hits

Stram rumpe p 10 minutter!

I det siste har jeg ftt sprsml av dere, hvordan man kan trene rumpa hjemme. Personlig pleier jeg trene hele kroppen p gymmet, ved lfte vekter. Men det er flere geniale velser man kan gjre hjemme, uten noe utstyr. Disse velsene kommer garantert til stramme opp rumpa de! Gjr alle velsene 20 repetisjoner x 3 runder, s har du en fin hjemmekt, du kan gjre forran tv'en!

- Eselspark -

St p knr hender (p alle fire). Strekk ett ben av gangen opp bak kroppen, slik at helen og fotslen kommer s langt vekk fra gulvet som mulig. Fokuser p strekke baken.





- Strake benlft -

Ligg p rygg med strake ben. Lft bena opp mot taket og senk rolig ned igjen. La bena g opp igjen nr de er ca 10 cm over gulvet. By knrne hvis strake ben blir for tungt. Hvis du vil gjre det ekstra tungt holder du bena i 10-20 sekunder i bunnposisjonen.







- Kneby -

St med en skulderbreddes avstand p bena. Se rett frem og litt ned. Tenk at du skal sette deg p en stol som er litt bak deg. Press knrne utover og tenk at trne dine og knrne skal g i samme spor. G rolig og kontrollert p vei ned. G s dypt du klarer med riktig teknikk. Og g opp igjen.







Lykke til med treningen!

71 kommentarer

Syntes du har s villedende overskrifter.

det burde eg kansje prve :)

Hei:-) har du noen tips til hvordan joggesko man burde bruke nr man trener? :-)

Anonym: I hvilken verden er denne overskriften villendende?

chinlille: go fo it :-D

Kamilla: Det sprs hva du skal trene. Jeg bruker som regel sko som er s flate som overhodet mulig (minst mulig demping) nr jeg lfter vekter :-)

Hei❤️ jeg lurte p om du kunne gjre hause tour og room tour? 😃

Fyfaen du e fine!

Tightsen var skikkelig fin!

Villedende? Haha. Hvordan?

Takk for tipsene, men har du noen tis til hvordan jeg skal trene for kunne f like god balanse p begge bena. etter jeg har tatt 4-5 kneby merker jeg at hyrebeine strever veldig med rette seg ut jeg mister litt av balansen. Utrolig irriterende

Bruker du alltid det samme sengklrne? Fler du alltid har det samme ew

Hei, jeg syns det er veldig tungt komme inn i disse treningsvanene fordi jeg blir s fort sliten og resultatene kommer ikke fort nok..noen tips stina?

Emma: Kan prve f gjort det :-D

Gudrun Marie: Hmm, det hres ikke bra ut. Litt usikker p hva du kan gjre for f bedre balanse :/

Anonym: Nei, jeg bruker ikke alltid det samme sengesettet. Jeg har to forskjellige som jeg bytter p en gang i uken ca :-) S du kan ta det helt med ro med det ;-)

anonym: Ikke gi opp! Resultater kommer over tid, nr kostholdet ogs er p plass :-)

Lurte p om du kunne lage en video nr trener magen? Flotte tips forresten, elsker bloggen din;)

Noe jeg lrte av fysioterapeuten min er at man alltid skal se knrne sine nr man tar kneby, men mulig det var kun for forebygge senebetennelsen min, hehe.

bruker disse velsene selv :) gir kjempe resultat ;)

N har jeg ftt workoutlog boken fra Fitnessguru, som du anbefalte p en video n er jeg s motivert til trene at jeg ikke vil dra fra trenings senteret :P

Dette tror jeg at jeg faktisk m begynne med for f vekk bulemagen min ;) haha!

hvor mange ganger i uken? Eller hver dag?:) p kneble ska trne peke rett fram? Klarer ikke kjenne noe i rumpa, bare lrene...

wow da skifter du ofte

Du er s utrolig inspirerende dette skal jeg helt klart prve ut❤️❤️

Flott innlegg, virkelig noe jeg kommer til prve ut. Har du noen treningstips til f sterkere ankler? sliter med at jeg trkker over ganske mye. Jeg tenkte jeg ville fortelle deg at, det ikke er bra ha madrassen p gulvet, fordi det blir ikke noe luft under madrassen, og det kan gjre at du fr mugg. og det er ihvertfall ikke bra puste inn :)

Har du noen spotify lister med treningsmusikk dele med oss?:)

Fine velser. Ville bare si at nr det gjelder kneby, s ser jeg at enkelte blir litt svai i ryggen(innkludert meg selv), s kan vre lurt ha den litt i tankene nr man utfrer kneby. Fikk da tips av gymlreren at lurt ha blikket opp, noe som gjorde at jeg da fikk helt rett rygg :)

Har du noen treningslister p spotify du kan dele med oss?:)

skal trne peke rett fram? Jeg klarer ikke kjenne d i rumpa nr jeg tar kneby, bare i lrene ogs fr jeg vondt i knrne... Har du noen tips?:) utrolig fin tights forresten!

Malin Sofie Lkken

Malin Sofie Lkken

Hvor er tightsen fra? :-) mega fin!

kan man bli skada i knrne hvis man gjr kneby med feil teknikk? ps du harsykt fin kropp

Celina: Kan se om jeg fr gjort det :-)

fitgirl94: S gy hre :-D

sandrisas: Hehe, whoop whoop :-D

Emilie: Du bestemmer selv hvor ofte du vil gjre det :-)

Line: Takk :-D Have fun <3

Marte: Her er den listen jeg pleier bruke: http://open.spotify.com/user/stinamariebakken/playlist/4iEFoKEUZsKRbkSHoy2krl :-)

Malin Sofie Lkken: Den er fra Nike :-)

Kjempe bra innlegg :) kan du lage en blogg om lping og kondisjon? og kan man f slankere lr ved lping, jogging ?

Kjempebra tips :-)

Kan du legge ut noen velser om hvordan du fr strre rumpe ogs?

Thank you, SK2015 here i come :D

Hei kan du legge ut en video p youtube om hjerte sorg

?

Hvor fr du kjpt den rosa tightsen du har p deg? Elsker bloggen din! :D

Celine: Den kjpte jeg p XXL :-) Den er fra Nike!

Hei Stina! Idag prvde jeg en ny sunn dessert/snaks og den ble s utrolig god at jeg fikk lyst til dele den med deg og leserene dine hvis noen andre ogs leser dette :)

Jeg kuttet noen bananer i biter og puttet dem i fryseren til de ble helt frosne. Deretter puttet jeg alle bitene i en blender sammen med bittelitt vann og mikset til det ble en slags tykk pudding. Til slutt satte jeg "puddingen" tilbake i fryseren til den var frossen, og det fikk samme kosistens som iskrem (og samme smak!!) Utrolig godt og helt uten sukker!

Man kan ogs mikse andre ingredienser sammen med bananen for lage forskjellige smaker, for eksempel sjokolade proteinpulver, bringebr, peanutsmr.. ja alt mulig egentlig! Og jeg kan tenke meg at iskremen fr en fyldigere smak om man bruker melk istedenfor vann.

Hper dette hrtes ut som noe du har lyst til prve, og at du liker banan selvflgelig.. ellers tror jeg nok ikke du vil like oppskriften s godt ;)

Hadde jeg trent 10 min slik hadde ikke rumpa mi vrt slik P 10 min, men over flere dager med trening og 10 min dagelig i 1 mnd da ca. Tror de var det hu verste mente med villedende overskrifter. Du skriver jo "hvordan f stram rumpe P 10 min" hvorfor ikke "f stram rumpe med disse velsene" grett du e blogger og skal lokke folk inn.. Men overskriften e ikke "sann" men anyway fine velsetips..

Kan du lage dette i en video? Er litt lettere se om man gjr det riktig da, fler i alle fall ikke at jeg gjorde det riktig n :s

Hvor bor du?

hei jeg lurte p hvor du bor ;)

Do you have a habit of falling out of bed? 😊

Jeg prvde i 10 minutter og har fortsatt deigrv. Hva gjr jeg feil?

Ida: Tusen takk for tipset! Det m jeg prve ut :-D

mai: Aha, trodde de fleste skjnte at man mtte gjre det flere dager enn bare en dag. Men tydeligvis ikke alle som skjnner snt. Hahaha :-)

Alexandra: Har allerede vist noen av velsene i tidligere videoer, s bare sjekke ut mine tidligere treningsvideoer p youtube :-)

kasper: hemmelig, mr stalker :-)

Dan: Yes! How did you know? :O Nah, I don't. But I just haven't bothered to bring the rest of the bed to the place I live now. Haha :-)

Utrolig bra tips! Og hret ditt er elsk!! St p

Hei! :-)

Sover du p gulvet?!

Tren kneby, 10 repitisjoner med det meste du klarer.

Klarer du mer enn 10 reps mer vekt.

G s langt ned som du kan.

3 set med 10 reps 2 ganger i uken er perfekt

I have actually had my bed like that for the first few years away from my Dad's house.

Where are you going to hide when you get scared? A big dilemma! Do you have a closet?

Husk at i donkeykicks m du ha armene litt lenger bak og ikke vre s svai i ryggen. Benet du har nede skal vre i 90grader med overkroppen, samme gjelder armene :)

hahahahah! Du er bare best

ELSKER at du legger ut snne innlegg. Jeg sliter med litt store hofter/kjrlighetshndtak. Kan du hjelpe meg legge ut noe om dette, siden du trener p treningssenter kanskje du kan hjelpe leserne dine legge ut treningspogram i samarbeid med senteret du trener p. Tenker et program som kan kun brukes hjemme, med minimalt av utstyr :) hadde elska det! tenker flere hadde gjort det og

Takk for tips! Skal sette inn eselspark i treningen fremover n. :D

Hei, jeg skal ha egentrening p torsdag i gymmen. Har du noen tips til velser? :)

Du er s jwla fin Stina at du aner ikke ❤️ Flotte tips p bloggen din Kjempe glad i det du gjr fortsett snn ❤️💛

Elsker tipsene dine❤️ Eg er 12 r og eg trener 3-5 ganger i uka. Det er mange som seier at eg er litt for liten til trene!😑 Men eg synest ikke det😀 Det gir meg liksom ein energi som gjr meg kjempe glad 😊😘❤️ S eg elsker tipsene dine 💜 Forsett sn😉

Strake benlft er en magevelse og tar overhode ikke p rumpa! Og stram rumpe fr man overhode ikke p ti minutter, og i allefall ikke om man kun inkluderer de velsene du skriver om over. Det m mye mer belastning til for stramme opp rumpa, og tro meg, det er noe som krever lang tid og kontinuerlig jobbing for f til! Hjemmevelser som er knallgode som faktisk tar p rumpa, er bulgarske utfall, glute bridge (helst med strikk), hoftespark til siden, ettbeins glutebridge, for nevne noen. Just sayin:-)

Vikkilife.blogg.no

Vikkilife.blogg.no

Du er s fin!!!

Og takk for tipsene!!!

Skriv en ny kommentar