Ukens spørsmål #56

Hvordan klarer du å motivere deg til trening? Har det hjulpet i hverdagen, liksom har bedre kondis å sånn?
– Jeg blir motivert av mange forskjellige ting. Men det som motiverer meg mest er den følelsen man får når man trener. Jeg går inn i min egen sone, hvor alt av bekymringer, mas og stress blir borte. Alt fokuset ligger på treningen og man får fri fra hele verden. Det er også veldig viktig for meg å ha motiverende musikk på ørene når jeg trener. Når jeg skal løfte tunge vekter på gymmet pleier jeg å høre på skikkelig bad-ass musikk som får meg skikkelig gira. Styrketreningen har også gjort sånn at kroppen min er mye sterkere og jeg har fått mer muskler. Så det er en veldig god side ved det!

 

Hvor ofte trener du?
– Jeg trener styrketrening tre ganger i uken. Som regel mandag, onsdag og fredag. På vinteren liker jeg å gå på ski, så da blir det gjerne en kondisjonsøkt en gang iblant. På sommeren er jeg glad i å løpe ute, så da trener jeg kondisjon på den måten.

Har du billappen? Har du bil?
– Det har jeg! Jeg fikk bil lappen da jeg var 18 og et halvt år. Jeg har aldri hatt min egen bil, siden jeg har hatt en super snill mamma som har latt meg låne hennes bil. Sånn at jeg slapp å betale bensin, forsikring, veiavgift og alle utgiftene som kommer når man har bil. Tihi *bortskjemt*. Men det var veldig greit å slippe å ha de utgiftene da jeg gikk på skole og ikke fikk jobbet så mye ved siden av. Nå bor jeg jo i Oslo og har bodd her i snart et halvt år, og her trenger man virkelig ikke bil. Så nei, jeg har ikke bil. Har heller ikke tenkt til å kjøpe det så lenge jeg bor i byen.
 

Har du noen gang vurdert å flytte til Nord-Norge?
– Nope. Tror ikke det hadde vært noe for meg. Har hørt litt rykter om at det er veldig kaldt der, så det hadde virkelig ikke passet for meg. I tilegg er jeg en skikkelig by-jente, så jeg trives ekstremt godt her i hovedstaden. 

 

Ha spiser du for å få i deg nok proteiner, for at håret skal vokse fortere?
– Som mange av dere kanskje har fått med dere, så har håret mitt vokst veldig mye de siste 2-3 månedene. Det er fordi jeg har blitt veldig flink til å få i meg nok proteiner. Både håret og neglene mine vokser mye fortere nå. De er jo bygd opp av proteiner, så det er jo ikke så rart at de vokser fortere nå som jeg faktisk spiser riktig. Jeg spiser ekstremt mye kylling. Det er billig og enkelt å lage, og man kan variere matrettene veldig når man lager det med kylling. Jeg pleier som regel å spise 2 kylling fileter hver dag. Så det er hoved proteinkilden min. Men jeg spiser også andre ting som inneholder proteiner, og på de dagene jeg ikke får i meg nok proteiner igjennom kosten drikker jeg en proteinshake. Hvis du ønsker å lese litt mer om gode proteinkilder har jeg laget et innlegg du kan lese HER.


(på bildet til venstre ser dere hvor langt mitt eget hår er)

Trener du hjemme eller på treningsstudio? 
– Når jeg trener styrke trener jeg kun på gymmet. Det er fordi at jeg trenger manualer og vektstenger til å gjøre flere av øvelsene i styrkeprogrammet mitt. Jeg syns også det er lettere å konsentrere seg ordentlig om treningen hvis man er på studio. For da blir man ikke distrahert av alt annet. 


Har du noen gang vurdert veganer/vegetarianer-livsstil?
– Nei. Jeg er altfor glad i kjøtt til at det hadde fungert for meg også. Kostholdet hadde også blitt veldig mye vanskeligere å holde riktig. Jeg har veldig stort fokus på å få i meg nok proteiner, og hvis man er vegeterianer må man planlegge måltidene mye nøyere for å få i seg nok proteiner. 


Kan du legge ut et matprogram? Eller hva du bruker å spise på en dag?
– Jeg spiser veldig forskjellig fra dag til dag, og følger ingen bestemt plan. Det som jeg gjør, er at jeg fokuserer mye på å få i meg proteiner, også kommer fettet og kabohydratene av seg selv. Igjennom grovt brød, melk, ost, ris, pasta, osv. Har lagt ut en del sunne oppskrifter under kategorien “Mat og kosthold”, så du kan gjerne hente litt inspirasjon derfra!

Hvordan er forholdet ditt med de du bor med i kollektivet? Du skriver ikke at du er med dem noe særlig, så jeg bare lurer.
– Det er veldig bra! Jeg har vært veldig heldig med de jeg bor med, for de er veldig snille og chill å bo med. Grunnen til at jeg ikke blogger om dem er mest fordi vi kun er med hverandre hjemme, og da sitter vi som regel i hver vår kosedress og slapper av. Haha!  

 
Hva heter du på snapchat?
– Der heter jeg stinablogg. Bare å legge meg til og sende en liten hilsen 🙂
 
 
Hvis du har et barn og du ikke har mulighet for og trene. Kan du komme meg tips til vi som er mødre og ikke har tid til å gå på et treningssenter?
– Nå kommer det veldig ann på hvor gammelt barnet er. Men hvis du har en baby kan du gjerne gå på trilletur med den lille og gå/jogge. Det er veldig god trening og dere begge får mye frisk luft. Hvis du vil trene styrke kan du prøve å skvise inn en liten økt mens barnet sover. Jeg har laget flere treningsvideoer der jeg viser enkle øvelser du kan gjøre hjemme. Se videoene HER. Hvis du har litt eldre barn kan du godt ta de med ut på skitur nå som det er vinter. Det er så mange muligheter, man må bare være litt flink til å planlegge og være kreativ! 
Noe du lurer på til neste ukens spørsmål?
21 kommentarer
    1. Hei! Det er nok ikke slik at man på passe på nøyere når man er vegetarianer. Linser, bønner, mandler, nøtter, korn, erter og soyaprodukter inneholder like mye eller ofte mer proteiner enn kjøtt. Det er også slik at det finnes soyaprodukter som er identiske som kjøtt, og er helt vegetabilske! Kjøttdeig, pølser, hamburger, bacon, kyllingfilet med mer – finnes i soya og smaker helt likt! Ville bare tipse om det 🙂 er jo også sånn at kylling i norge lever under svært dårlige forhold der de kun lever i 28 dager (!!), blir slaktet på en voldsom smertefull måte og aldri har noen frihet. Til og med økologisk høns har ikke alltid god dyrevelferd! Sier ikke at alle må bli vegetarianere, men tenkte bare å tipse om det slik at flere kanskje kan velge dyrevennlig eller vegetarisk mat av og til. Jeg elsker forresten bloggen din, du tar knallgode bilder og har mye bra inspirasjon! Stå på videre 🙂

    2. Til personnel som spurte on trening med barn har jeg et lite tips. Dra i svømmehallen! 😉 moren min pleide alltid å gjøre dette med søsteren min og meg da vi var yngre, og vi hadde det jævla gøy i tillegg til at mamma fikk trent med å svømme frem å tilbake i bassenget! Og det er jo bra for barna å bære i aktivitet også.

    3. Hvor kan man kjøpe proteinshake og hvem smaker godt og hva koster det? Kan du komme med et eksempel på en bra og proteinrik middag ? Hadde blitt glad for svar ❤️

    4. jeg lurte på om du bruker eller har brukt noen falske negler, neglene dine er så fine så jeg lurer om de er ekte eller falske.

    5. Kunne du tatt utfordringen om du ble utfordret å gå uten extentions i 1 måned?
      Har du tips til å minske antall kviser på ryggen og i nakken?
      Er det feil å veie 66 kg som 1.60 høy med lite muskler?

    6. Å være vegetarianer er ikke noe problem! 🙂 Jeg har vært det i tre år nå og det er ingen forskjell, bortsett fra at jeg bruker annet enn kjøtt 🙂 Som Nadya sier, så er det masse annet som bønner og linser osv 😀 Det er ikke sånn at det er umulig å oppdrive, masse god veggismat er å få på de fleste dagligvarebutikker 😀

    7. Hei, jeg er ei jente på 16 år. Har blitt med på 30dagerutensukker og har holdt meg fram til nå. Jeg er invitert på fest i helgen og lurer på om det er greit at jeg drikker alkohol? Ser du fortsatt drar ut og drikker selvom det er mye sukker i de forskjellige alkoholdrikkene.

    8. Hei!
      Er veldig stor fan av bloggen din, men jeg lurte på en ting:
      Når du sier at du er en byjente noe jeg mener er en veldig dårlig grunn om du skal vurdere å flytte til Nord Norge. Ja det KAN være veldig kaldt her (Jeg bor i Nord-Norge) men altså! Kjenner jeg blir lett irritert når jeg hører slikt fordi vet du hvor mange byer det er her oppe eller? Her har du virkelig grunn til å bo i forhold til Oslo. Ja jeg liker Oslo jeg å men når du skriver som om det bor IDIOTER i Nord Norge så tar du helt feil.
      Det var ikke ment å bli tatt på en frekk måte om det føles slik!
      Jeg er ekstremt stor fan av deg! Du har faktisk hjulpet meg ut av ANOREKSI om du ikke visste det! Bloggen din er helt fantastisk å det tror jeg du å er.
      Er superstor fan av deg men jeg ble litt irritert når jeg leste det om N-N

    9. Før brukte du bukser fra wow, hvilken størrelse? Jeg har veldig lange og tynne ben, så derfor er det vanskeli å finne bukser som er “slimme” hele veien. Har du noen tips til bra bokser som ikke er så dyre???

    10. Hei! jeg har et spm om hvordan du legger inn de forskjellige kategoriene på bloggen, som for eks. Antrekk, musikk, hverdag osv. Altså hvordan du får opp den listen med forskjellige kategorier når man holder over kategorier på bloggen din 🙂

    11. Haha, “hørt rykter om at det er kaldt i nord Norge” ja litt av et rykte, lure på kem som går rundt å sprer sånne grusomme rykta :Sss

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg