20 Ting du kan gjøre i helgen, gratis!

God helg ♥ Nå er endelig helgen her, og det betyr at man har hele helgen til å bruke til akkurat det man selv vil. Når helgen kommer har man lett for å gjøre de samme tingene som man gjorde sist helg. Derfor har jeg laget en liste med 20 ting du kan gjøre i helgen, som er helt gratis. 

 

♥ Ha et film maraton med venner – Inviter vennene dine hjem til deg og ha et filmmaraton.

♥ Ha en spadag hjemme – Ta et langt bad der du skrubber hele huden din godt, og avslutter med en god body lotion. Bruk gjerne en hårkur i håret, for ekstra pleie.

♥ Gå på seightseeing – Bor du i nærheten av en by? Dra på en seightseeing da vel! Det er morsomt å leke litt turist iblant. 

♥ Lei en bok eller film på biblioteket – Selv er jeg altfor dårlig til å bruke biblioteket. Fordi man glemmer at det er der, og at det er gratis. Lei noen bøker som omhandler et tema du liker, og fordyp deg i det i helgen.

♥ Organiser klesskapet – Bruk helgen til å endelig bli kvitt de gamle klærne, og rydde plass til de klærne du liker mest, og kanskje noen nye skatter?

♥ Arranger en bytte-klær fest med noen venninner. Ta med dere noen plagg dere ikke bruker lengre, og bytt med hverandre

♥ Fotografer lokale severdigheter. Kanskje har du noen fine ting i nærheten av der du bor, som du kan fotografere? 

♥ Se en solnedgang

♥ Gå på en skitur i skogen. Smør med deg en niste og spenn på deg skiene, ta gjerne med deg en venninne eller en date!

♥ Vask bilen din. Hvor lenge er det siden du har vasket bilen din? Antagelig trenger den en god vask! Tenk så mye deiligere det blir å sette seg inn i en ren bil når uken begynner igjen.

♥ Besøk venner eller familie

♥ Start et DIY prosjekt

♥ Skriv en bucket list – Skriv ned alle tingene du vil gjøre før du dør. Kanskje du får gjort noen av tingene allerede nå i helgen?

♥ Øv deg på nye makeup looks – Inspirasjon finner du massevis av på YouTube!

♥ Jobb med din to-do liste – Har du en lang list med ting du skulle gjort? Bruk helgen til å gjøre de.  

♥ Skriv et brev – Det er jo veldig gammeldags å skrive brev, og det er en kunst denne generasjonen ikke har lært. Men skriv gjerne et brev til deg selv, med hvordan du har det akkurat nå, og legg det i en tidskapsel.

♥ Hør på en podcast – På soundcloud finner du tusenvis av podcaster. Personlig elsker jeg Shane Dawson sine podcaster, og hører alltid på de!

♥ Organiser sminken din – Gå igjennom all sminken din og kast den sminken som har blitt for gammel og vask sminkekostene. Organiser sminken din sånn at alle skygger ligger i en boks, osv. 

♥ Lag et nytt brett på Pinterest. Den siste uken har jeg fått helt dilla på pinterest, og jeg må sjekke etter nye idèer hele tiden. Lag gjerne et eget brett med ting som du blir inspirert av!

♥ Organiser gamle bilder inn i album – Har du mange gamle bilder som ligger rundt? Organiser de i album nå!

 

Hva skal du i helgen?

39 kommentarer
    1. Åhh, likte dette innlegget kjempe godt! Du er så kreativ og flink på bloggen din! Tusen takk for kjempe gode tips 🙂 Jeg har lett for å kjede meg litt i helgene om det ikke skjer noe, så disse tipsene kommer nok supert til bruk! Plutselig ser jeg at jeg har mye å gjøre i helgen hehe 🙂 Tror jeg skal begynne å rydde i klesskapet mitt nå, det trengs!
      Jeg beundrer deg, og du er en kjempe flink blogger! Noen ganger når jeg har lite blogglyst eller ikke vet hva jeg skal skrive om, så titter jeg innom bloggen din og plutselig får jeg mange gode, nye ideer 🙂
      Du er en stor inspirasjon, stor klem fra meg<3

    2. Takk for flotte tips! Ha en fin helg! Gratulerer med pris forresten, utrolig gøy å se deg på tv! 🙂

    3. Åh, tusen takk for alle de tipsene, ante ikke hva jeg skulle gjøre til helgen som ikke koster penger!

    4. Digget dette innlegget – har sendt deg melding på face 🙂 Jeg lurte på om det var greit at jeg skrev et lignende innlegg, men jeg skal selvsagt finne mine egne helgetips 🙂 ?
      Hilsen
      Tinealice.blogg.no

    5. Det var et bra innlegg! Men jeg syntest det var litt feil å skrive at disse tingene er gratis. Feks må du ha penger til diverse spagreier for å ha spa, penger til innkjøp som trengs ved diy, skiutstyr til å gå på ski, penger til transport ved byseighseeing eller besøk på biblioteket og ofte snop ved filmaratonner. Til og med skriveutstyr og ark koster! Haha 🙂 men det var jo også noen gode tips dette! 🙂

    6. såå mangen brae tips <3
      Hva heter du på pinterest?
      Elsker bare pintrest, så mangen brae tips og inspirasjon<3

    7. Gode råd, men nesten alt her koster penger. Skal man besøke familien må man ta buss eller kjøre bil, det koster penger. Skal man ta spa så må man jo ha produktene til det. Om man bare skal lese en bok f.eks og tenne lys så koster dette penger også for lysene er jo ikke gratis 🙂 så blir jo litt feil og si at alt dette er gratis når nesten alt man gjør koster penger. Koster jo penger og lage album med bilder også da man må skrive ut bildene og det koster også penger. Synd at verden er sånn! Men å gå tur osv koster jo ingenting så det er jo et fint gratis-tips!😃

    8. Mest sansynelig skal jeg føde i helgen. Om den lille prinsessen i magen er gira på og komme ut. Hadde termin den 16 februar Så er allerede på overtid.

    9. Åååh, mange gode tips! Flinka <3 Sightseeing i egen by er morsomt - ble en del severdigheter da jeg hadde besøk av vennene mine forrige helg 😀

    10. Det handler vel ikke om at Mia er kverulant.. Det er realiteten at nesten alt du har nevnt i dette innlegget koster penger. Det er ikke alle som har disse tingene, da må det kjøpes for at man skal kunne gjøre disse tingene. Men når det er sagt, vil jeg si at det var mange gode tips. 🙂 god helg videre.

    11. Som Linda sier, handler ikke om at jeg er kverulant.. Var mange gode tips som sikkert mange kan gjøre, men om man allerede har tingene i hus til og gjøre det så er det jo fortsatt ikke gratis for det har jo kostet penger 🙂 mesteparten av denne listen er jo noe som koster penger, derfor blir det også feil og si at det er gratis 🙂 ser mange her som syns det er gode tips, ja.. Men du må jo også tåle at andre ser annerledes på det og kanskje ikke har “råd” til dine “gratise” tips 🙂 jeg vet iallfall at nesten det eneste som ikke koster penger her i verden er og gå en tur eller trene f.eka for da bruker man kun seg selv og ikke diverse produkter/leie film osv. Nesten alt koster penger og det er synd verden er sånn, thats my point!👌

    12. Mia, mange jenter har allerede hud-skrubb og lotion hjemme, så de trenger ikke bruke penger akkurat DENNE helgen. det teller ikke at du har kjøpt tingene for 5 måneder siden å betalte de da, fordi du slapp å bruke pengene dine denne her helgen. Og hvis du sier JO, så da er du kverulant.
      Syns dette var en veldig fint innlegg og blir irritert på at du klarer å finne noe negativt om det. Javel, så du betalte 50 kr for en pakke med stearinlys for 3 måneder siden. Betyr ikke at du bruker pengene dine hver gang du brenner et lys, for pengene betalte du for 3 mnd siden og de er vekke. Og man kan GÅ på sightseeing, hun skrev ingen vei at du skulle kjøre buss rundtom i byen! Og ja man skal vel ha snop til en filmkveld, men det går vel inn under matbudsjettet, som man uansett skal bruke penger på. Trodde du at du skulle sulte hele helgen?
      Jeg har hatt jobbhelg, og har fri i morgen, så da skal jeg faktisk gjøre noen av disse tingene 🙂

    13. greit at mange allerede har det hjemme, men det har fortsatt kostet penger og da er det heller ikke gratis 😉 da kan man heller formulere seg annerledes. Jeg har aldri sagt at hun har sagt man skal ta buss eller at sightseeing koster penger så Get your facts straight! Jeg sa at dette er omtrent det eneste som er gratis i verden 😉 er ikke alle som har godteri under matbudsjettet sitt heller. Jeg har selvfølgelig råd til og gjøre alle disse tingene og gjør mye av de ganske ofte i helgene, men det betyr ikke at alle andre har det! Verden er full av fattigdom og alle har derimot ikke råd til og legge inn godis under matbudsjettet eller spa produkter inn i bruksbudsjett og derimot er ikke disse tipsene for de gratis fordi de hele tiden må tenke på det de bruker. Det at du sier at det er gratis fordi pengene allerede er vekk er jo helt absurd for hvis man tenker sånn på alt så klarer man ikke spare eller ha en økonomisk fornuft. Er en grunn til at jeg klarer og spare fordi jeg går ikke i butikken og kjøper dyre spaprodukter og sier “disse skal jeg spare i 3 Mnd fordi da er pengene vekk og da er det gratis!” Det blir for dumt. Ingenting man kjøper er gratis uansett hva og nesten alt nevnt i dette innlegget må man ut med penger for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg