Utrolig god proteinshake

For et par dager siden mottok jeg en pakke med litt forskjellige smaksprøver på proteinpulver, en treningsdagbok og et par shakere fra fitnessguru.com. Jeg har tidligere prøvd ut noen forskjellige proteinshaker, og nesten alle smaker like ille. Husker når jeg begynte å trene så kjøpte jeg en boks med proteinpulver fra Protein Fabrikken i smaken jordbær, husker ikke helt hvilken det var, men gud så grusomt den smakte. Var såvidt jeg klarte å drikke det. Og da ble det til at den fortsatt var halvfull et år etter.. 

Etter det har jeg fått ganske skrekken for proteinpulver, helt til jeg fikk disse smaksprøvene fra Fitnessguru.com. Da endret alt seg.. Har prøvd ut litt forskjellige smaker: bringebær med hvit sjokolade, jordbær med hvit sjokolade, vanilije med hvit sjokolade og vanilje med skogsbær. Og jeg ble helt sjokkert da jeg smakte de. Proteinpulver som faktisk smaker godt! Hva skjer med verden? Min favoritt er desidert bringebær med hvit sjokolade. Nam! 

I en porsjon (30 gram) får man i seg 23,4 gram proteiner og bare 121 kcal. Så dette er perfekt som et mellommåltid, eller ved siden av måltider som ikke har så mye proteiner i seg. Jeg bruker det til frokosten min, siden jeg spiser havregrøt med smoothie ved siden av. Da er det bare å slenge proteinpulveret oppi smoothien, og vips så har jeg fått i meg en god dose proteiner! Hvis man trener er det veldig viktig at man får i seg nok proteiner, og proteinshake er en genial måte å få i seg nok proteiner på! En tommelfingerregel er at hvis man trener skal man ha ca 2 gram protein per kilo kroppvekt man har. Så hvis man veier 50 kg skal man ha i seg 100 gram proteiner hver dag. Proteinpulveret kan du kjøpe HER 

 

Fikk også med disse søte shakerne. Den rosa kan man skru på delene som er helt til venstre i bildet, så kan man ha proteinpulveret og kosttilskuddene i de to oppbevaringsrommene. Den lilla shakeren er veldig liten og nett, og er perfekt å ha med i veska hvis man er på tur, eller i treningsbagen. Den lilla shakeren kan man også designe fargene på selv, så hvis du vil ha en blå shaker med grønt lokk kan man velge det! Genialt eller hva? Den rosa shakeren kan du finne HER  (de har den i svart også) og den lilla kan du finne HER

En annen ting jeg fikk var denne kjempesøte og geniale treningsboken (ja, gutter. de har den i svart også!). Her får jeg skrivd opp hva jeg trener, hvilke øvelser, hvor mange reps og sett, og hvor mange kilo jeg løfter. Jeg får også skrivd opp litt notater om hvordan treningen var. Å bruke en treningsdagbok er utrolig viktig hvis man vil oppnå resultater og få god motivasjon. Man får sett svart på hvitt endringen i antall kilo man løfter fra uke til uke, og måned til måned. Og er det en ting som er viktig innen trening så er det fremgang! Treningsdagboken kan du finne HER


//sponset

10 kommentarer

Siste innlegg