Mine 10 beste skjønnhetstips

Hei søtinger ♥ Siden det blir mye syden snakk om dagen, tenkte jeg å gi dere litt skjønnhetstips. Så bloggen ikke blir for ensformig. Dette er mine 10 beste skjønnhetstips. Gjerne skriv ned dine, så kanskje jeg får noen nye gode tips!

Vann
– Dette er mitt viktigste tips som overgår alt av sminke og hudproduktstips. Drikk vann! Ikke brus, juice, saft, kaffe, osv. Men vann! Hvis man ikke får i seg nok vann vil huden bære tydelige preg av det. Hvis du syns det er vanskelig å huske på å drikke vann, så kan det være smart å ha med seg en vannflaske i vesken. 
 

♥ bareMinerals
– Når man bruker vanlig foundation har den lett for å tette porene dine, og gjøre at du får kviser. Men bareMinerals legger seg lett oppå huden og tetter ikke porene, i tillegg har den mineraler som er gode for huden. Så man får mye bedre hud! Selv har jeg brukt bareMinerals foundation powder i snart 3 år og jeg elsker det! Hvis dere ønsker å kjøpe pudderet på nett kan jeg anbefale å kjøpe det hos blivakker.no

 

♥ Rens morgen og kveld
– Hver morgen og kveld renser jeg huden to ganger. Først en gang for å fjerne overflødige bakterier, sminke, osv som legger seg på huden. Så renser jeg en gang til for å dyptrense huden, så alt som ligger nede i porene kommer ut. Denne metoden kan man få en del kviser av i starten, siden man får ut alt som ligger nede i porene. Men etter ca 6 uker har det stabilisert seg, og huden begynner å bli ren og fin. Husk å avslutte med en god fuktighetskrem som er tilpasset din hud. Husk at det er like viktig å rense huden på morgenen som på kvelden, dette er fordi at huden skiller ut avfallstoffer i løpet av natten, og de må renses vekk. 

 

♥ Gå uten sminke
– Jo mer du går uten sminke, jo bedre! Da får huden pustet og reparert seg. Ha gjerne en fast dag i uken der du går helt uten sminke, og gjerne tar en ansiktsmaske. Det har huden din godt av! 
 

♥ Trening
– Trening øker blodsirkulasjonen i kroppen, og gir en god og fin glød i ansiktet.

 

♥ Sjokolade
– Jeg får veldig mye kviser hvis jeg spiser sjokolade. Dette har jeg funnet ut etter at jeg har prøvd å kutte ut enkelte matvarer i ca 3 uker av gangen, for å se hva som gir meg kviser. Og dessverre viste det seg at det er sjokolade som gir meg kviser. Dette er selvfølgelig veldig individuelt, men hvis du sliter med masse kviser i pannen så er det kostholdet ditt som gir deg disse kvisene, og da kan det være smart å prøve å kutte ut enkelte matvarer i små perioder. For å se om dert er de som gir deg kviser. 

 

♥ Flette om natten
– Jeg sover alltid med håret i en flette om natten. Da unngår jeg unødvendige floker og slitasje på håret. Pass på så du ikke knyter strikken for stramt! 

♥ Sølt med mascaraen?
– Før jeg satt på vippeextensions brukte jeg mascara hver dag, og det er så altfor lett å søle med den! For å lett fjerne mascara rester fra ansiktet bruker jeg en q-tips som jeg dupper i litt body lotion. 

 

♥ Statisk hår?
– Jeg får ofte statisk hår på vinteren. For å få håret til å legge seg pent ned igjen pleier jeg å spraye litt hårpray inne i hånden, og stryke det lett over de partiene av håret som er statisk.

 

♥ Tørrshampo
Jeg elsker tørrshampo! Siden jeg kun vasker håret annenhver dag hender det at håret blir litt fettete i hodebunnen, da er det genialt å bruke en tørrshampo for at håret skal bli friskt og vakkert igjen! Min favoritt tørrshampo er batiste sin som kan kjøpes HER

27 kommentarer

Siste innlegg