og er perfekt hvis man ønsker en er hverdagslig maskara. Stort pluss at den er tykkere innerst på kosten, sånn at man får lagt maskara helt i ytterkant av øyet.

 

– Urban Decay, Perversion – 

Denne er min absolutt favoritt! Den gir maksimal lengde og tykkelse, uten klumper! Den tar godt tak i alle vippene og sprer de godt, sånn at man får volum uten at det blir klumpete. Denne er perfekt til fest, men også hvis du vil være ekstra fin til hverdags!

 

– Loreal Paris, False Lash telescopic – 

Denne maskaraen skuffet. Den lover lengde så det skal se ut som om man har falske vipper, men den ga hverken lengde eller tykkelse. Den fordelte seg heller ikke jevnt. Det meste av maskaraen havnet innerst ved roten av vippene. Vippene føltes også veldig tørre etter at jeg hadde lagt den. 

Alle maskaraene er lagt med to lag, og er påført med samme teknikk for at det skal være lettest å sammenligne

Hvilken maskara er din must-have maskara?

37 kommentarer
    1. Jeg bruker L’oréal paris miss Manga Mega volume mascara og digger den! Jeg ble rett og slett litt påvirket av reklamen da den kom ut, siden jeg digger manga/anime! Den skuffet i forhold til reklamen(slik som alle mascaraer gjør), men den gir meg fyldige og lange vipper, noe jeg foretrekker! Jeg vurderte å prøve den nye Miss manga Punky sist gang jeg kjøpe meg ny mascara, men det ble så jeg gikk for den jeg allerede hadde prøvd. Kanskje neste gang? 😛

    2. den i midten så best ut og var kjempe fin på deg!
      Bruker en fra Max factor! Den gir masse volum og fyldige vipper:-)

    3. Jeg har kun den fra loreal av de du testet her, og ble veldig skuffet over den første gangen jeg brukte den selv. Fant ut at jeg måtte endre helt hvordan jeg påførte mascara for at den skulle se bra ut på. Føler børsten er veldig tungvint utforma :/

    4. Elsker slike innlegg! Nr. 2 så veldig bra ut på deg, og mine vipper ligner litt på dine, så denne er satt på ønskelista 🙂 synes det er vanskelig å finne mascara, men bruker for tiden all in one fra art deco som funker greit.

    5. Stina! Har spurt utallige ganger før, men fortsatt ikke fått noe svar. Er du og nooben sammen, eller holder dere på?

    6. Har prøvd mange, har den nye fra maybelinne nå.. den som er etterkommeren til den manga greia.. og hater den! Men en absolutt favoritt er Max Factors Masterpice mascara, den svikter aldri 😀

    7. Hvor kan man kjøpe Urban Decay Perversion maskaraen? Den så veldig god ut, så den ønsker jeg å prøve 🙂

    8. Jeg har lagt min tro på maskaraene fra GOSH, så det er de eneste jeg har bukt de siste 4 årene, helt til noen uker siden jeg kjøpte en fra N7.

    9. Så fint innlegg. Spennende og se kvaliteten fra de ulike mascara typene, på hvordan de legger seg på øyenvippene. Du har forresten utrolig vakkre øyne. 🙂

    10. Anbefaler Chanel sin Le Volum på det sterkeste!!!
      Jobber selv i parfymeri, og denne kan jeg ikke leve uten😁

    11. haha, jeg elsker faktisk den telescopic fra loreal 🙂 men så har jeg ikke prøvd så mye annet heller da 🙂

    12. Jeg liker veldig godt telescopic maskaraen til loreal. Men man må ta på og vente til det er tørt så ta på et lag til. Da blir det helt perfekt.

    13. Men jeg bruker den svarte kanskje det er litt forskjell på dem, fordi føler at den svarte nesten blir for vått. Det var derfor jeg nevnte det med å påføre i omganger. Eller så blir det liksom ikke bygget opp.

    14. Jeg bruker Forever Living mascaraene. Flawless by Sonya lengthening, og flawless by Sonya volume. Min erfaring er som oftest at en mascara kun gir en ting (om den lover volum og lengde blir det bare én av dem), derfor har jeg to slik at jeg får det som jeg vil 🙂

    15. Av de du testet her så likte jeg den første best ut ifra det jeg kan se på bildet. Har selv ingen must have mascara, men kjøper alltid en haug med forskjellige billig mascaraer i utlandet 🙂
      Vurderer å sette på vippeextensions, men er det verdt prisen? Her jeg bor i USA er det rundt 900-1000 kr for å sette på fullt sett.. Du har jo hatt det før, så lurte på om du føler at det er verdt den summen? Det er jo ganske mye penger for meg som går på videregående, men det er jo så utrolig lekkert!!
      Også lurer jeg på om det går an å fylle på vipper hver fjerde uke istedenfor 2. Uke som de anbefaler? Om jeg tar godt vare på vippene selvfølgelig?

    16. Jeg synes miss manga fra loeal er veldig bra!!
      Den siste du prøvde har jeg, og liker den ganske godt. Men den gir ikke noe volum eller noe sånt, men liker å ha den når jeg ikke vil ha så mye maskara på.
      ps: ELSKER BLOGGEN DIN!!

    17. Makeup mekka sin maskara er helt utrolig! Ikke minst billig men omg, den lover falske vipper effekt og det holder den absolutt!! Anbefaler den på det sterkeste, har du prøvd den? Jeg bestilte akkuart enda en! Jeg tror du kan få kjøpt 3 stk, for 100kr! Det er sykt! Rareste er at jeg oppdaget denne når jeg fikk den i et magasin, trodde det bare var noe tull ikke sant, det pleier ikke akkurat være så god kvalitet på ting man får i et magasin.. Den er utrolig god, gir maksimal lengde og volum!! Love it 😄

    18. Jeg er helt forelska i Miss Manga, men en venninne har en som heter noe med Doll eyes, tror jeg.. Det er nesten lik børste med den var enda bedre 😀 Så neste gang blir det nok Dukkeøyne 😀
      xoxo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg