hits

5 Treningsvelser du kan gjre hjemme!

God morgen♥

Siden jeg hatt treningsfri et par mneder, er jeg ndt til starte rolig og pent n som jeg skal begynne trene igjen. Da er hjemmetrening helt genialt! Jeg trener kun med egenvekt, men man kan godt legge til litt vekter p disse velsene om man vil. Disse velsene er helt geniale, for man kan gjre de hvor som helst, nr som helst, og helt uten utstyr. S hvis du vil trene mens du er i syden i sommer, kan du gjre disse velsene

Jeg pleier gjre alle velsene et visst antall repetisjoner. Siden man trener med egenvekt er det veldig forskjellig hvor mange repetisjoner hver og enkelt klarer. Her kan du bare prve deg frem :-) Gjr alle velsene i 3 omganger og du har en flott treningskt!


Kneby:
St med en skulderbreddes avstand p bena. Se rett frem og litt opp. Tenk at du skal sette deg p en stol som er litt bak deg. Press knrne utover og tenk at trne dine og knrne skal g i samme spor. G rolig og kontrollert p vei ned. G s dypt du klarer med riktig teknikk. Og g opp igjen.

Muskler man trener: Ben, rumpe og korsrygg.


Sideliggende benlft:
Ligg p siden og lft det verste benet kontrollert opp, uten vippe bekkenet for hjelpe til. Pass p at du lfter benet rett til siden, og at du ikke byer i hoften samtidlig. Gjenta i det antall repetisjoner du nsker, og bytt side.

Muskler man trener:Rumpe og lr (spesielt innside lr).



Planken:
Plasser albuene i gulvet og rett ut kroppen slik at den danner en rett linje. Knip rumpa og press albuene litt mot hverandre s du stabiliserer enda bedre. Unng for mye svai i korsryggen.

Muskler man trener:Kjernemuskulaturen



Sit ups:
Ligg p gulvet med hendene bak hodet eller forran p brystet. Lft deg opp i sittende stilling og returner tilbake. Pass p senke deg kontrollert den siste biten ned p gulvet hvor du kjenner at du slipper hele ryggen ned p gulvet i en rullende bevegelse.

Muskler man trener: Mage og korsrygg.



Push ups:
Jeg gjr push ups p knrne, siden jeg ikke er s sterk enda. Men hvis du er sterk nok br du gjre det med strak kropp og fttene i bakken. St med armene plassert i skulderbredde. Start med trekke skulderbladene sammen og tenk at du drar deg ned til gulvet i stedet for falle ned. Hold spenn i kjernemuskler og setemuskler under hele velsen. Bunnposisjonen er nr brystet treffer bakken. Trykk deg opp igjen og pass p at du presser deg s langt ifra gulvet du klarer, s du skyver frem skulderbladene p toppen av velsen.

Muskler man trener:Brystmuskler, triceps, skulder og kjernemuskulatur.

26 kommentarer

Edel Kristina: Takk takk :-)

Gode tips!

Takk for tipset :) Har begynt rokke med rokkering som er vekt p igjen! Men det gjr s vondt, er dette normalt ? Var ikke s da jeg begynte med den for 1 r siden ca.

skal prve ut alle sammen idag!

ps: elsker slike innlegg!

Gudrun Marie: Hmm, hender jeg fr litt vondt nr jeg bruker min rokkering. Spesielt hvis jeg ikke har tatt ut navlepiercingen p forhnd :-)

Kjempe fine bilder! Elsker nr du lager innlegg om trening og ditt sunne kosthold!

Kom gjerne med fler innlegg om sunne oppskrifter og hvordan du trener.

Jeg hadde blitt kjempe glad om du kunne laget et innlegg om hvordan du kan f opp treningsmotivasjonen siden jeg har blitt litt lat n som det er ferie!<3

Hvor er shortsen fra forresten? Den var kjempe fin!

Liv Solveig: Lykke til! :-) S bra! Skal prve f laget flere slike fremover :-)

Emilie: Tusen takk ste du :-) Skal prve f laget mer innlegg om trening og kosthold fremover n som jeg begynner trene igjen. Shortsen min er fra H&M :-)

Oki, kanskje jeg br ta den ut ;)

Gudrun Marie: Det kan vre smart :-)

S fin brunfarge du har ftt! :)

Ida Helene: Tusen takk :-)

Smiler du alltid like mye nr du trener?

Forresten, jeg syntes ogs du kunne skrivd litt om hvilke muskler du trener p hver velse :)

Anonym: Smiler som regel alltid jeg :-) Helt enig! Det skal jeg skrive p med en gang :-)

Kjempegode velser!:)

Nr man gjr nr.2 brenner man fett p lrene da? (Spesielt p innside lrene)

Fr litt vondt av nakken din da du gjr planke, pass p at den rette linjen gr helt opp til hodet ogs, slik at du ser ned og ikke "opp" da dette er en belastning for nakke.. ;) Men for en kropp du har! :)

S utrolig kjekt! Er fast bestemt p bli litt sterkere i lpet av sommeren, s det her passa perfekt! Takk for tips :)

Herlighet s mye inspirasjon jeg fikk av dette innlegget ! Mtte neste teste ut alle disse velsene etter ha lest innleget. Du er virkelig flink Stina! Hadde satt veldig mye pris om du skrev mer om trening, slitter veldig med inspirasjon til trene og du er jo super flink ! :-)

Rosa Maria: Tusen takk :-) S gy hre! Lykke til med velsene videre :-)

Pleier gjre mange av de velsene nr jeg kjeder meg. F.eks situps nr jeg ser p tv og squats i dusjen, haha

se: Haha, squats i dusjen har jeg ikke hrt om fr. Den m jeg prve ut :-)

S mange fine og gode trenings tips! Sporty er du ogs :)

Skriv en ny kommentar