hits

Mine beste tips for treningsmotivasjon!

I perioder kan det vre vanskelig holde treningsmotivasjonen oppe. Kanskje frister det mer ligge rett ut i sola, enn ta seg en lpetur eller dra p gymmet. Kanskje har man aldri ftt startet ordentlig p treningen, og man aner ikke hvor man skal starte. Uansett hva din situasjon er, kan disse tipsene hjelpe deg!

Frst og fremst: Hvorfor br man trene?

♥ Man fr en strammere og sterkere kropp.

♥ Selvtilliten ker fordi kroppen ser bedre ut, og man fr en fantastisk mestringsflelse nr man ser hva sin egen kropp kan oppn.

♥ Det er ogs mange helsefordeler ved trene: Man fr mer energi, bedre kondisjon (hvis man trener kondisjonstrening), man blir mer produktiv og tenker kjappere, man blir bedre rustet til hverdagens stress, mas og frustrasjoner, kt livskvalitet, redusert angst og depresjoner og sist men ikke minst; man blir glad av trene siden trening skiller ut endorfiner i hjernen som gir deg en lykkerus.

Fantastiske grunner eller hva? Jeg blir super motivert bare av tenke p disse grunnene!



Men hvordan fr man det til bli en del av hverdagen?

♥ Eksperimenter!
Det er kjempe viktig trene noe som man liker. Da blir det mye lettere komme seg p trening, og man gleder seg istedenfor grue seg. Hvis treningssenteret du trener p har saltimer anbefaler jeg deg melde deg p de. Selv om styrketrening ikke er noe for deg, kan jo Zumba eller Body pump vre det! Jeg elsker lpe ute i marka med hunder og trene styrke hjemme.

♥ Sett av tid
Sett opp en treningsplan hver sndag. Skriv nr du skal trene, hvor og hva. Disse ktene er viktige for deg, s gjr de hellige! Husk at man skal ha kroppen og helsen sin resten av livet, og da er det viktig sette den frst!

♥ Lag en musikkliste til trening
Nr jeg skal trene er musikk kjempe viktig. Hvis jeg skal ut og lpe liker jeg hre p raske partysanger som fr kroppen i gang. Hvis jeg skal trene styrke er jeg veldig glad i litt hardere sanger som pusher deg. Min musikk treningsliste p spotify kan du f tak iHER.

♥ Endre kostholdet
Hvis du virkelig vil ha resultater med treningen, er kostholdet veldig viktig passe p. Vr nye med f i deg nok proteiner og kalorier. Veldig mange jenter som trener spiser altfor lite kalorier, og bryter bare ned kroppen, uten bygge muskler. Det er ogs viktig spise nok hvis du skal kunne yte nok p trening. Hvis du spiser for lite, og drlig mat fr du lite energi. Hold deg unna godteri (er selvflgelig lov spise litt p lrdager), junkfood, brus, osv. Prv spise masse rent kjtt og grnnsaker. Tenk over hva du faktisk spiser! For eksempel: spise en plse i brd p bensinstasjonen er fy fy! I plser er det ekstremt mye fett, og veldig lite kjtt, og i brdet er det masse hvitt mel.

Man trenger ikke bli helt ekstrem og telle kalorier osv. Men bruk sunn fornuft og hold deg unna all drittmat. I sunn mat er det ogs mye vitaminer og mineraler, som er bra for helsen din!

Sunne oppskrifter til smoothies, lunsjer og diverse kan du finne HER.

♥ Skriv treningsml.
Hvis du har et ml for treningen din, er det mye lettere oppn resultater. Man jobber mot mlet og blir mye mer fokusert. Eksempler p ml er: Lpe 3 km p x antall minutter, ta x antall push ups, lfte x antall kilo i kneby/marklft/benkpress, osv. Ha et ml du vet at du kan oppn innen rimelig tid. Lag gjerne delml: for eksempel at du skal lpe x antall kilometer denne uken. Og et hovedml p at du skal klare lpe 3 km p x antall minutter innen sommeren er omme, eller til vren.

♥ Skaff deg en treningspartner
For mange er det viktig kunne trene med noen. Da kan man pushe hverandre, og det er lettere dra med hverandre p trening. Lag planer om faste tider dere skal trene sammen, da er det ikke like lett droppe treningen!

Dette var mine beste tips. Hper de kan hjelpe deg igang med treningen! S hva venter du p? Begynn med treningen i dag!

26 kommentarer

Det var veldig gode tips! Er morro med snne innlegg :)

Gode tips! :) Og fine, fristende bilder :D

Skal begynne trene fra neste uke eller om to uker. Gode treningstips. Du er til stor inspirasjon.

Rikke: s bra du likte de :)

Kristine Adriana Olsen - Kommenterer du, kommenterer jeg <3: takk takk :)

Kunne du lagt et innlegg om hva som er sunt og ikkje sunt?

Gode tips! :)

har ikke trent p nesten et r men n etter ha lest dette innlegget str jeg allerede klar med treningstyet p klar til hive meg p sykkelen :) takk for motiverende innlegg!

Det ha en treningspartner er genialt :) Jeg og bestevennen min har faste treningsdager, og da er det ikke lett droppe treninga fordi man er sliten eller det regner. Vi pusher hverandre og oppmuntrer :) Takk for supre tips forresten!

Trenger nok mer enn tips for f meg tilbake til treningen :/ men bra tips <3

S mange fine og gode tips! :)

Tusen takk for tipsene, trengte virkelig noen tips n!

"Selv om styrketrening ikke er noe for deg, kan jo Zumba eller Body pump vre det!"

Body Pump er jo styrketrening haha;)

Sarah: S fantastisk at du ble motivert! :)

Navn: har lagt ut en del oppskrifter som er sunne. Men kan godt lage et innlegg med sunne matvarer og usunne. Selv om jeg ikke er s veldig glad i sette matvarer i bser :)

Kristine: bra hre at treningspartner fungerer bra for deg! Lykke til videre med treningen :)

Benedikte Dahle: bare hyggelig :) lykke til med treningen fremover!

Anonym: n mener jeg styrketrening som i vektlfting. Body pump har kondisjon lagt inn i programmet :)

S morsomt og bra innlegg! Trenger virkelig motivasjon nr det gjelder trening, og dette hjelper meg :) Takk!

Frida Andersen: S bra det hjalp deg! Lykke til med treningen :-)

Dette motiverer! Men ikke nr man ser p hverdagen! Jobber hver dag fra 10-6 der jeg ikke fr sitte, og noen dager til klokken 8. Frister ikke s mye dra p treningen de f timene jeg har igjen av dgnet! hoho. Men gode tips da! :) Fr jo faktisk litt mer motivasjon av dette!

Du er flink gi tips om trening.

Det er veldig bra blogg har.

Skriv en ny kommentar