Mine 10 beste skjønnhetstips

Nå er snart helgen her! Jeg har masse spennende på planen denne helgen, og jeg kan nesten ikke vente med å starte. Men før helgen starter, vil jeg fortelle dere om mine beste skjønnhetstips. En del av de er kanskje ting dere har lest på bloggen før, men det er virkelig ikke uten grunn. Disse 10 punktene følger jeg nesten slavisk selv, og de fungerer virkelig! Del gjerne dine skjønnhetstips i kommentarfeltet! 🙂 

♥ Jeg kurer alltid håret mitt 1-2 ganger i uken. Det gjør at håret mitt blir sterkt og glansfullt.

♥ Jeg skrubber alltid kroppen og ansiktet mitt 2 ganger i uken. Gjerne samtidig som jeg kurer håret mitt. Når jeg skrubber huden min gjør det at jeg får vekk døde hudceller, og huden min får en frisk glød. I ansiktet er det ekstra viktig å skrubbe sånn at de døde hudcellene ikke tetter igjen porene, som kan resultere i at man får kviser.

♥  Jeg sover alltid 8 timer hver natt. Det er utrolig viktig for meg. Søvn motvirker stress (man kan få kviser av for mye stress), mørke ringer under øynene, og det gjør også at man restituerer raskere (viktig hvis man trener). 

♥ Jeg vasker alltid alle sminkekostene mine minst 1 gang i uken. Tenk så mye bakterier man får i ansiktet hvis man ikke vasker kostene sine. Æsj! Derfor er jeg veldig nøye med å vaske pudderkostene minst 1 gang i uken og foundation kosten 1-2 ganger i uken. Se video HER for å se hvordan jeg vasker mine koster. 

♥ Jeg er kjempe nøye med å alltid rense huden min morgen og kveld. Det er utrolig viktig så man får vekk sminke og annet skitt. Veldig viktig å bruke en god fuktighetskrem sånn at huden får masse næring og fuktighet. Les mer om min hudpleierutine HER.

♥ På vinteren får jeg alltid veldig tørr hud pga at det er så mye temperaturforskjell fra man er inne til ute. Så derfor er jeg veldig nøye med å bruke en god bodylotion. Jeg pleier ikke å bruke hver dag. Men ca 3-5 ganger i uken.

♥ Jeg er veldig nøye med å spise masse proteiner (minst 1,5 g per kg kroppsvekt). Proteiner er ikke bare viktig for å bygge muskler, men det styrker også negler og hår. 

♥ Jeg vet ikke helt hvor skjønnhetstips dette blir. Men èn ting som er veldig viktig for meg er å trene. Det gir huden min en utrolig fin glød, og jeg har fått mye renere og bedre hud etter at jeg startet å trene. Det er nok også litt pga. at jeg har blitt bedre med kostholdet også. 

♥ Èn ting som er så utrolig viktig uansett om du er gutt eller jente så er det å ha hvite tenner. Gule og misfargede tenner ser så ekkelt og lite innbydende ut. Røyk, snus, brus og kaffe er virkelig de tre ting som gjør at man får gule tenner. Når jeg ser tilbake på gamle bilder av meg selv fra noen år tilbake gremmes jeg. For jeg hadde virkelig gule tenner. Usj! Heldigvis har jeg blitt veldig flink til å holde tennene mine hvite. Jeg bruker smilelab (affiliatelink) tannbleking ca hver 6. måned, også bruker jeg pepsodent tannkrem til vanlig. Det gjør virkelig susen!

♥ Jeg prøver å ha minst en dag i uken som jeg går helt uten sminke. Da får huden min virkelig pustet, og det får “reparert” skader som huden min har fått, for eksempel kviser. 

 

Har du noen gode skjønnhetstips du vil dele? ♥

20 kommentarer

Siste innlegg