Treningsdagbok uke: 12

Nå har jeg nettopp våknet fra en to-timers powernap. Var visst litt optimist når jeg trodde at jeg kunne stå opp 9:30 i dag og ikke bli fyllesyk utover dagen. Når klokken nærmet seg tre sloknet jeg på sofaen, og våknet opp med tidenes sovemerke på armen, hehe! Nå er formen ganske fin igjen og jeg tenkte å bruke resten av søndagen på å lese favorittbloggene mine. Isteden for at jeg forteller dere om hvilke bloggere som er mine favoritter, så syns jeg dere kan fortelle meg om deres favoritter, og hva dere liker ved dem. Er alltid gøy å finne nye favorittblogger! 

Denne uken har jeg vært veldig flink på trening. Jeg har trent styrkeprogrammet mitt hele 3 ganger, og jeg fikk skvist inn en løpetur! Skal prøve å sette mandag, onsdag og fredag som faste treningsdager fremover. Da er det mye lettere å komme seg på trening. Selve treningsprogrammet mitt kan du finne HER

33 kommentarer
    1. Mine favorittblogger:
      ? stina.blogg.no
      ? tcmn.blogg.no
      ? sophieelise.blogg.no
      ? l0ve.blogg.no
      ? auroramohn.blogg.no
      ? rannveigheitmann.blogg.no

    2. Du burde ha egne dager der du trener, overkropp og underkropp, det er rett og slett ikke bra at du trener hele kroppen vær gang du trener styrke. Man skal egentlig ha 48 timer hvile mellom vær gang du trener for eksempel over kropp da. Er ganske trenings erfaren å du vil få mye bedre resultater da 🙂

    3. Mine blogger eg leser
      Delt 1.plass: stina.blogg.no, mammatilmichelle.blogg.no
      2.plass: fotballfruen.blogg.no
      3.plass: sophieelise.blogg.no

    4. Hei 🙂
      Bare lurte på hvilken bok du likte best av Styrkebibelen for jenter og Styrketrening for jenter? 🙂

    5. anonym: alle har ulik restitusjonstid, og det virker som stina er ganske vant til å trene så hun vet nok dette best selv. Dessuten fins det mange ulike treningsmetoder, så hvis du hadde hatt litt peiling på disse, hadde du også vært klar over at den metoden du beskriver, overkropp en dag og bein en annen osv kalles splittprogram og er en spesiell type styrketrening som er vanlig for de som trener mye og vil øke muskelveksten sin (såkalt pump). Dette er opp til hver enkel hvordan man vil trene utfra hvilke mål man har 🙂

    6. Min favorittblogg er selfølgelig din<3
      Det jeg ELSKER ved bloggen din er:
      - du legger ut antrekksbilder nesten hver dag
      - du har en blogg som passer for de på min alder
      - du er syyyykt pen!!!!!!!!
      - du gir tips
      - du videoblogger mer enn de andre bloggene jeg vet om
      - du blogger ofte
      - du gir meg motivasjon til å trene oftere
      Fortsett sånn! JEG ELSKER BLOGGEN DIN<3

    7. kan ikke du lage en sånn treningsvideo fra en dag der du er å trener på studio? altså at du viser hvordan øvelser, hvor mange repitisjoner ogsånt du gjør? vet ikke helt hvordan jeg skal trene så hadde hjulpet masse!

    8. Hei!
      Er sjøl personlig trener! ikke for å pirke på programmet ditt, men å trene hele kroppen på en dag er ikke noe som vi anbefaler!
      Heller ha et splitt opplegg hvor du deler å kanskje kjører 2 underkropp økter og 1 overkropp økt. så bytter du neste uke og har 1 underkropp og 2 overkropp. Da vil du se bedre resultat. Skjønner du føler det er digg å trene i 2 timer når du først er på trening men du sliter deg ut da. Tren heller godt underkropp eller overkropp når du er på trening så vil du se at du får mer ut av treningen din!
      Ser på et av dine gamle program der du skriver strekke ut 15 min. Det er heller ikke noe å anbefale, for når du strekker ut etter en treningsøkt hvor du har belastet slik som du gjør hele kroppen så vil du skade de musklene du allerde har trent. anbefaler å gå sakte ned på en tredemølle i 15 min istedefor. Fra gammelt av er det å strekke ut sett på som det man slutter treningen med, men det skader og gjør dei enda mer støl dagen etterpå. Bare se på de folkene på ditt treningsstudio som vet hva de holder på med. de strekker aldri ut 🙂
      Tenkte bare jeg ville gi litt gratis råd:)
      Liker bloggen! 🙂

    9. Anonym: Helt enig at man ikke bør trene i 2 timer, og det er noe jeg heller ikke gjør. Har fordelt programmet sånn at det tar ca 1 time å igjennom hele programmet.

      Syns splittprogram er greit å kjøre hvis man trener mer enn 4 ganger i uken. Men hvis jeg skulle gjort sånn som du sier hadde jeg kun trent bena 1 gang i uken, og det får man ikke resultater av.

      Så her tar du nok mye feil 😉

    10. Hva mener du med joggetur 3km? Mener du at du har en joggetur hvor du jogger 3km? Hvordan kan du få trent kondis når du bare jogger 3km uten intervaller?

    11. Hei, ville bare anbefale de at vis du vil ha mer ut av treninga di e det bedre og løpe intervaller som 4X4, uten om vis du e ekstremt glad i å jogge lenge og det vil si veldig langt. For når du jogger intervaller øke pulsen din kraftig iforhold til vis du bare jogga lenge, og intervaller gjør også at kondisjoen din blir bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg