Derfor bør du trene styrke!

Jeg får ofte spørsmål av dere, om hva som motiverer meg til å trene styrke. Hva er det som gjør at man drar på trening etter trening, og holder ut? For min del er det alle fordelene trening gir. Det gir meg så mye mer enn hva man skulle tro! For å motivere dere til å trene, vil jeg fortelle dere akkurat hvilke fordeler styrketrening har gitt meg.

♥ Jeg blir sterkere og får mer muskler, som gjør at hverdagen blir lettere.

♥ Det gir meg et avbrekk i hverdagen. Hvor jeg kun fokuseres på treningsøkten, og klarer å blokkere vekk alt annet.

♥ Fordøyelsen min blir bedre, og jeg blir ikke like oppblåst i magen.

♥ Jeg sover mye bedre, og det er lettere å ha en god døgnrytme.

♥ Fordi jeg trener produserer jeg mer endorfiner, som er kroppens egne lykkehormoner. Som gjør at jeg generelt er mye mer glad og fornøyd i hverdagen. 

♥ Treningen reduserer også risikoen for hjerte- og karsykdommer, ryggvondt og beinskjørhet.

♥ For meg som har ødelagt nakken min etter en bilulykke + mange år med stillesitting forran pc er trening ekstremt viktig, og jeg merker det fort i nakken hvis jeg hopper over treningen en uke. Etter at jeg startet med styrketrening regelmessig har nakken min blitt mye bedre.

♥ Trening motvirker depresjoner. (Les artikkel om det her )

♥ Jeg får mye mer overskudd og energi i hverdagen. 

♥ Jeg opplever ofte økt mestringsfølelse når jeg klarer å løfte tyngre vekter, eller klarer å løpe fortere. 

♥ Og sist men ikke minst, så har jeg fått en trent kropp som jeg er veldig fornøyd med. Husk at det er lov å være fornøyd når man har jobbet hardt for å få resultater. Hehe 😉

Trener du styrke?

25 kommentarer

Siste innlegg