Jeg skal til Portugal for å surfe!

Denne sommeren skal jeg dra til Portugal på Surfecamp med lapoint. Jeg har aldri surfet, men jeg gleder meg helt sykt! Jeg har alltid drømt om å surfe, men jeg har liksom aldri sett for meg at jeg (lille pysa jeg!) skulle tørre å dra på noe sånt. Men gud som jeg gleder meg! Jeg skal til Europas surfemekka, Ericeira som ligger i Portugal. Det blir 2 uker med masse surfing, shopping, yoga, festing, sol og dagsturer inn til Lisboa. Høres ikke det helt fantastisk ut? Det syns jeg! 

Når man drar på en slik tur med Lapoint blir alt tatt hånd om. Man velger først ut hvilken level man skal være på. Jeg har null erfaring med surfing, og jeg vil lære alt godt og grundig av de flinke instruktørene til Lapoint. Så derfor har jeg valgt level 1. Man kan velge om man vil bo sammen med flere personer på “dorm” (dette er perfekt om man vil dra alene!) eller ha et eget dobbeltrom for seg selv, eller ha en bungalow for seg selv. Bungalowene ligger rett ved hovedbygningen så det er perfekt hvis man drar flere! Jeg skal dra på denne turen med Victoria, og vi skal bo i en Bungalow rett ved hovedbygningen. 

En dag på campen kan for eksempel begynne med Yoga på stranden i soloppgangen, etterfulgt av felles frokost. Så drar alle ned til de beste surfeplassene og surfer med instruktører i noen timer. Da kroppen er god og sliten drar man sammen og spiser lunsj. Så kan man velge hva man vil bruke resten av dagen på helt selv. Og man har mye å velge mellom: utflukt til Lisboa, slappe av i solen, drikke noen drinker mens man slapper av ved bassenget på campen, og mye mer! Tror jeg kommer til å sole meg og slappe av utrolig mye! 

Lapoint er en tilrettelegger for actionsport, og de startet allerede i 2001 med sine reiser. Tidligere har Jenny Skavlan og treningsbladet Shape Up! reist med Lapoint. Dere tenker sikkert nå at en slik tur er svindyr, og dere får aldri råd til noe sånt. Men der tar dere feil! Turene er faktisk veldig rimelige! Hvis man vil dra i 2 uker sånn som jeg skal er overnatting, frokost, utstyrsleie (våtdrakt + surfebrett), instruksjoner, organisering av utflukter, og mye mer inkludert i pakka som koster fra 6690,- kr. Så dette kan de fleste klare å spare opp! Flybilletter er ikke inkludert, men de får man tak i til ca 1800,- kr (tur-retur) hos norwegian.no. Lapoint har også surfereiser til Marokko, Bali, Costa Rica og Sri Lanka. Men dette skal jeg komme tilbake til senere! 

Hvis du ønsker å lese mer om reisene, eller så videoer og flere bilder kan du sjekke ut lapoint.no 

//reisen min er sponset av lapoint

30 kommentarer

Siste innlegg