Slik skriver du treningslogg!

En av de viktigste tingene man gjør for å få progresjon i treningen sin er å skrive logg. Man trenger ikke noe fancy loggbok. Bruk gjerne en vanlig notatbok. Det viktigste er at du skriver opp hvordan hver eneste økt gikk. Det jeg pleier å skrive når jeg trener styrke er; øvelse, antall kilo, antall reps, antall runder/sett, når jeg trente (dato og klokkeslett), om jeg drakk kaffe/preworkout og hvis jeg føler for det slenger jeg på en kommentar om dagens form (trøtt, glad, trist, osv). 

Måten jeg skriver opp disse tingene kan du se enkelt på bildene under.

Selv om du ikke trener styrke kan det være smart å skrive logg. Før når jeg pleide å løpe skrev jeg alltid logg. Da skrev jeg hvor jeg hadde løpt, hvor langt jeg løp, hvor lang tid jeg brukte, dagsform, klokkeslett og dato. For å se om jeg løp raskere pleide jeg alltid å løpe samme runde (dersom jeg løp ute). Siden løyper kan være veldig forskjellig, på grunn av opp- og nedoverbakker. 

Håper du ble mer inspirert til å føre logg på treningen og fikk litt tips! Fortell meg gjerne om du fører logg på treningen allerede! 🙂

18 kommentarer

Siste innlegg