Sunn lunsj: Røkelaks i wrap

I dag lagde jeg meg en veldig god lunsj! Den er litt inspirert av lunsjen jeg pleide å spise når jeg var på surfecamp i Portugal. Røkelaks i wrap med grønnsaker er kjempe godt! Det er lett og raskt å lage, og man kan ha den med i nistepakken og spise den til lunsj. I denne oppskriften er det masse proteiner, sunt fett, omega 3 og andre viktige næringsstoffer som kroppen din trenger. 

Dette trenger du:

(til 1 porsjon)

♥ Lomper. (Jeg brukte langlomper siden det er mest proteiner i de)

♥ Røkelaks

♥ Hjertesalat

♥ 1/2 avocado

♥ 1/4 mango

♥ 1 ss mager kesam

– Begynn med å smøre en spiseskje mager kesam i en tykk stripe på lompen. 

– Skyll og vask hjertesalaten og riv et par blader og legg på lompen. Jeg bruker hjertesalat fordi den er søt på smak, og er ikke så besk som andre salater fort kan være.

– Skjær avocadoen i skiver og legg den over salaten.

– Skrell mangoen og skjær den opp i små terninger som du legger over avocadoen. 

– Legg til slutt på et par skiver røkelaks. 

– Server gjerne med isvann med et par skiver lime oppi.

Håper det smaker!

 

28 kommentarer

Siste innlegg