Hvordan se bra ut på bilder

Mange av dere spør meg alltid om tips til hvordan dere kan se bedre ut på bilder.  Å se bra ut på bilder er ikke så lett som man skulle tro. Det er mer enn å bare slenge ut en tilfeldig posering. Det handler om å gjøre seg selv penere og ikke styggere. Og siden jeg har jobbet som modell ganske lenge har jeg lært noen tips jeg skal lære dere nå. Disse tipsene kan dere bruke til alt av bilder. Om det er til familiebilder, nytt profilbilde på facebook eller bilder til bloggen.  Jeg er veldig lav selv, bare 160cm. Men på bilder ser jeg som regel mye høyere ut, og det er fordi jeg følger tipsene under.

Det er viktig å huske at dette er tips, og ikke regler som er skrevet inn i stenen. Følger ikke alle tipsene til punkt å prikke alltid selv. Men det er kjekt å vite om de og å kunne bruke de. Dette innlegget er fra i sommer. Men utrolig mange av dere har spurt om hjelp til disse tingene + at jeg har fått en del nye lesere siden da. Så derfor poster jeg det igjen 🙂


Aldri stå på benet som er nærmest kameraet.
Når du blir tatt bilder av er det viktig å vite hvilken side av kroppen din som er nærmest kameraet. Den siden som er lengst vekk fra kameraet er den du kan legge vekten mot. Hvis du legger vekten på det benet som er nærmest kameraet kommer du til å se mye kortere ut enn det du er, du kommer også til å se større ut. Dette gjelder også når du sitter. Aldri ha benet som er nærmest kamera helt rett.

Unngå dobbelthake
Det er veldig mange som får mer dobbelthake på bilder enn hva de egentlig har. Dette er fordi de presser hodet litt bakover. De aller fleste gjør dette helt uten å tenke over det. Hvis du stikker hodet litt fremover når man tar bilde kan man unngå/forminske dobbelthaken. Det ser kanskje litt rart ut når man ser på seg selv i speilet mens man gjør det, men på bilder syns det ikke (med mindre du overdriver da). 

Ikke oversmil
Som regel holder det med ett lite og beskjedent smil på bilder. Hvis man viser hele perleraden kan det ofte se litt falskt ut. Og man kan også få større bollekinn. 

Ikke ta bilder ovenifra hvis du vil se lengre ut
Hvis du er som meg og vil se høyere ut bilder bør du ta bildene nedenfra og oppover. Hvis personen som tar bilder av deg er høyere enn deg kan det være smart at han/hun står lavere i terrenget enn deg, eller at han/hun bøyer seg ned for å ta bildene av deg. 

Hvilken side ser du best ut fra?
Når jeg poserer med ansiktet fra siden, poserer jeg nesten alltid med den siden jeg ikke har hårskillen min med inn i kameraet. Rett og slett fordi det er ikke pent å få en tung sidelugg inn mot kamera. Og fordi jeg ser best ut fra den siden. Det er heller ikke alle som ser bra ut på bilder rett forfra. Så det å vri hodet litt til siden på bilder kan gjøre mesterverker! 


Smize – Smile with your eyes
Å se helt død ut i øynene er noe av det værste som finnes. Det er vanskelig å forklare hvordan man smiler med øynene. Men tenk glade tanker, da ser du fort mye mer glad ut også. Det samme gjelder hvis du vil se trist/sint/sjokkert ut på bilder også, tenk på følelsen. 


Ikke bruk klær som gjør at du ser større ut

Denne her er det MANGE som gjør store feil på. Det dummeste man kan gjøre når man skal bli tatt bilder av er å kle seg feil for sin egen figur. Man bør heller ikke bruke posete klær på bilder. Topper som ikke sitter inntil i midjen gjør at man kan se større ut enn man er. Det er smartest å bruke klær som sitter noenlunde helt etter. Men alle har hver sin kroppsfigur så det er forskjellig fra person til person. 

Bruk hæler
Hvis man vil se høyere ut på bilder er det smart å bruke hæler. Mange glemmer det bort, rett og slett fordi de kanskje ikke bruker hæler til vanlig. Men på bilder er det kjekt å bruke det. Selv bruker jeg som regel hæler som er minst 13 cm høye. Så da sier det seg selv at det hjelper mye på høyden.

 

Gjerne “like” dette innlegget hvis du likte tipsene! 

29 kommentarer

Siste innlegg