Smoothie on the go’

I forrige uke fikk jeg en ny smoothieblender, fra Europris (obh nordica). Denne er jeg så fornøyd med! Fra før av har jeg en veldig stor blender, som ikke er så praktisk. Siden det blir mye oppvask og det er litt stress å måtte ta den ned fra toppen av kjøkkenskapet hver gang. Men denne blenderen er lekende lett! Man har alle ingrediensene i blenderkoppen, setter på toppen som har et kutteblad på seg, og setter den på toppen av maskinen. Smoothie på 2 minutter. Og det beste av alt? Koppen man blendet ingrediensene i, kan man bruke som smoothiekopp! Hvor genialt er ikke det? Det er jo så kjekt når man skal ha med seg smoothie på farta. Lag deg smoothie til frokost før skolen, og drikk den på vei til skolen. 
 
Siden jeg testet ut denne nye blenderen, tenkte jeg å gi dere en ny oppskrift på smoothie. I denne smoothien får man i seg masse vitaminer! Alle ingrediensene er billige forresten. Så denne er god for lommeboken også!
Du trenger:
– 1 neve frosne bringebær
– 1 neve frosne jordbær
– 1 appelsin
– 1 eple
– 2 ss mager kesam (jeg brukte mager siden den er rikere på proteiner)

Skrell og kutt opp appelsinen og eplet. Ha de frosne bærene i koppen først, deretter kesamen, og til slutt appelsinen og eplet.

Blend det sammen og du har et godt og sunt mellommåltid klart!

27 kommentarer

Siste innlegg