En kulinarisk opplevelse

Hei dere!

I dag pøser det ned, så vi har bare tatt det med ro på rommet vårt. Har fått sett utallige The Big Bang Theory episoder. Elsker virkelig det programmet. Det er så morsomt! Og karakterene er så søte og nerdete. Flere enn meg som er helt forelsket i tbbt? Jeg sitter ofte og ler av programmet når jeg sitter alene for meg selv til og med! 


Se det nydelig havet! Det var masse skyer over det, så fargene la seg utrolig vakkert!

I går var vi på Pedra Dura og spiste middag. Siden de andre var i Lisboa og spiste middag der, dro vi inn til Ericeira sentrum. Vi spiste lunsj på Pedra Dura for et par dager siden, og la merke til at de hadde biff middag. Så da ble det ikke noe diskusjon om hvor vi skulle spise i går. Vi bestilte noe som het “Steak on the stone”. Som viste seg å bokstavelig talt være biff på en stein. Jeg skvatt veldig da servitøren kom med en rå biff på en varm stein. Men da han begynte å skjære den opp, og forklare konseptet ble jeg veldig lettet.

Biffen ble stekt i skiver på stenen, og den ble helt nydelig! Den smakte virkelig ikke som vanlig biff. Men samtidig så gjorde den det. Hmm, vanskelig å forklare! Man må nok prøve det ut selv! Vi fikk også med pommes frites og spinatstuing. Syns ikke det var like godt. Men den ene sausen som fulgte med var veldig god, så da ble det med saus, biff og litt pommes frites på meg. Retten kan virkelig anbefales hvis man er i Ericeira og spiser på Pedra Dura. 

Til dessert bestilte vi oss strawberry cheesecake. Jeg vet ikke om det er min uflaks eller hva det er. Men hver gang jeg bestiller det i utlandet smaker det virkelig ikke noe godt! Not worth the calories, for å si det sånn. Men med litt vin innabords, og en veldig hyggelig kelner ble det fortsatt en veldig koselig kveld!

7 kommentarer

Siste innlegg