Himmelsk god sushi!

God morgen! ♥ 

I går var Victoria og jeg på et sushi sted inne i sentrum av Ericeira. Jeg var litt skeptisk til å spise sushi i utlandet, på grunn av at man kan bli veldig syk hvis kvaliteten på maten ikke er bra. Men skepsisen min kunne jeg bare glemme. For dette er den beste sushien jeg noensinne har spist! Og jeg har spist sushi en god del, og på mange forskjellige steder. 

Med en gang vi satt oss ned fikk vi gulrøtter med dip. Dippen var faktisk rekesalat, så den var veldig annerledes. Men en god start på en god middag!

Selve stedet var så utrolig gjennomført og fint. Når man kom inn døra kunne man se med en gang at disse menneskene vet hvordan de lager sushi! Til forrett bestilte vi oss friterte grønnsaker og fritert scampi. Har ikke smakt friterte grønnsaker før, så det måtte vi jo prøve! Det var utrolig godt! Vi fikk fritert brokkoli, gulrøtter, løk, blomkål og squash. Det smakte veldig annerledes, men gud så godt det var! Tror jeg må lage det selv når jeg kommer hjem til Norge! 

Til hovedrett spist vi urumaki med philadelphia og laks. Man kunne virkelig kjenne at de hadde brukt helt ferske og kvalitetsråvarer. For dette var helt himmelsk! Under hele middagen satt vi bare og så mmm. Ingen tvil om at dette var godt! 

Til dessert valgte vi sjokolafondant med vaniljeis. Sjokoladefondaten var flytende inni og helt hinsides god! 

Vi prøvde også ut sushiroll med jordbær og nutella. Syns det ble litt rar smak, siden jeg er så vandt med å spise sushirisen til fisk. Men jordbær med nutella var veldig godt! 

Hvis du noengang er i Ericeira i Portugal kan jeg absolutt anbefale denne sushirestauranten. Den ligger i sentrum og fra minibanken er det skiltet opp til den. Restauranten het bare sushi restaurant, så det er litt vanskelig å søke den opp. Men den er lett å finne fra sentrum 🙂

14 kommentarer

Siste innlegg