Dette kan du glede deg over i juletiden!

Nå er vi endelig i desember! Jeg syns det er så koselig at julen nærmer seg med stormskritt. Nå kan man endelig gå inn i julemodus, og sveve litt på et sky laget av pepperkaker og julepynt. Det er så godt at det er en måned med masse festligheter og ting å kose seg med, midt inne i denne mørke årstiden. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men når høsten kommer så får jeg alltid litt høstdepresjon. Hvor alt blir kjempe tungt og dritt. Men når julelysene blir hengt opp i gatene, butikkvinduene blir pyntet med juledekorasjoner, og “jul i blåfjell” kommer på tv’en, blir jeg så mye lettere til sinns og da er det plutselig bare koselig at det er mørkt ute!

Denne desembermåneden har jeg lyst til å nyte til det fulleste. Derfor har jeg laget en liten liste med ting man kan gjøre i juletiden. Med mange små hverdagsgleder, og noen større gleder. Kanskje du finner et par ting på listen du også vil gjøre?

♥ Se på julefilmer. Mine favoritter er tre nøtter til askepott, mikkes jul, bad santa, polarekspressen og the santa claus.

♥ Drikke gløgg

♥ Stå på ski, slalom, akebrett eller snowboard

♥ Dra på julebord med jobb / juleball med skole

♥ Handle julegaver til venner og familie

♥ Pynte hjemme med juledekorasjoner

♥ Bake pepperkaker

♥ Høre på julesanger. Mine favoritter er; bjelleklang, på låven sitter nissen, it’s beginning to look a lot like christmas, last christmas, all I want for christmas, driving home for christmas og o holy night.

♥ Drikke varm kakao, mens det er kaldt ute

♥ Kjøpe julekjole og nyttårskjole

♥ Donere julegaver til frelsesarmeen, fattighuset, eller andre veldedigheter

♥ Gå på julemarked

♥ Skriv takkekort til venner, familie eller kollegaer som har vært ekstra snille og støttende den siste tiden.

♥ Dra på hyttetur på fjellet

♥ Gå en tur og se på alle julelysene i byen eller i nabolaget. Kanskje har naboen pyntet ekstra til jul i år?

♥ Dra på julekonsert

♥ Spis masse julegrøt. Husk mandel i grøten, og marsipangris til vinneren.

 

Har du noen ting du liker å gjøre i juletiden, som ikke står på listen?

17 kommentarer
    1. Det er “Jul på månetoppen” som vises på tv 😀 Synes det er sååå koselig å se på, selv om jeg er blitt litt for “gammel” for det haha. Men den bringer opp så mange gode minner fra barndommen! Kan alle sangene fortsatt haha! 🙂

    2. Faktisk har jeg allerede gjort en del ting fra listen hehe! Pakket inn julegaver til klassekameratene idag, og nå ser jeg på jul i blåfjell episode 1 på nettet imens jeg drikker en varm kakao og spiser grøt. 🙂 Elsker jul!
      Det jeg liker best er juleballet som er om 11 dager. Og siden jeg går i tiende i år skal min klasse arrangere det! Siden jeg er ett ”planleggings” menneske så har jeg planlagt nesten hele ferdig. Mangler bare å få kjolen min i posten som jeg har bestillt!
      Det neste høydepunktet blir vel julaften, når jeg ser reaksjonen til mine foreldre når dei åpner gaven sin. Jeg har nemlig kjøpt dei ett gavekort på en peppes pizza restaurant for en middag for 2 ♥ Tror dei får godt av å få litt fri fra oss barn og hverdagsstresset, hehe!
      Ellers så har jeg faktisk bursdag 1.juledag så det gleder jeg meg veldig til! Da kommer nemlig besteveninnen min hjem (ho flyttet over 100km vekk fra meg i sommer) for å feire litt med meg :))
      Så juletiden i år blir helt fantastisk! Gleder meg. Stå på med bloggingen din!!! ♥
      Hilsen en fast leser ♥

    3. Jeg elsker jul, og alt som har med jul å gjøre. Til og med stresset. I år har jeg faktisk klart å holde meg, og ikke tatt frem noe pynt før i dag. He he. Men i dag ble det litt da. Gløggen er inntatt, og vi hadde en utrolig koselig familiekveld med Barne TV alle sammen i kveld. Håper alle Desemberdagene blir like fantastiske.

    4. Hei! Kunne du sjekket Facebook? Har sendt deg en melding der, og hadde vært glad om du svarte! 🙂 elsker bloggen din!

    5. Åhh, det er så deilig at julen snart er her <3 Jeg gleder meg sånn til å spise julegodt og julemat til jeg sprekker, hihi 😉
      Du er jo så flink til å spre juleglede her inne, kjenner at jeg gleder meg enda mer nå etter å ha lest dette!
      Ha en flott dag kjære deg, klem fra Australia 🙂

    6. Jeg skal på julekonsert på søndagen som kommer med kjæresten 🙂 Er det noe man får julestemning av, så er det det! 😀

    7. Jeg er så glad jeg kan høre på julelisten min igjen, jeg! Ekstra glad for å høre “se så glad nissen er” hahaha…. litt flaut å innrømme, det er jo en grisesang 😛 men den er så fengende! og så ELSKER jeg julelys og -pynt!

    8. Ja, det er den beste tiden <3 Gleder meg masse! Ja, det blir litt annerledes å feire den her ... det blir nok en del strandliv og joggeturer ved stranden, hehe 🙂 Hadde mye heller ville vært hjemme altså, men det er jo så langt og dyrt å reise så vi kommer hjem til sommeren istedet 🙂 Vi har kjøpt inn masse Norsk mat og godteri fra sjømannskirken her i Sydney da så vi får en smak av Norsk jul <3
      Håper du får en fin dag kjære deg, du inspirerer med bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg